K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2008, 16:24   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Unhappy Mentor ordning....

er det noget alle bliver "tilknyttet", når man er blevet tilkendt fleksjob??
Grunden til jeg spørger er fordi min sagsbehandler lige har fortalt mig at det er det jeg er blevet sat igang med. Hvorfor forstår jeg ikke rigtig, for som jeg læser om mentorordningen er det for personer der har brug for særlig introduktion på arbejdspladsen for at sikre ansættelse.....
Jeg ved da godt at vi skal ansættes på andre betingelser, meeen alligevel.... jeg ville da godt have haft en lidt større chance for at finde noget selv uden at skulle blande endtil flere personer ind i det...
Har nogle af Jer andre prøvet dette og hvor hurtigt blev i tilknyttet dette projekt.
Mit foregår hos en ekstern aktør.
Samtidig skriver min sagsbehandler også at de er forpligtiget til at sende mig i aktivering/tilbud svarende til det timeantal som fleksvurderingen siger jeg kan arbejde... det har jeg altså ikke oplevet hos andre jeg kender der har været tilkendt fleksjob.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 21:35   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Susanne2412

Jeg er selv flekser og har aldrig været ude for at jeg skulle have tilknyttet en mentor har du fået en begrundelse, heller ikke andre jeg kender har en mentor med...

Men når det er sagt så kan mentor ordningen være en god ting...

derimod har jeg godt hørt en fugl synge om at flekser nu skal aktiveres på ligefod med kontanthjælpsmodtagere og dagpenge modtager dog på det time antal de er visiteret til ...

jeg skal prøve at finde ud af noget mere om det til i morgen . kan ikke lige huske hvor det er jeg har læst om det....

jeg er lidt forvirret over det du skriver for en mentor er som jeg forstår det en der er med i starten når du starter på en praktik med henblik på fleksjob men det er jo ikke det der er tale om her så vidt jeg forstår...

det at du skal til en ekstern aktør er nok det vi andre kalder privat aktør og det kommer man automatisk når man har været ledig flekser i et år allerede efter et halvt år kan man selv bede om at komme til en privat aktør.-..

hvis jeg var dig og det er rigtigt forstået at du skal i aktivering eller hvad de kalder det, så ville jeg sætte mig ned og lave en skrivelse til min sagsbehandler hvor jeg dels beder om nøjagtig oplysninger om hvad det er der foregår og hvad grunden til det er , hvor længe det skal pågå , og hvad meningen er det skal munde ud i ...

kan du ikke lige skrive

hvor længe du har været visiteret til fleksjob
hvad hun sagde om mentorordningen
hvad hun har sagt om den ekstrne aktør

så vil jeg godt prøve at sætte en skrivelse sammen for dig hvis det kan skabe et bedre overblik for dig ...

har du fået aktindsigt ? ellers ville jeg bede om det hvis jeg var dig ...

på den måde kan du bedre få et billede af hvor din sag står..

og hvis du har været ledig over et år skal du være opmærksom på at du har ret til 6 ugers kursus og det var måske mere noget for dig end aktivering (alt hvad de sætter dig til skal have et formål og de skal fortælle dig hvad formålet er )

men prøv lige at skrive lidt mere, så bliver det nok lidt nemmere for os ...

med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 22:01   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ARGH

Nej nej Heidien, hvor har du hørt den fugl pippe??

Det håber jeg da ikke er sandt.. men ville sq ikke undre mig, så ryger hele sagen omkring min anke angående ferieret som kontanthjælpsflekser, i vasken...

Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 07:48   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Svar til Heidien

Jeg har fik tilkendt fleksjob i uge 28 - 2008, altså for 10 uger siden, har inden været sygemeldt i 17mdr. hvor jeg kæmpede en brav kamp med kommunen for at blive arbejdsprøvet.
Jeg har haft en god sagsbehandler indtil jeg fik tilkendt fleksjob, jeg mener jeg har set samtlige papirer.
Her bagefter er der en del kludder, fordi jeg har ingen papirer fået på hvad jeg er visiteret til ½ eller 2/3, men har selv regnet ud af det er ½ ud fra 25 timer, jeg er nemlig ikke afgjort ud fra fuld tid fordi jeg de sidste 4 år inden jeg blev syg havde job på 25 timer.

Dette er hvad jeg har fået som forklaring på hvorfor jeg er sendt ud: Situationen er den at vi er forplilgtiget til at sende dig i tilbud/aktivering svarende til det timetal felxvurderingen fastslår at du kan arbejde - derfor er du hos Jobmentor - dog kun i 10 timer om ugen som vi har aftalt.

Jeg er lidt uforstående overfor dette for det vil så sige at man lige til den dag der bliver fundet et fleksjob SKAL aktiveres et sted hos deres aktører, og tænk hvis der går et par år, så er man da til den lukkede afdeling.
Jeg skal sidde foran en computer 2 timer hver dag, og det er netop en del af det jeg ikke kan, men så vil de have jeg medbringer min egen bærbarer og sidder med på skødet for det gør jeg herhjemme. Men jeg har sgu ikke kræfter til at skulle slæbe den med og kan ikke være meningen jeg selv skal sørge for materialer.... jeg synes det hele er noget ged...
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 08:58   #5
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Hvad ang. mentor ordningen behøver dette jo ikke være noget negativt, her i kommunen bruges det feks også når man har været længe væk fra arbejdsmarkedet og skal tilbage i feks. fleks i en stilling man ikke kender så får virksomheden støtte til en mentor som så igen kan støtte og har tid til vejledning i det nye job.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 15:30   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Susanne 2412, har du snakket med din eksterne aktør, om hvordan forløbet skal køre?
Jeg blev bevilget flex i foråret og blev straks sendt videre til ekstern (anden) aktør, og i det papir jeg modtog fra kommunen stod der noget om en mødetid kl. 8 hver dag, og vistnok også et timetal. Men virkeligheden er, at vi mødes 1-2 gange om ugen, hvor vi snakker om div. muligheder. Imellem møderne undersøger han så nogle af de muligheder som vi har talt om.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 16:16   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Der er flere personer tilknyttet dette sted og ham som jeg åbenbart skal snakke mest med er der 2 gange om ugen og jeg kan forstå på det hele at de forventer at jeg sidder der i 2 stive klokketimer hver dag og kigger på nettet efter job, selvom jeg slet ikke kan sidde der så længe ad gangen, fysisk...
Jeg er sat helt af dette projekt, og kan efterhånden se at der mangler rigtig meget information om hele dette her fra kommunens siden af og også lidt fra denne aktør...
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 22:46   #8
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
i bunden af fleks jobbeviset står der dette om Mentor ordningen.

Mentor
Ekstraordinær støtte fra en kollega eller ekstern konsulent
i starten af et ansættelsesforhold; særlig introduktion, vejledning
og oplæring i arbejdet. Der ydes kompensation til
arbejdsgiver til dækning af lønomkostninger ved frikøb af
kollega eller honorar til ekstern konsulent
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 11:38   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Endelig lidt afklaring...

på hvad der skal ske... Efter jobkonsulenten fik læst mine papirer igennem, og fik det hele sort på hvidt, var det som om han troeede ppå det jeg havde forklaret én gang. Og så kom der andre boller på suppen....
Jeg skal møde 3 gange om ugen, skal bare snakke lidt med de andre deltagere og så ellers ikke så meget mere, ja selvfølgelig lede efter job, men jeg skal ikke sidde ved pcén, langt om længe troede han åbenbart på at jeg ikke kan klarer det.
Jeg har stadig ikke modtaget nogle papirer på min godkendelse til fleksjob, og det virker som om at kommunen har sovet lidt i timerne da sagen var blevet færdigt....Nu giver jeg dem lige til på tirsdag så må jeg prøve at finde en fleksjob "konsulent" der ved en hel masse.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 15:16   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Thumbs down Mentor ordning

Jeg er lige startet hos en ekstern aktør, som skal hjælpe med at få fat i et fleksjob. Efter en mindre god start, fordi de åbenbart ikke har andre fleksjobbere tilknyttet men kun alm. mennesker der søger ordinærer jobs, var vi ikke helt enige om hvad jeg skulle lave, da de ville have jeg skulle sidde ved computeren de timer jeg skal være der.
Men da vi i fællesskab havde læst mine papirer igennem, fandt de åbenbart ud af hvad det hele drejede sig om, nemlig at jeg ikke kan så mange ting, så ved I hvad jeg skal nu......taaa daaa, jeg skal møde 3 formiddage om ugen, drikke te med de andre og ellers bare være der... godt så, og så sidde der med følelsen af at de mest værdifulde timer af min dag forsvinder ud i det blå, (jeg er nemlig ikke noget værd efter frokost), for så at komme hjem og må gøre rent og handle ind osv. Havde det bare været noget fornuftigt formiddagen gik med, så var det nok ikke lige så slemt, jeg skal jo trods alt også arbejde på et tidspunkt, men bare fise formiddagen af sådan et sted er da bestemt ikke fremmende for ens situation.
Rigtig go´weekende til Jer alle...
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
bostøtte/mentor Guldfax Alt det andet 4 14-09-2012 16:06
Mentor...hjælp til at søge job §ABC Spørgsmål ang fleksjob 14 11-02-2012 22:59
Mentor - ny lovgivning zuza Nyt om loven 2 09-11-2009 23:40
Mentor SkovImer Spørgsmål ang fleksjob 7 22-06-2009 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension