K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2007, 11:46   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg får nok fleksjob

Kort om mig:

Ude for en trafikulykke i nov 2006, sygemeldt lige siden. :| Fået piskesmæld deraf. Har daglige smerter i nakken, ryg og lænd, venstre arm og skulder, venstre hofte og venstre kæbe. Derudover svært ved at koncentrere mig, svimmel, kvalme, hovedpine/migræne, også dagligt. Øget træthed. Tager 2 x Kodipar, 3 gange dagligt, efter lægens anvisning.

Pt. har jeg fået af vide fra min vejleder (på et afklaringskursus jeg er på) at jeg ikke skal igang med revalidering, da de godt kan se jeg ikke magter det. Så har fået at vide at nu er det fleksjob vi skal koncentrere os om. Og at jeg skal i arbejdsprøvning mm.
Puhaa er på en gang lettet over at jeg ikke skal igang med en ny uddannelse. Ikke fordi jeg ikke har lyst for det har jeg!! Men ved også godt at jeg ikke ville kunne klare det. Så jeg håber så inderligt at jeg kan klare et fleksjob, og at jeg ikke havner på pension

Har I nogen gode råd til mig ? Jeg er slet ikke inde i alle de regler med fleksjob...:|
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 12:30   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg får nok fleksjob

Hej Marolle og velkommen til...

først så vil jeg anbefale dig at læse denne lille bog om fleksjob så du ved hvad det drejer sig om...

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm

...bagefter kan du finde en mine af oplysninger herinde om fleksjob...

Hvis der er noget specielt du vil vide om fleksjob så spørg...

Først vil jeg spørge dig om du selv er med til at afgøre hvilken branche du skal arbejdsprøves I ? Du skal være med til at afgøre hvor du vil hen..

jeg håber det hele går godt for dig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 08:05   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
RE: Jeg får nok fleksjob

Hej Stella

Mange tak for dit svar

Ja jeg mener jeg selv kan være med til at vælge ? har sagt indenfor noget kontor fx, men ved jo ikke om jeg kan holde til det, så det er det vi skal teste.

Når jeg er på kursus og det er bare er 3 timer, så har jeg svært ved at være der i 3 timer. Skal ligge ned, eller tage hjem, ellers er det bare for hårdt

Hvis man får bevilliget fleksjob, og der så ikke er noget job med det samme, hvad får man så af penge ??? Kontanthjælp?

Og når man først har fået fleksjob, skal det så tages op til revurdering hvert år ??
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 10:28   #4
TNK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2007
Alder: 39
Indlæg: 17
Styrke: 17
TNK er ny på vejen
RE: Jeg får nok fleksjob

Hvis man får bevilliget fleksjob, og der så ikke er noget job med det samme, hvad får man så af penge ??? Kontanthjælp?

Hejsa.

Når man går ledig som flexjobber så får man det der svare til 91% af dagpenge satsen, da du får frataget rettet til A-kasse så snart du bliver flexjobber....
TNK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 11:16   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg får nok fleksjob

jeg retter lige lidt til her

Man får ganske rigtig ledighedsydelse men det gælder KUN hvis man kommer fra sygedagpenge, arbejdsmarked, eller ligende..

Kommer du fra kontanthjælp så er det kontanthjælp du får, du kan stadig rammes af loftet (hvis du feks lever sammen med en anden flekser på kontanthjælp, eller en kontanthjælpsmodtager) dog kan du IKKE rammes af den nye 300 timers regel...

er man gift så skal man være opmærksom på at man kan søge noget der hedder særlig ydelse selv om man ikke er berettiget til kontanthjælp pga den gensidige forsørgerpligt
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 17:31   #6
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
RE: Jeg får nok fleksjob

ok, er på sygedagpenge nu
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 20:32   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg får nok fleksjob

hvis du bliver ved at være det, frem til visitering så er der ingen problemer så er det ledighesydelse
  Besvar med citat
Gammel 06-06-2007, 09:33   #8
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
RE: Jeg får nok fleksjob

hvis man får fleksjob, kan/skal man så ikke være medlem af en fagforening plus a-kasse ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2007, 15:48   #9
TNK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2007
Alder: 39
Indlæg: 17
Styrke: 17
TNK er ny på vejen
RE: Jeg får nok fleksjob

jeg har læst at hvis man får flexjob mister man retten til A-kassen dvs det er spild af penge at betale til det når man først er godkendt...fagforening vil jeg dog fortsat have.
TNK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2007, 16:02   #10
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
RE: Jeg får nok fleksjob

Hej.

Jeg fik at vide af min sagsbehandler at når jeg var visiteret til fleksjob, skulle jeg ikke være medlem af en a-kasse mere, da det nu er kommunen der betaler alle ydelser. Derfor gik jeg ned dagen efter og meldte mig ud af den.
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension