K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 16:48   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information

http://www.dmef.dk/ProblemetDanmark.htm

"Hvorfor stilles diagnosen ME ikke i Danmark?

Det korte svar er, at ME gennem årene er blevet blandet sammen med andre sygdomme og efterhånden er blevet 'opsuget' i disse.
Hvorfor er det så vigtigt, at ME diagnosen stilles?"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 18:58   #12
tinkerbell34
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
tinkerbell34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
Jeg har skrevet privat til dig, men jeg kan ikke se, om den er sendt!!
har fået den tusind tak sanne. har skrevet lang smøre til dig med den blev slettet da ikke ar 5 indlæg endnu åbenbart stod der. forsøgt at skrive noget der blev sendt som besøgende. har du set det eller ka du overhovedet se det? ret frustrende at få slettet alt det jeg havde skrevet. virkelig meget.hmm..
tinkerbell34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 01:36   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja du skal klart holde dig meget langt væk fra Per Fink og Term, det kan forværre det for dig selv hvis du får i din journal at du har rotter på loftet...
Og især når man bor i jylland ender man ovre hos Per Fink der er vi på Øen mere heldige..
Og for at svare ham der spurgte om hvad Term er... Så er det noget Per Fink selv har opfundet, og sygdomme han selv har puttet ind som værende psykiske sygdomme.. Det er Bla Piskesmæld.. Fibromyalgi Hypermobilitet og mange andre Gigt sygdomme som han mener er Psykiske sygdomme.. Han mener at ens hjerne har taget skade så det foregår oppe i ens hoved og ens smerter derfor ikke er virkelige... Og kommunerne er vilde med at sende folk derhen fordi så slipper kommunerne for at give folk pension eller fleks for din tilstand er jo ikke stationær når der står en idiot og påstår at han kan kurerer folk... Der er også kræft patienter der er endt i Term regi pga at Per Fink påstår at diffuse smerter i kroppen som ingen forklaring har er en funktionel lidelse(dvs psykisk sygdom) Det er en farlig diagnose han giver folk og man blir ikke ordenlig udredt hvis man hopper med på den vogn...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 22:28   #14
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Jeg vil anbefale dig at læse den pjece jeg linker til nederst hvis der er mistanke om funktionel lidelse. Det er en saglig og pædagogisk gennemgang af lidelsen og behandlingsmuligheder samt en beskrivelse af hvad der kan forværre lidelsen.

Jeg er klar over at der er en meget stor angst overfor lidelsen og lægerne, men jeg har været til adskillige foredrag med disse, og snakket med flere af deres patienter, og alle de ting jeg hører er positive, og jeg er ikke i tvivl om at de vil patienterne det bedste.

http://funktionellelidelser.dk/filea..._siger_fra.pdf
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 23:55   #15
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Jeg vil anbefale dig at læse den pjece jeg linker til nederst hvis der er mistanke om funktionel lidelse. Det er en saglig og pædagogisk gennemgang af lidelsen og behandlingsmuligheder samt en beskrivelse af hvad der kan forværre lidelsen.

Jeg er klar over at der er en meget stor angst overfor lidelsen og lægerne, men jeg har været til adskillige foredrag med disse, og snakket med flere af deres patienter, og alle de ting jeg hører er positive, og jeg er ikke i tvivl om at de vil patienterne det bedste.

http://funktionellelidelser.dk/filea..._siger_fra.pdf
Jeg kan også kun gentage at jeg har fået sublim behandling hele vejen fra klinikken...aldrig er jeg påduttet psykofarmaka aller anden medicinsk behandling, jeg ikke selv havde lyst til. Min førtidspension gik igennem på den meget uddybende speciallægeerklæring jeg fik derfra.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 00:28   #16
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Kender så til Fibromyalgi patienter som har fået det samme psykopharmika som folk med skitzofreni og maniodepression pga de fik stemplet funktionel lidelse...
Og ja mindfullness kan da hjælpe folk med stress... og mange der er syge har stress når de har været syge længe hvis der ikke kommer nogen forklaring på hvorfor de er syge.. Men mindfullness og psykolog hjælp er ikke vejen frem til en fysisk lidelse.. Og du har været heldig at du har fået pension pga det... De fleste tilfælde bruger kommunerne det fordi de derved kan sige du har mulighed for bedring pga det er en funktionel lidelse dvs psykisk så derfor skal du ikke have pension....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 00:30   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sjovt at de har glemt at skrive noget som helst om samfundsøkonomien i ovenstående link...

Det er nemlig det det hele går ud på....at klappe folk på skulderen og sige at det er synd for dem og så kan man slippe for at sende dem videre ud i sygehusvæsnet og dermed sparer en masse penge...

Lidt kedeligt for de mennesker som for stemplet sådan en diagnose på sig.... hypokondri som man kaldte det før.... og det senere faktisk viser sig at de var alvorligt syge....

Opfundet af læger(ja det kalder de sig for) som vil spare en masse samfundskroner og slippe for at erkende at der faktisk er ting de ikke kender til..

Personligt er jeg da glad for at jeg er blevet udredt af rigtige læger...og kan blive tilbudt en rigtig behandling.....da jeg udviser samtlige symptomer på funktionel lidelse ifølge det skema der findes i ovenstående link...det er der rigtig mange der gør med forskellige sygdomme....ud over hypokondri...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 00:36   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Sjovt at de har glemt at skrive noget som helst om samfundsøkonomien i ovenstående link...

Det er nemlig det det hele går ud på....at klappe folk på skulderen og sige at det er synd for dem og så kan man slippe for at sende dem videre ud i sygehusvæsnet og dermed sparer en masse penge...

Lidt kedeligt for de mennesker som for stemplet sådan en diagnose på sig.... hypokondri som man kaldte det før.... og det senere faktisk viser sig at de var alvorligt syge....

Opfundet af læger(ja det kalder de sig for) som vil spare en masse samfundskroner og slippe for at erkende at der faktisk er ting de ikke kender til..

Personligt er jeg da glad for at jeg er blevet udredt af rigtige læger...og kan blive tilbudt en rigtig behandling.....da jeg udviser samtlige symptomer på funktionel lidelse ifølge det skema der findes i ovenstående link...det er der rigtig mange der gør med forskellige sygdomme....ud over hypokondri...
Jeg kunne ikke være mere enig..
Det eneste Term er til for er at spare penge for kommunerne og hospitaler og læger...
Jeg mener difuse smerter og tanker om sygdom, det hører næsten alle sygdomme ind under i starten indtil lægen finder ud af hvad du fejler...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 00:41   #19
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Jeg kunne ikke være mere enig..
Det eneste Term er til for er at spare penge for kommunerne og hospitaler og læger...
Jeg mener difuse smerter og tanker om sygdom, det hører næsten alle sygdomme ind under i starten indtil lægen finder ud af hvad du fejler...
Personligt kan jeg ikke genkende scenariet med ikke at blive henvist pga diagnosen...jeg har hele vejen igennem blevet meget grundigt tjekket, ct scannet, ultralydsscannet, 1 million blodprøver, gigtlæger, urologer, ortopædkiruger, gynækologer osv osv...og min egen læge insisterer på jeg kommer til helbredstjek 2 x årligt med hjertekardiogram og blodprøver. Så jeg føler mig ikke sat i en kasse pga diagnosen.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 01:48   #20
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Du er super heldig.. du er den første jeg har mødt der har været i Term kløer og ikke fået slag for det efterfølgende...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TERM/Per Fink møder modstand! L.S. Politik og Samfund 7 08-04-2013 16:52
Lægekonsulent -egen læge mm søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 10:30
Generel helbredsattest hos egen læge fibro Alt det andet 94 09-03-2012 23:04
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Kan jeg søge førtidspension via egen læge? Troldemama At søge førtidspension 2 09-07-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension