K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 11:27   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Revurdering

Fik at vide af sagsbehandler at fleksjob visierede i københavn ikke mere har jobkonsulent.

At alle der skal revurderes skal arbejdsprøves i 13 ugers virksomspratik hvis de ikke vil miste deres ledighedsydelse.

At personen er jobsøgende er uden betydning, hvad personen mener er uden betydning og hvad læger siger er også uden betydning, at loven siger at kommunen skal tjekke en.

Hvis man henviser til at man tolker loven anderledes, får man blot at vide at de tolker den sådan basta.

Jeg sagde at det da er bedre man er jobsøgende frem for at skulle bruge 3 måneder i arbejdsprøvning / virksomhedspraktik.

Spurgte derefter om perioden i arbejdsprøvning virkelig behøver at tage 3måneder, hvor man så ikke er til rådighed på arb. markedet, fik svaret ja, og den irreterede sagsbehandler vrissede i tlf. at hun har brugt alt for lang tid på samtalen, ikke har tid til at tale mere, at de har andet at lave.

Samtalen tog ialt 5 minutter .

Jeg koger ..............
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 21:15   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan jo overveje, om du skal sende en klage til jobcenterchefen, om ikke andet for at få styr på det til en anden gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 21:19   #3
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Du kunne jo forsøge at komme i praktik et sted, hvor du evt kunne tænke dig at arbejde. Det er da en super mulighed at få en fod indenfor. Hvis altså man skal vælge den positive tilgang til situationen...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 23:35   #4
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan jo overveje, om du skal sende en klage til jobcenterchefen, om ikke andet for at få styr på det til en anden gang.
Jeg skrev en mail til sagsbehandleren, hvor jeg gjorde opmærksom på at man har ret til at få tilbudt en anden aktør. At jeg undrede mig over at skulle i ny arbejdsprøvning / virksomhedspraktik når jeg er aktiv fleksjob søgende.

At jeg havede læst om revurdering og § 74c. Der står ikke noget om at alle der skal revurderes skal i ny arbejdsprøvning / virksomhedspraktik, kun at de har mulighed for at henvise til det.

Sagsbehandleren mailede ikke tilbage, men ringede mig op, sagde at anden aktør ikke er et tilbud men et krav. At det er meget nemt at sige at man er jobsøgende men at det ikke behøver at være rigtigt. Og at lægers udsagn om helbred ikke behøver at være rigtige. Svarede jeg søger fleksjob ikke førtidspension.

Ja så fik jeg hele smøren som jeg har nævnt, samtidigt truede hun med - vil du ikke arbejdsprøves og i virksomhedspraktik mister du din ledighedsydelse.

Du skal svare her og nu på hvilken aktør du ønsker ellers træffer jeg beslutningen. Og det må gerne være hurtigt, jeg har andet at lave end at bruge tid på det her.

At vi og læger bliver mistænkelig gjort, og at vores mening er ligegyldig, at man skal finde sig i at blive behandlet på sådan en måde, det er bare for meget ... Og ja, det får mig til at koge.

De tænker åbenbart ikke på, at uden os har de ikke noget arbejde, at det er os der er medvirkende til de får deres høje løn.

Vedr. Klage. Jeg er måske bare nærtagende. Og man har jo ingen beviser når samtalen foregår via tlf.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 23:50   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...i § 74 c er henvisning til kap. 10 og 11, som netop er dér, hvor du kan læse om aktivering/arbejdsprøvning/virksomhedspraktik.
Med andre ord, det er en lovgivning, som kommunen er forpligtiget til at efterleve, ellers mister kommunen den statslige refusion til ydelsen (her ledighedsydelse).

Ellers er jeg 120% enig i din opfattelse og dertil hørende oprørthed - især over for den hæslige tone og kultur Jobcenter Kbh. praktiserer overfor borgerne!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:55   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
le cuere, hvis du har en mail-adresse på din sb, måske står den på de breve du har modtaget fra hende, så send hende en mail hvori du refererer til de ting hun sagde i telefonen og spørg om du har forstået det korrekt.

Det du ikke har på skrift kan du ikke bruge til en hujende fis, men når du har det på skrift, så kan du evt. klage over det, nogen oplever også, at sb skriver, at du søøørme har misforstået noget, for det var da sleeet ikke det hun mente.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 19:11   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med Vovse, som altid :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 08:43   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har fået af vide i min kommune, at man skal i praktik min. 4 uger om året, hvis man er ledig, for at se om man stadig har de samme skånebehov de kunne være blevet værer.
er selv i praktik som jeg selv har fundet om med meget kamp har jeg fået lov til, at blive der 5 mdr, så jeg kan se om jeg kan komme op i tid, bruger de 5 mdr. til at få foden inden for, skal til jobsamtale om 3 uge, hvor min nuværende chef har ringet til dem og varmt anbefalet mig, så måske er jeg heldig. ( praktik behøver ikke være dårlig) selv om det tit er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 15:02   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Fik at vide af sagsbehandler at fleksjob visierede i københavn ikke mere har jobkonsulent.

At alle der skal revurderes skal arbejdsprøves i 13 ugers virksomspratik hvis de ikke vil miste deres ledighedsydelse.

At personen er jobsøgende er uden betydning, hvad personen mener er uden betydning og hvad læger siger er også uden betydning, at loven siger at kommunen skal tjekke en.

Hvis man henviser til at man tolker loven anderledes, får man blot at vide at de tolker den sådan basta.

Jeg sagde at det da er bedre man er jobsøgende frem for at skulle bruge 3 måneder i arbejdsprøvning / virksomhedspraktik.

Spurgte derefter om perioden i arbejdsprøvning virkelig behøver at tage 3måneder, hvor man så ikke er til rådighed på arb. markedet, fik svaret ja, og den irreterede sagsbehandler vrissede i tlf. at hun har brugt alt for lang tid på samtalen, ikke har tid til at tale mere, at de har andet at lave.

Samtalen tog ialt 5 minutter .

Jeg koger ..............
Hende har jeg også talt med, TN hed hun.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 15:09   #10
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
har fået af vide i min kommune, at man skal i praktik min. 4 uger om året, hvis man er ledig, for at se om man stadig har de samme skånebehov de kunne være blevet værer.
er selv i praktik som jeg selv har fundet om med meget kamp har jeg fået lov til, at blive der 5 mdr, så jeg kan se om jeg kan komme op i tid, bruger de 5 mdr. til at få foden inden for, skal til jobsamtale om 3 uge, hvor min nuværende chef har ringet til dem og varmt anbefalet mig, så måske er jeg heldig. ( praktik behøver ikke være dårlig) selv om det tit er
Hvis man gerne vil bruge sin praktik konstruktivt kan man jo komme kommunen i forkøbet og finde det perfekte sted selv.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revurdering af sag. hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 29-06-2012 21:08
Revurdering Tullee Spørgsmål ang fleksjob 6 29-04-2011 13:46
Revurdering af §100 Mai-Britt Alt det andet 2 10-04-2011 12:25
Revurdering af fp?? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-12-2010 16:54
Revurdering abbi68 - Slettet medlem Din historie 0 23-03-2006 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension