K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 18:11   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej KatrineB

Du skal vide, at har man ønske(r) om mange og/eller lange praktikker er der rig mulighed for det(virksomhederne elsker det), se fx:


Citat fra: Lov om en aktiv Beskæftigelsesindsats

Kapitel 11, Virksomhedspraktik

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Stk. 2. Personer i virksomhedspraktik er uanset bestemmelsen i stk. 1 omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet.

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Citat slut.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 21:58   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
,jeg stoppede i flexjob pga jeg ikke kunne holde til det så nu er jeg ved og blive prøvet af et andet sted for så om jeg kan holde til det.
Ville dette ikke kunne vurderes på en måned?

Jeg havde en supergod konsulent fra anden aktør, han var vant til, at arbejde med fleksjobbere og f.eks. etablere praktik og fleksjob, og iflg. ham var det normale 1 måneds praktik forud for etablering af et fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 23:11   #13
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg tænker lidt på om komunen bare vil have mig ud og ik vil have at jeg går hjemme på ledighedsydelse at de så bare sender mig ud i praktik eller om de er i tvivl om jeg stadig kan klare et flexjob
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 23:27   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
katrineb
jeg har hørt - hørt ..men ha ikke noget bevis ..at det er som om alle pt bliver sparket ud i den her tid...hvorfor ved jeg ikke...praktik er en super ide - hvis alt så går vel - og ja så venter der et fleksjob..jeg var i praktik 4 uger hver gang jeg skiftede fleksjob og det synes jeg var en god ide - da man ku kigge hinanden lidt an

hvis det er et tidsfordriv el.for at udnytte folk - ja så synes jeg det er en dårlig ide

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 00:14   #15
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Min praktik plads sagde til mig at de ik kunne garantere job bagefter,min nye sagsbehandler som iøvrigt er rigtig sød hun tager sig af pensions sager og det var hende som sendte min søster videre i systemet så hun kunne få FP sårh ved ik
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 06:32   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg tænker lidt på om komunen bare vil have mig ud og ik vil have at jeg går hjemme på ledighedsydelse at de så bare sender mig ud i praktik eller om de er i tvivl om jeg stadig kan klare et flexjob
Nogle gange handler det bare om at beholde folk i flex og ikke en pension..

har du svært ved at klare flexjobbet,er det jo glimmernde at sætte dig i en praktik hvor du får en pause/ferie midt i en afprøvning.

Hvis man ikke kan klare sit flexjob skal arbejdesevnen jo beskrives for at finde et passende job igen.

Frem over kan du altid be om at få af vide hvorfor du skal i praktik,hvad formålet er med praktikken-så du ikke ender i noget endeløst ,fordi ingen rigtig ved hvad formålet er.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:19   #17
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg havde svært ved at klare mit flex job da jeg arbejdede ude på plehjemmet pga jeg blev pålagt alt for mange og hårde opgaver samt min tidl jobkonsulent kun pynsede på en tilng og det var få mit op i timer hun var meget misundelig over at jeg kun kunne klare 20 timer,men hende er jeg heldigvis færdig med dejligt
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Praktik og ferie. Pixeline Dit og Dat 8 29-05-2012 21:09
Praktik jyttels Alt det andet 2 05-07-2011 12:57
Ferie i praktik periode? jyttels Alt det andet 7 22-05-2011 19:46
Til jer med praktik mumle_mund Jeg er kommet i praktik. 3 06-03-2008 23:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension