K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2018, 00:34   #1
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Søge erstatning

Jeg har aspergers, og jeg blev udsat for en sag hvor jobcenteret fejlvisterede mig som uddannelsesparat og tog mine penge fra mig. Jeg sendte sagen i ankestyrelsen sammen med min læge og fik medhold.

Jobcenterets behandlig har gjort mig syg og givet mig så meget angst, at jeg ikke længere kan gå uden for døren uden at få det dårligt. Det har ødelagt mit helbred fuldstændigt.

Jeg vil gerne søge erstatning, men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal spørge til råds?

Sidst redigeret af Aleom; 27-08-2018 kl. 00:39.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 10:04   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Der findes forskellige muligheder for at få svar på, om du har en god sag:

https://www.google.dk/search?ei=FK-D....0.3ffiD014kWM

Held og lykke med sagen, som du godt må tilbagemelde til os andre om hvilke svar du får.

Hilsen Peter

Bilag

Gode råd til nye på k10

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 10:21   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Vær opmærksom på begrebet årsagssammenhæng

Det er det begreb der vil blive kigget på ifht hvad der har udløst at du har det dårligere.

Du skal kunne bevise at der er direkte årsagssammenhæng mellem at du er blevet dårligere og jobcenterets sagsbehandling og at der ikke kan have været andre årsager (fx skilsmisse, depression, en sygdom/skade som det må forventes en forværring af osv osv)

Det er vigtigt at der er dokumententation på at der er ren direkte årsagssammenhæng mellem din forværring og sagsbehandlingen.
Har du det så find en advokat med speciale i erstatning og de vil nogle gange gratis vurdere ens sag om de mener der er en chanche.

Bare så du ikke bruge en masse penge på advokathjælp, før du har evt. Dokumentation i orden

Pøj, pøj
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 14:28   #4
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Jeg forstår din frustration over at få det værre pga dem, men da jeg selv fik depression og angst af mit arbejde(reelt arbejde) og opgav at søge erstatning pga arbejdsskade. måske ikke helt det samme men alligevel.

Det er en lang,sej kamp og hvis man ikke taber så bliver man ikke mere rask men måske mere syg

Jeg ville hellere klage over sagsbehandlingen og sagsbehandler og de vil kunne se i din sag at de ikke bare kan behandle dig som de har lyst til i fremtiden og så koncentrere mig om at få det bedre i stedet for.
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 16:58   #5
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Der findes forskellige muligheder for at få svar på, om du har en god sag:

https://www.google.dk/search?ei=FK-D....0.3ffiD014kWM

Held og lykke med sagen, som du godt må tilbagemelde til os andre om hvilke svar du får.

Hilsen Peter

Bilag

Gode råd til nye på k10

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928
så vidt jeg kan se på din søgning, så er der folk som har fået 750.000 kr i erstatning for sagsbehandlingsfejl.. det som jeg blev udsat for var også en sagsbehandlingsfejl, dog med langt mere alvorlige konsekvenser for mit helbred.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Vær opmærksom på begrebet årsagssammenhæng

Det er det begreb der vil blive kigget på ifht hvad der har udløst at du har det dårligere.

Du skal kunne bevise at der er direkte årsagssammenhæng mellem at du er blevet dårligere og jobcenterets sagsbehandling og at der ikke kan have været andre årsager (fx skilsmisse, depression, en sygdom/skade som det må forventes en forværring af osv osv)

Det er vigtigt at der er dokumententation på at der er ren direkte årsagssammenhæng mellem din forværring og sagsbehandlingen.
Har du det så find en advokat med speciale i erstatning og de vil nogle gange gratis vurdere ens sag om de mener der er en chanche.

Bare så du ikke bruge en masse penge på advokathjælp, før du har evt. Dokumentation i orden

Pøj, pøj
Jeg har en læge erklæring som skriver at jeg har fået det dårlig på grund af sagsbehandlingen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stina1 Se meddelelser
Jeg forstår din frustration over at få det værre pga dem, men da jeg selv fik depression og angst af mit arbejde(reelt arbejde) og opgav at søge erstatning pga arbejdsskade. måske ikke helt det samme men alligevel.

Det er en lang,sej kamp og hvis man ikke taber så bliver man ikke mere rask men måske mere syg

Jeg ville hellere klage over sagsbehandlingen og sagsbehandler og de vil kunne se i din sag at de ikke bare kan behandle dig som de har lyst til i fremtiden og så koncentrere mig om at få det bedre i stedet for.
tak, men det hjælper mig bare ikke rigtigt.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 20:20   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det skal også bevises at sagsbehandler handlet i ond tro, hat du bare være det samme igennem som andre er det umuligt, forstår godt din frustration, ingen kommer igennem systemet uden at føle sig dårligt behandlet og mange har fået det være, desværre
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2018, 20:33   #7
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
hvorfor skal man bevise det?
jeg kan jo ikke vide hvad min sagsbehandler har siddet og tænkt..
jeg ved bare at de gjorde alt hvad de kunne for at sætte mig på en lav ydelse og alle sanktionerne har været ulovlige..
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 00:02   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du anlægger en retssag, er det dig der har bevisbyrden.

Du skal kunne godtgøre at du ikke ville have udviklet angst, hvis de ikke havde fjernet ydelsen, for de vil sikkert påstå at din generelle situation, hvor du er uafklaret, kan have trigget det.

Hvis det er forlængelsen af den tid du sidder fast i systemet, du lægger til grund, skal du regne med at de vil stille med en masse statistik, der siger at det ligger indenfor normalen, og at det er en del af den almindelige udredning af erhvervsevnen.

Du skal tænke dig til alle deres argumenter, og være i stand til at modbevise dem alle.

De vil sikkert henvise til at de handlede ud fra hvad de mente var rigtigt, og at de naturligvis anerkender ankestyrelsen, og at de efterbetaler det beløb, du måtte have fået for lidt pga afgørelsen.

Hvis du vil have erstatning for at det har påvirket dit helbred, så kræver det jo at det er en blivende nedsættelse og at den kan bevises.

Hvis du nu var udredt til 20 timer og senere bliver målt til 10 timer og det skønnes stationært, så har du et mål for nedsættelsen af din erhvervsevne før og efter afgørelsen f.eks.

Og du samtidig er sikker på at de ikke kan pege på andre udløsere.


De 750.000 du nævner som erstatning for sagsbehandlingsfejl, er netop for tabt indkomst, fordi hun burde have været tilkendt fleksjob tidligere, så den difference nu udbetales. Det er ikke fordi hendes helbred er blevet dårligere.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 28-08-2018 kl. 00:08.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 06:20   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Når vi modsiger dig er det fordi vi tit oplever at systemet ikke fungere godt nok og at vi nok ikke tror på det kan lade sig gøre. Tror en retsag et spil SF tid og at det vil påvirke dit helbred i en dårlig retning, inden for kommunen er det meget svært at komme igennem med positiv retning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 09:06   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har du en fagforening som kan hjælpe dig? for så vil det jo være en god vej at få hjælp.

hvis ikke,, har du så selv de mange mange tusinde kroner en retssag vil koste, til advokatudgifter, hvis ikke du vinder sagen?

tro mig vi er MANGE herinde som forstår dine frustrationer over kommunernes sagsbehandling, for vi har prøvet det selv.

vi er også mange hvor vi har oplevet at vores læges ord på papiret i jobcentret, enten bliver ignoreret eller fejlfortolket, og hvor det trækker vores sag ud i årevis, det er træls.

men inden du du tænker mere i erstatning, så undersøg med din fagforening, hvis du har en, eller din bank hvordan du vil finansiere en retsag.

håber du finder en løsning.

vh
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension