K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 12:53   #1
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
kan tro fjerne slidgigt??

Jeg skriver herinde, da jeg af min kommune er vurderet til hverken at være berettiget til fleksjob eller førtidspension.

Jeg er 37 år og har af lægerne fået konstateret slidgigt i fire ud af fem lændehvirvler samt 10 % erhvervsevnetab grundet en arbejdsulykke tilbage i midten af 1990'erne. Derudover har jeg fået fjernet menisken i mit ene knæ.

Alle læger vurderer at tilstandene er varige og stationære.

Da jeg startede på REVA i januar i år vurderede deres fysioterapeut at mit daglige funktionsniveau var væsentligt nedsat. At smerterne i ryggen fylder mest for mig, men at jeg har lært at leve med smerterne.

At selv små løft på dårlige dage kan provokere smerterne. Sidde, stå og gå provokerer ligeledes og der er et stort behov for variation.

REVA skriver at der opleves nedsat bevægelse og funktion i venstre ankel og højre knæ, hvilket osse er med til at hæmme funktionsniveauet.

REVA anbefaler på daværende tidspunkt at jeg henvises til afprøvning i virksomhed for at få beskrevet arbejdsevnen.

På daværende tidspunkt står der i kommunens papirer at "arbejdsevnen vurderes truet".

Jeg har været i praktik og var rigtigt glad for at være på stedet, da de var utroligt gode til at tage hensyn til mine skånebehov.