K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 09:34   #1
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Thumbs down Kommunen udbetaler ikke det de skal???

hejsa. Vil høre om der er nogle som kan nogle paragraffer eller gode råd :-)

Sagen er den at min kæreste er pt sygemeldt indtil han skal starte på uddannelse til januar, hvilket han fik bekræftet i august, at han stadig var sygemeldt i systemet.

1. september bliver der intet udbetalt af kommunen. Han tager derind, får at vide der er krisemøde samt kunne se der var et par politibiler der. Skulle kontakte dem igen dagen efter. Det gjorde han, men kunne ikke snakke med rette vedkommende, dog kunne den han snakkede med godt se der var noget galt. Hans og ca 2-3000 andres kontonumre var væk, så de kunne ikke sende pengene. Fik at vide de ville blive overført.

Får at vide pr sms af banken at der er sat en overførsel til den 14. september. Stor jubel, men kort varigt. Der blev nemlig kun udbetalt 3208 kr. Han var igen derinde på kommunen og spørge hvad der lige er sket. Tja de ved ikke lige med hans penge, men de 3208 var en fejl og dem skulle han betale tilbage. Han sagde det må I modregne. En anden forklaring var, at de havde tjekket min indkomst, og regnet ud hvad vi skulle have til rådighed, og derfor udbetalt de 3208. Han får normalt udbetalt godt 11000. Efter megen snak frem og tilbage de efterfølgende dage fik han at vide at han ville få resten til 1. oktober, så spændingen var jo stor i dag.

Her til morgen tjekkede han så kontoen. Der burde være indgået de godt 8000 fra sidste måned plus de 11000 for denne måned...men men men... der var såmænd kun gået 5000 ind.

Mit spørgsmål er: kan man ikke kræve pengene på en eller anden måde med paragraffer eller lign. De opfylder jo ikke deres pligt. Vi kunne klare den i sidste måned, men har udsat nogle regninger, som vi håbede kunne klares ved at udsætte dem 1 måned. Det er Aalborg kommune, hvis nogle skulle tænke på det.

På forhånd tak for svar :-)
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:50   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm..véd da ikke lige om der er nogen §/love at henvise til, udover den social lovgivning hvor kommunen jo har PLIGT til at behandle spørgsmål om hjælp, hurtigst muligt -men ved ikke om den kan gælde i dette tilfælde.

-men uanset hvad, ja, så ville jeg da sætte mig ned på forvaltningen, og der ville jeg blive siddende til man havde fået lettet den dertil indrettede og fået styr på de sager -nå!

(ti hi, ville også blive siddende om så vagten kom og låste hoveddøren, nemlig!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:53   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville da med det samme tage udbetalingsbillag både gamle og nye og gå op på kommunen og spørge hvad hulen de laver og hvad de har tænkt sig at gøre med det samme..

Selvfølgelig skal i ikke gå og vente på hans penge de skal bare få bragt orden i det med det samme ..

Din indtægt har absolut INTET med hans sygedagpenge at gøre da sygedagpenge ikke er indtægtsbestemt ..

Skriv til dem hvordan det er forløbet og hvor meget han har fået udbetalt, skriv hvad han plejer at få og bed om begrundelse for hvorfor der ikke er de penge til rådighed som der skal være og bed om at få det på skrift og med henvisning til div §er det kan de så ikke og så siger i at i med det samme vil sende en klage over sagsbehandlingen til borgmester og hele kommunalbestyrelse det lyder som en god gang rod ... ring ikke til dem gå derop og bliv gerne stående til de har fundet ud af noget ...

lad jer ikke spise af med at han får pengene i næste måned bliv deroppe til de får regnet ud hvor meget han har til gode og i har en specifik dato for hvornår de er til udbetaling det ville jeg gøre
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:58   #4
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
jeg ved heller ikke om man kan bruge nogle paragraffer, ville bare være dejligt når de kan bruge dem imod os :-) men tager da imod alle gode råd ;-)

Kan være det er den metode han skal tage i brug hihi. Kunne være sjovt hvis de andre 2-3000 også gør det, for jeg tror ikke lige han er den eneste... Men undrer mig bare også over hvorfor hans kontonummer sådan forsvinder, når han har fået det lige siden juni og aftalen er opstart i januar.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:03   #5
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ville da med det samme tage udbetalingsbillag både gamle og nye og gå op på kommunen og spørge hvad hulen de laver og hvad de har tænkt sig at gøre med det samme..

Selvfølgelig skal i ikke gå og vente på hans penge de skal bare få bragt orden i det med det samme ..

Din indtægt har absolut INTET med hans sygedagpenge at gøre da sygedagpenge ikke er indtægtsbestemt ..

Skriv til dem hvordan det er forløbet og hvor meget han har fået udbetalt, skriv hvad han plejer at få og bed om begrundelse for hvorfor der ikke er de penge til rådighed som der skal være og bed om at få det på skrift og med henvisning til div §er det kan de så ikke og så siger i at i med det samme vil sende en klage over sagsbehandlingen til borgmester og hele kommunalbestyrelse det lyder som en god gang rod ... ring ikke til dem gå derop og bliv gerne stående til de har fundet ud af noget ...

lad jer ikke spise af med at han får pengene i næste måned bliv deroppe til de får regnet ud hvor meget han har til gode og i har en specifik dato for hvornår de er til udbetaling det ville jeg gøre
Også tusinde tak for dine gode råd. Printer lige tråden ud, så han kan se den. Vil gøre som du siger, så må vi se hvad de siger til det... skønt at have denne side, så man kan få støtte når det brænder på. Troede weekenden ville blive træls, men nu tror jeg sørme vi får en god en alligevel hihi. Fantastisk side og medlemmer ;-)
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:10   #6
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Din indtægt har absolut INTET med hans sygedagpenge at gøre da sygedagpenge ikke er indtægtsbestemt ..
glemte lige... de sagde at de tjekkede min fordi vi var samlevende. Jeg synes bare ikke de kan tjekke på den måde med rådighedsbeløb for de kender ikke til de udgifter vi har. Som han sagde derinde: jeg kan se hun får FTP og invalidepension, så de 3000 var det kæresten skulle have, så vi have rådighedsbeløbet.

Nu er det kun min egen tanke, men tror de måske har et pengeproblem, for ellers kunne de da bare overføre hele beløbet, når de alligevel taster kontonummer ind på ny og oven i købet regner rådighedsbeløb, når de bare kunne taste beløbet fra måneden før.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:27   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, hvis der var noget sted de skulle nedsætte udbetalingen, så ville det jo være boligstøtte eller sådan noget.

Sygedagpengene skal de da ihvertfald ikke sådan bare lige pludselig beslutte at nedsætte uden nogen begrundelse.

Jeg vil også opfordre til, at I tager på kommunen med de tidligere udbetalingsmeddelelser og insisterer på at få pengene så I kan betale jeres regninger.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:35   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirsten01 Se meddelelser
glemte lige... de sagde at de tjekkede min fordi vi var samlevende. Jeg synes bare ikke de kan tjekke på den måde med rådighedsbeløb for de kender ikke til de udgifter vi har. Som han sagde derinde: jeg kan se hun får FTP og invalidepension, så de 3000 var det kæresten skulle have, så vi have rådighedsbeløbet.

Nu er det kun min egen tanke, men tror de måske har et pengeproblem, for ellers kunne de da bare overføre hele beløbet, når de alligevel taster kontonummer ind på ny og oven i købet regner rådighedsbeløb, når de bare kunne taste beløbet fra måneden før.
De har lavet nogen fejl og kan åbenbart ikke finde ud af hvad de selv laver, din pension og hans sygedagpenge har intet med hinanden at gøre .. hvis de har været inde og lave en beregning for at finde et rådighedsbeløb så må det være fordi de har givet ham penge efter en eller anden § feks en 82 midlertidig indtil de har orden på deres eget rod .. er din kæreste i fagforening ? så ville jeg involvere dem allerede nu ...

Hvis der er noget i nogen beregninger så er det som en anden skriver boligsikring der ville blive nedsat , og ellers skal de kigge på din pension for den kan påvirkes af din kærests indtægt , men hans sygedagpenge kan aldrig påvirkes af din indtægt om så i finder 6 millioner under sengen i morgen (så send lige nogen til mig ha ha ) så vil det ikke have betydning , sygedagpenge er det som sygedagpenge er uanset husholdningen ellers , det er lovbestemt med sygedagpenge og det kan ingen kommune lave om på
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 20:42   #9
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
en lille opdatering :-)

Min kæreste har været inde ved kommunen i dag vel forberedt med alt det I har nævnt, så han følte sig rigtig godt rustet til at give igen, hvis der var noget.

Som han sagde da han kom hjem, at han snakkede trods alt ikke med en som sov, men hun kunne desværre ikke gøre noget, da alle var taget på weekendkursus. Sjovt som alle forsvinder..hmmm.... Nå men hun kunne da godt se at han manglede en del udbetaling for selvom han så ved en fejl skulle være havnet på kontanthjælp, så skulle han have mindst 9000 udbetalt og ikke de 3000 den ene måned og 5000 i denne måned.

Han havde ellers sagt, at han blev siddende indtil han fik svar, men hun sagde at det var hun ked af, men mest på hans vegne da de alle var gået så han skulle sidde weekenden over. Hun foreslog derimod at han skulle bestille en tid ved sin sagsbehandler på mandag (som heldigvis er en god én), og så må hun og udbetalingskontoret finde ud af det rod, så han kunne få de penge han var berettiget til.

Så det er næste trin, at ringe på mandag at få en tid, hvis ikke han møder op derinde og ser om hun er ledig i fem minutter ;-)

Tak for al opbakningen herinde :-)
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 21:17   #10
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
kan fortælle at kommunerne ikke vil indrømme at de har lavet en fejl.

Min mand var på sygedagpenge i foråret,pludselig fik han en regning fra kommunen på omkringe 700,- som han skulle tilbage betale.

Mig fat i knoglen og ringe til kommunen, hvad de havde gang i.
jo de havde fået besked fra SKAT at han skatte kort var lavet om, nå ringer til SKAT, jo det var rigtig nok, men det galdt fra den 1 Maj, Kommunen var gået helt tilbage til 1 Jan. derfor havde han fået for meget udbetalt.
Det tog mig 14 dage at forklare kommune at de havde lavet en fejl og bad SKAT om at give kommunen besked.
Resultatet fra kommunens side var Citere : Vi har besluttet at bruge det gamle skattekort så han får udbetalt sygedagpenge for perioden.
Ingen undskyldning el erkendelse af at de havde begået en fejl.
Næe nej, men en gestus fra deres side.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal skal ikke tvungen behandling Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-03-2013 03:37
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28
Skal kommunen ikke sende mig i arbejdsprøvning? Hurtig svar please... Helenevind Alt det andet 3 12-09-2008 07:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension