K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2009, 09:26   #1
stjernemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
stjernemor er ny på vejen
Ny her på foraet med et par spørgsmål.

Hej.
Jeg er en ung kvinde på 24 år, der i 2007 blev godkendt førtidspensionist, hvilket jeg var meget lettet over. Jeg har kæmpet for dette siden jeg var 19, både pga angst, men også en del fysiske problemer med mine led, derfor fik jeg pensionen godkendt på en blandning af de to, selvom det sidenhen har vist sig at mine led var mere end rigelig grund

Nå men nu er der så gået 2 år, og jeg begynder at trille tommelfingre. Jeg har haft undersøgt et par gange med nogle jobs, om det kunne betale sig, men det kan det ikke rigtig, i og med jeg er enlig mor til en lille dreng, vil jeg miste for meget af diverse tilskud, til at jeg rigtig vil kunne få noget økonomisk ud af det. Jeg vil også gerne have noget socialt, men det økonomiske ville også være rart

Nu har jeg så tænkt meget over at begynde at læse en HF eller almindelige studentereksamen, evt på VUC, men det er så her mine spørgsmål melder dig. MÅ jeg det? Og koster VUC penge at deltage i deres kurser/undervisning? Jeg har nemlig lige fået et fint blad ind af døren, hvor der står hvor meget de forskellige er berettiget til SU, så tænker at det er gratis at deltage, eller er jeg forkert på den? Eller kan jeg kontakte et gymnasium og høre om mulighederne for at læse en HF på 4 år i stedet for to år? For derefter at gå videre i uddannelsessystemet. Om det skal tage mig 20 år at få en uddannelse, det er fuldstændig lige meget, for mig handler det om at komme lidt ud og bruge mit hovede og ikke bare være mor full time, derfor tænkte jeg at herinde måtte i kende lidt til reglerne eller hvordan?

Håber i kan hjælpe mig lidt med at komme med gode ideer. Jeg bor i Århus. Jeg kunne også godt tænke mig noget frivilligt arbejde i stedet hvis det er, det skal bare helst være i dagstimerne, så jeg ikke skal til at finde pasning til min søn.

stjernemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 11:57   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg synes du skal kontakte VUC i dit område og få svar på spørgsmålene.
Jeg har selv gået på VUC for en del år siden, og da var det ikke gratis, men hvis du har en sund/fornuftig økonomi og VIL det, så tror jeg ikke at det er dyrere end det er til at overkomme.
Men under alle omstændigheder sker der ikke noget ved at kontakte VUC for at høre nærmere, og jeg er slet ikke sikker på, at kommunen får oplyst at du går der, men jeg kan da ikke forestille mig, at de kan gøre dig noget fordi du tager nogle timer om ugen som du nu kan klare det.
Og skulle du få gabt over for meget, så kan du jo overveje at skippe et af fagene, hvis du så bedre kan klare resten.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 14:00   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Stjernemor.
Læs følgende som en appetitvækker:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=4...idar#post44116
og glem ikke dette:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1380&highlight=supp
omhandlende pension som er til din fordel. Men det har din kommune selvfølgelig oplyst til dig? Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 14:04   #4
stjernemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
stjernemor er ny på vejen
Mht til Supp fik jeg bare et a4 ark jeg skulle udfylde og sende ind, samt en folder hvor jeg kunne læse mere om det. Så det er klaret, jeg indbetaler til det, men så vidt jeg lige har kunnet se har de ikke indberettet det til min selvangivelse! Det vil jeg have ændret! For jeg har jo indbetalt hele 2008
stjernemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 14:11   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Københavns VCU nævner flexundervisning
http://www.kvuc.dk/?gclid=CJWX-pDFk5oCFQkEZgod_EVDMw Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
3 spørgsmål hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 02-01-2011 19:06
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension