K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2012, 01:18   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

Jeg er på KH men godkendt til Flex.. ledig flexjobber.

Skal i næsten uge til sammtale ang praktik.

Vil gerne vide hvad siger lov.. hvor lang tid skal jeg blive aktiveret om året...



der er ikke muligheden til ansættelse efter praktik..
Når man som flexbevilliget har været ledig 12 måneder ud af 18 måneder siger lovgivningen, at flexbevillingen skal revurderes (læs om revurderingen i Lov om Aktiv Socialpolitik, § 74 c).

Læs endvidere § 69 og § 70 i Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.

I revurderingen til flexbevillingen indgår en arbejdsprøvning/praktiksted, som jeg har forstået det - håber andre korrigerer, hvis jeg har uret i det sidste :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 08:30   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når sagsbehandler/jobkonsulent eller lign. slynger ud, at det står i lov, bør man insistere på at se "Denne lov".

Hver gang der bliver krævet noget, vedr. aktivering eller praktik mv, skal der kunne henvises til lovprargraffer, længere er den ikke!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 08:40   #23
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
JA arbejdsgivere udnytter os ledige flexjobber.. Men prøv at "vende" den, vi udnytter også dem..Vi kommer ud i den "virkelige" verden.. er normalt på kursus 3 dage pr. uge af 2 timer.. 2 gåture og 1 jobsøgnings dag..i praktikken "slipper" jeg for det..

( var min datter der kom med den og lidt ret har hun jo ) Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 09:41   #24
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Når man som flexbevilliget har været ledig 12 måneder ud af 18 måneder siger lovgivningen, at flexbevillingen skal revurderes (læs om revurderingen i Lov om Aktiv Socialpolitik, § 74 c).

Læs endvidere § 69 og § 70 i Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.

I revurderingen til flexbevillingen indgår en arbejdsprøvning/praktiksted, som jeg har forstået det - håber andre korrigerer, hvis jeg har uret i det sidste :-)
hej

det ved jeg godt at kommunen skal revurdere, men de skal ikke revurdere mig da jeg fik godkendt flex for 3 mdr. siden .. så det behøves ikke at revurdere mig nu..

vil høre hvad det blive sagt på mødet med arbejdsgiver..

men min mening er at det blive bare ydnyttelse af gratis arbejdskraft..

istedet for praktiker jeg vil gerne søge selv flexjob ligesom indtil nu,, men når jeg begynder at gå til praktiker så jeg har ikke mere kræft når jeg kommer hjem fra praktiker og kan ikke søge selv videre selv flexjob..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 10:14   #25
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hej Dobar

Du skriver at du har været Ledig fleksjobber i 3 mdr
Under nyttige links overst på siden - på første linie fleksjob og lovgivning kan du læse reglerne
Som jeg ser det , er du indkaldt til et første kontaktforløb møde hvor I planlægger din fremtid -
dette vil være et møde du vil blive indkaldt til hver 3 md. så længe du er ledig og ikke aktiveret.

Du skriver at SB sagde i telefonen ? - Er du ikke blevet indkaldt til møde pr. brev .

Det er SB opgave at finde dig et ledigt fleksjob - først senere vil der blive tale om at du evt. skal sendes til anden aktør- der også vil forsøge at skaffe dig i job - Men i første omgang har du / SB et 1/2 års tid til selv at forsøge at finde et job .

Sæt dig ind i reglerne så du er godt inde i lovgivningen inden du kommer til mødet.

start med at læse om kontaktforløb på siden jeg anbefalede først.

Og læs Fleksjob - 19 udgave - findes også her under nyttige lings - længere nede på siden - HK pjece om fleksjob.-

Pøj Pøj med det

Sidst redigeret af maruus; 01-04-2012 kl. 10:21.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 10:33   #26
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej...

Her i Århus har Dansk supermarked og ISS altid - hver - mellem 50 og 80 "gratisarbejdspladser" til benyttelse af Anden aktør :mad..o
.
Ja det ser desværre sådan ud over hele landet - alle de stakkels ledige unge der står og skal starte deres erhvervsliv, bliver kastet rundt som gratis arbejdskraft for supermarkeder, butikker , i hjemmeplejen m.m. og bliver ikke fastansat eller får praktikplads.

øV øV øV - Vi er tilbage til 90èrnes store arbejdsløshed hvor nøjagtigt samme metoder blev brugt . Også i de år blev der tabt en hel generation. Det var i disse år at Produktionsskolerne opstod.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 15:21   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Og læs Fleksjob - 19 udgave - findes også her under nyttige lings - længere nede på siden - HK pjece om fleksjob.-

Pøj Pøj med det
Den er her (fundet under nyttige links): http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 20:37   #28
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den er her (fundet under nyttige links): http://www.clh.dk/?id=1474
hej

de regler er ikke gælder til os som er på KH men godkendt flex.. de regler gælder til dem som er på særlig og ledighedsydelse men ikke til KH

Da jeg var for 2 mdr siden på møder med jobkonsulent han sagde indtil videre det gælder regler for KH indtil jeg begynder at arbejder..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 21:10   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu er det bare sådan at kommunen ikke bare skal revurdere fordi man er ledig
men fordi ens heldbred er blevet dårligere og det skal man have læge dokumentation på
alså at man ikke kan klare et fleksjob og derfor skal have pension

men ja er enig i mange desværre bliver udnytte og det bliver desværre ikke bedre efter den nye reform
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 09:06   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu er det bare sådan at kommunen ikke bare skal revurdere fordi man er ledig
men fordi ens heldbred er blevet dårligere og det skal man have læge dokumentation på
alså at man ikke kan klare et fleksjob og derfor skal have pension
Dette er fra fleksjob-pjecen, som jeg linker til i #27:

"Revisitation

Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob."

Så jo, det er sådan, at kommunen "bare skal revurdere fordi man er ledig".

Jeg blev visiteret til fleks i foråret 2008, i foråret 2009 startede jeg i en 3 måneders praktik, jeg blev tilkendt fp pr. 1/1-2010, og der blev ikke indhentet nye lægepapirer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension