K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2013, 18:47   #1
Chacha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Chacha er ny på vejen
Raskmelding/ delvis 20-24 timer

Jeg står overfor formentlig raskmelding / delvis raskmelding på ca 20-24 timer når min arbejdsprøvning slutter.. Men min A-kasse Dsa kan ikke udbetale ledigheds dagpenge da jeg ikke står til fuld rådighed på 37 timer... Vil det sige jeg ikke får en øre udbetalt indtil jeg finder et job? Kan ikke arbejde indenfor mit tidligere erhverv som sygeplejerske og skal finde noget stillesiddende .. Det blir jo ikke nemt
Chacha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 09:58   #2
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chacha Se meddelelser
Jeg står overfor formentlig raskmelding / delvis raskmelding på ca 20-24 timer når min arbejdsprøvning slutter.. Men min A-kasse Dsa kan ikke udbetale ledigheds dagpenge da jeg ikke står til fuld rådighed på 37 timer... Vil det sige jeg ikke får en øre udbetalt indtil jeg finder et job? Kan ikke arbejde indenfor mit tidligere erhverv som sygeplejerske og skal finde noget stillesiddende .. Det blir jo ikke nemt
Hej Chascha

Du skriver "når min arbejdsprøvning slutter"
Er du i arbejdsprøvning med henblik på fleks?
- har læst flere steder at man ses som i stand til at være selvforsørgende hvis man kan arbjede >20 timer pr. uge, iflg den nye fleks-reform - dvs man kan få et deltidsjob og dermed tjene det samme som kontanthjælpssatsen.

Så hvis det er der du ender, burde du vel kunne få kontanthjælp, hvis du ikke er gift/samlevende med en der tjener for meget...

Håber andre kommer ind med bud...

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 12:51   #3
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
hejsa
jeg står i nøjagtig samme situation- har også fået samme svar af DSA.

Jeg afsluttede min virksomhedspraktik 1.maj 2013 efter 20 måneder, nåede op på ca. 24 timer i de gode uger, på en arbejdsplads der virkelig havde gode skånemuligheder (opr.gang). Og ved at jeg på en anden klinik ikke vil magte samme timetal.

Forsøger nu at blive indstillet til fleksjob via rehabiliteringsteamet, men min sagsbehandler anser det ikke for særligt sandsynligt- hun mener at jeg skal ud i langvarig revalidering (inden for sygeplejefaget).

Jeg vil tro at du kan bede om revalidering...
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 13:10   #4
Chacha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Chacha er ny på vejen
Tilu, ved du mere om hvad denne langvarige revalidering indenfor Sygeplejens så skal indeholde..? Jeg har fået at vide at jeg skal præstere over 30 T i arbejdsprøvningen for at komme i betragtning til revalidering, så det lyder ikke lovende..
Chacha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 15:13   #5
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Er det 100% effektive timer du arbejder - det har vel også noget at sige?
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 14:05   #6
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
hejsa.
Nej, så langt er vi endnu ikke nået. Vi har foreløbig udfyldt et rehabiliteringsskema, afventer nu endnu et skema som jeg skal udfylde sammen med min læge. derefter skulle jeg vist til møde med rehab.teamet.

angående timetal, så er jeg jo "kun" på 24 t/uge, og synes at der er langt til 30 t/uge. Men focus har indtil nu været at jeg skulle øge i timer, også på bekostning af yderligere oplæring i OP-regi.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 21:02   #7
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg er visiteret til fleksjob fra 2012 på 10 timer om ugen, jeg var til et møde d. 28-5-13

hvor der var flere fleksjobbere samlet, hvor vi talte om de nye regler ang. fleksjob,

der blev der fortalt at alle som kunne arbejde 20 timer og der over ikke kan få

fleksjob, de kan bare tage et deltidsjob, så der er ikke noget at komme efter.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 23:17   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Jeg er visiteret til fleksjob fra 2012 på 10 timer om ugen, jeg var til et møde d. 28-5-13

hvor der var flere fleksjobbere samlet, hvor vi talte om de nye regler ang. fleksjob,

der blev der fortalt at alle som kunne arbejde 20 timer og der over ikke kan få

fleksjob, de kan bare tage et deltidsjob, så der er ikke noget at komme efter.
Ja det er så en direkte løgn i har fået fortalt....

Arbejdsmarkedstyrelsen og Ankestyrelsen har begge skrevet at timeantal intet har med tilkendelse af fleksjob...

Der er mange der arbejde 37 timer pr uge i et fleksjob....

Så det er lidt sørgeligt at dem der har afholdt det møde ikke kender til reglerne....

Var det anden aktør eller var det kommunalt....det møde du var til....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 10:38   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt at arbejdsevnen SKAL være nedsat med minimum 50%.

Her er tale om effektiv arbejdstid.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 11:04   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvilke elementer kigges der paa saa? Med hensyn til nedsat arbejdsevne?
Hvad udover skaanehensyn.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse og raskmelding bruger2013 Alt det andet 7 22-06-2013 00:11
raskmelding susssana Spørgsmål ang fleksjob 10 13-12-2011 19:59
Delvis raskmelding? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 08-02-2011 09:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension