K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 17:53   #1
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Må erstatning modregnes i ledighedsydelse?

En veninde fortalte mig, sikkert i "beste mening!" at nu skulle jeg ikke glæde mig ALT for meget til at få udbetalt min erstatning for tabt erhvervsevne nu hvor jeg har fået min fleksbevilling!!!!

Jeg røg hjem og googlede som en gal og fandt da heldigvis ud af at en sådan erstatning ikke må fradages hverken i ledighedsydelse, flexydelse eller i løn fra arbedsgiver (se fleksjob pjece fra HK)

Men grunden til veninden oplyste mig er, at hun vidste om en anden veninde der er på ledighedsydelse og som ikke får en krone udbetalt idet hun netop har modtaget et større beløb fra hendes ulykkeforsikring i forb med et trafikuhed hun har været indblandet i.

Bliver hun snydt eller er der forskel på hvor erstatningen kommer fra??
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 18:55   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Åh jeg kan ikke helt huske hvordan reglerne er for træk i erstatninger, men der er nogle regler på det punkt.

Husker at da jeg skulle have udbetalt mit erhvervsevnetab fra ASK, sendte de en forespørgsel til kommunen om de havde noget til gode der skulle modregnes ? Det havde de så ikke, så fik pengene udbetalt.

Jeg mener at det er itilfælde af at den offentlige ydelse, og det mdl erhvervsevnetab overstiger ens tidligere løn, at de må trække i erstatningen.

De må ikke trække hvis der skyldes for skat, boligsikring m.v.

Jeg er ikke helt 100 på det, men der sidder sikkert nogle herinde, der er mere opdateret end jeg på det punkt.

Hvis erhvervsevnetabet går flere år tilbage i tiden, og du får boligsikring, skal du være obs på at du får en regning på for meget udbetalt udbetalt boligsikring, friplads m.m.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 23:11   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Tak for dit svar supersus:-)

Men spørgsmålet går ikke så meget på hvad der evt må trækkes fra erstatningen.

Det handler mere om, hvorvidt ledighedsydelse kan tilbageholdes til en erstatning fra et forsikringsselskab (ikke ASK) er brugt op....
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 23:55   #4
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
øh nu bliver jeg da helt forvirret. En men og erhvervsskade erstatning troede jeg ikke kunne røres af nogen.
Vil de så også kunne nedsætte ens førtidspension hvis man får en erstatning ?
Ved at der kan frætrækkes i kontanthjælp fordi den jo som udgangs punkt gives til folk som ikke har job og ej helle fagforening. ( Ja ja jeg ved godt der sidder rigtigt mange sygemeldt også, hvilke er dyb uretfærdig , men det vat jo ikke den oprindelige mening)

Men en erstatning skulle jo netop gives som kompentation for tabt arbejdsevne og mulighed for komme videre i ens liv nu hvor den er vendt op og ned.

Håber nogen kan svare på om der vil ske træk i ens førtidspension hvis man er på den nye ordning og får en erstatning udbetalt

På forhånd tak
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 00:12   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hverken min menerstatning eller tabt erhvervsevne har haft nogen indflydelse på min udbetaling af ledighedsydelse.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 00:54   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja så vidt jeg har forstået vil en udbetaling af tab af erhvervsevne spille ind på førtidspension - da det jo er en indtægt...- eller er det mig der er galt på den ???
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 00:54   #7
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
øh nu bliver jeg da helt forvirret. En men og erhvervsskade erstatning troede jeg ikke kunne røres af nogen.
Vil de så også kunne nedsætte ens førtidspension hvis man får en erstatning ?
Ved at der kan frætrækkes i kontanthjælp fordi den jo som udgangs punkt gives til folk som ikke har job og ej helle fagforening. ( Ja ja jeg ved godt der sidder rigtigt mange sygemeldt også, hvilke er dyb uretfærdig , men det vat jo ikke den oprindelige mening)

Men en erstatning skulle jo netop gives som kompentation for tabt arbejdsevne og mulighed for komme videre i ens liv nu hvor den er vendt op og ned.

Håber nogen kan svare på om der vil ske træk i ens førtidspension hvis man er på den nye ordning og får en erstatning udbetalt

På forhånd tak

Jeg deler din forvirring...og tænkte at K10 var stedet at søge svar;-)
Igen gør jeg lige obs på at den omtalte erstatning kom fra et alm forsikringsselskab og ikke fra ASK...ved ikke om det kan være der den ligger!!
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 01:04   #8
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
En veninde fortalte mig, sikkert i "beste mening!" at nu skulle jeg ikke glæde mig ALT for meget til at få udbetalt min erstatning for tabt erhvervsevne nu hvor jeg har fået min fleksbevilling!!!!

Jeg røg hjem og googlede som en gal og fandt da heldigvis ud af at en sådan erstatning ikke må fradages hverken i ledighedsydelse, flexydelse eller i løn fra arbedsgiver (se fleksjob pjece fra HK)

Men grunden til veninden oplyste mig er, at hun vidste om en anden veninde der er på ledighedsydelse og som ikke får en krone udbetalt idet hun netop har modtaget et større beløb fra hendes ulykkeforsikring i forb med et trafikuhed hun har været indblandet i.

Bliver hun snydt eller er der forskel på hvor erstatningen kommer fra??
Hej Siv.
Kunne du ikke lige finde ud af hvad det er for en erstatning din venindes veninde, har modtaget.
Det ville måske gøre det lidt nemmere for os der prøver at svarer.

Mig bekendt er ledighedsydelsen ikke afhængig af formue eller husstands indkomst.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 08:36   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En god ide er altid at få beløbet udbetalt til en debitorbeskyttet konto, for så må de ikke røre pengene.

Jeg var på kontanthjælp da jeg modtog mine erstatninger, men da de var debitorbeskyttet kunne de ikke røre dem.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 08:39   #10
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej Siv.
Kunne du ikke lige finde ud af hvad det er for en erstatning din venindes veninde, har modtaget.
Det ville måske gøre det lidt nemmere for os der prøver at svarer.

Mig bekendt er ledighedsydelsen ikke afhængig af formue eller husstands indkomst.
Hej Sniffe.

Ud over at det er en udbetaing fra hendes ulykkeforsikring iforb med en færdselslulykke hun har været indblandet i og at det er et større beløb....hvad har du så brug for at jeg tjekker op af oplysninger?
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregnes forsinket TA i FP? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 11-09-2013 20:21
Modregnes der i ledighedsydelse ved erstatnig Anette71 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-04-2011 19:59
spørsmål om erstatning når jeg får ledighedsydelse c.l.e.o. Alt det andet 14 08-01-2011 10:29
Modregnes ledighedsydelse af engangsbeløb fra pensionsselskab? MineBørnsMor Alt det andet 3 31-10-2010 03:47
Modregnes LD i fleksydelse jele Spørgsmål ang fleksjob 3 09-11-2009 11:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension