K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 13:26   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Ftp og hjælp til tandlæge.

Hej.

Ja jeg ved ikke om det er under den rigtige gruppe jeg skal stiller mit spørgsmål, men nu prøver jeg.

Jeg er ftp. og har været så uheldig at knække en tand, så afsted til tandlæge og den er da også blevet lavet.

Min tandlæge sagde at jeg kunne søge kommunen om hjælp til denne tand og også til alle de andre tænder jeg har, som desværre bare er så dårlige.
Er der nogen som ved hvilke paragraf jeg skal søge efter og hvor jeg skal finde yderliger oplysninger.

Jeg har total tandlægeskræk og så er mit problem også at med piskesmæld og prolaps i nakken er det lig med flere smerter osv. efter et tandlægebesøg, så det sammen med at jeg jo som så mange andre her inde, har været igennem et opslidende forløb før ftp osv. ja så er tandlægebesøgende blevet sat på standbay.

Det var jo så lige det at jeg mærkede nu, hvor jeg knækkede en tand.

Håber nogen kan hjælpe med et svar.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 17:31   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Anetteh

Jeg tror at du skal prøve at ringe til kommune, jeg ved at der er en speciel § for noget med tænder, men det kunne måske også komme under en §100, men hvis jeg var dig så ville jeg ringe til kommune på mandag, og få fat i din sagsbehandler for hun ved det helt sikkert.


Og så en rigtig god weekend til alle

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 17:32   #3
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 17
contact er ny på vejen
Hej AnnetteH

Her er et udplug:

Lov om aktiv socialpolitik (aktivloven) § 81- enkeltudgifter
Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan
normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis
afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Lov om aktiv socialpolitik (aktivloven) § 82 – sygebehandling m.v.
Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan
dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der
kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet.

Jeg er ftp. efter de nye regler år 2003, jeg søgte på enkelt ydelse § 82, og fik bevilget
noget af det jeg og min tandlæge søgte på.

Hilsen contact

Sidst redigeret af contact; 08-08-2008 kl. 17:41.
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 17:37   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Anetteh

jeg har lige fundet et link som du måske kan bruge så tjek lige her.

http://www.tandlaegehuset.com/tilskud.htm


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 14:18   #5
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Tak

Hej

Tak for hjælpen, jeg har læst lidt i det fra tandlægebladet og så må jeg vist heller få fat i min kommune på mandag.

Det er altid rart at være lidt på forkant inden man tager kontakt til kommunen, så jeg vil kikke nærmere på de forskellige § i weekenden her.

Tak for hjælpen

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandlæge? JannieLytzen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 03-05-2013 00:57
Hjælp tandlæge Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 03-02-2013 05:46
hjælp til tandlæge som ftp lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-07-2012 18:17
Hjælp til tandlæge når man er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 26-06-2010 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension