K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 20:01   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
der er også mange der er på reva for at blive visiteret til flksjob...der hjælper de jo med at bedømme...

jeg var visiteret 15-18 timer da jeg får 13 år siden fik mit fleksjob..med hensyn
men det er et indviklet system det med fleksjob..man finder næsten ikke 2 herinde hvor det er ligedan..
jeg aner ikke hvad du skal gøre..hvad med reva..

nu er mi som sagt mange år siden og jeg kender ikke reglerne idag..men indviklet er det..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind  
Gammel 30-05-2012, 21:57   #12
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg arbejder i flexjob på 20 timer og før jeg begyndte at døje psykisk havde jeg 25 timer.
KatrineB er ikke logget ind  
Gammel 31-05-2012, 00:17   #13
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg blev visiteret til fleksjob i jan. 2006 med et timeantal på 24 timer. Det er så sidenhen sat ned til 20, så til 18 timer og nu 15.
Jeg har lige været i jobcafé, hvor vi fik printet ind i hovedet, at ALLE fleksjob, som udgangspunkt hedder 37 timer, men at færre timer er en del af skånehensynene.
Jeg tror du skal få undersøgt det lidt nærmere, for det lyder ikke korrekt det din sagsbehandler siger...
tm1978 er ikke logget ind  
Gammel 31-05-2012, 07:14   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anjapf Se meddelelser
......men har så lige været til samtale på jobcenteret og hun sagde at jeg ikke kunne visiteres til fleks, da jeg havde for mange timer (er oppe på 25 timer fordi sagsbehandleren pressede mig) hvad er nu det for noget......
Så er spørgsmålet hvordan du klarede de 25 timer pr. uge.

Var du f.eks. nødt til, at tage mange hvil i løbet af dagen?
Eller faldt din præstation, så du reelt ikke ydede mere end da du var der i f.eks. 18 timer.

Nogen kan f.eks. være på en arb.plads i 30 timer pr. uge, men alligevel præsterer de ikke mere end en rask gør på 20 timer, og så er arb.evnen jo ikke på 30 timer, men kun 20.

Det er den effektive arbejdsevne der skal kigges på.

Hvis du stadig er i arb.prøvningen er det meget vigtigt, at du får skrevet dagbog, søg på det her på K10, se lidt her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog .

Dagbogen kan hjælpe dig med, at forklare hvad du kan og ikke kan, så du kan dokumentere det overfor kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 31-05-2012, 21:18   #15
anjapf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
anjapf er ny på vejen
Har snakket med min sagsbehandler igen i dag og hun vil genoverveje min sag....for som jeg sagde til hende, står der måske nok 25 timer på min arbejdsprøvnings kontrakt (eller hvad det nu hedder) men melder mig syg i tide og utide....så har regnet mit gennemsnits ugetimer ud.....og er der ca. 14 timer....så et eller andet skal der ske....har også snakket med min jobkonsulent, som mener jeg skal give sagsbehandleren en chance for at kigge på min sag igen og hvis der ikke er sket noget i løbet af en måned, så vil min chef skrive til sagsbehandleren. Han blev gal på systemet da jeg fortalte ham det i dag.....for han har regner med at jeg skal i fleksjob hvor jeg er nu.

Puha hvor er det altså hårdt at kæmpe mod systemet.....men giver ikke op endnu.

Har lige fra starten skrevet dagbog og holdt regnskab med mine timer....det har jeg nu sendt til min sagbehandler. Ved ikke om det vil hjælpe, men vil alligevel anbefale at skrive alt ned.....om ikke andet, så for egen skyld
anjapf er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2012, 18:02   #16
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej anjapf
Alt skal trækkes fra, så hvis du også tager pauser f.eks 4 gange 15 minutter per arbejdsdag, ja så skal det jo skrives ned
Held & lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind  
Gammel 03-06-2012, 09:03   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag det roligt og vend din vrede til.....

Kære Anjapf

.... noget konstruktivt. Følg ikke alle råd du modtager.

Du beder din sagsbehandler om et skriftligt afslag med en klagevejledning samt hvilken lov§er vedkommende mener du ikke er berettiget til flexjob pga dine timer.

Læs og forstå følgende:
http://www.clh.dk/?id=1474#c4002

Til information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-06-2012 kl. 09:06.
phhmw er ikke logget ind  
Gammel 03-06-2012, 11:30   #18
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Et lille indspark.

Et fleksjob kan sagtens være på 37 timer. Faktisk er det sådan at udgangspunktet for et fleksjob er 37 timer - altså hvis man altid har haft fuldtidsarbejde. Dvs. kommunen har pligt til at give tilbud om fleksjob på fuld tid, med mindre man opfylder en af undtagelsesbestemmelserne; eks. selv ønsker deltid, har man altid arbejdet på deltid skal kommunen ikke give tilbud om fuldtidsfleksjob - der er flere undtagelser end de her nævnte men det er oftest dem der er i spil. Tidligere deltidsansatte kan ikke få ret til et fleksjob på fuld tid, kun hvis fleksjobberen ikke længere kan forsørge sig selv ved skilsmisse, dødsfald eller lignende.

Man skal i arbejdstilrettelæggelsen forsørge at imødekomme skånebehovene så meget at det er muligt for den ansatte at være på arbejdspladsen 37 t/u. Det vil sige man ikke behøver være effektiv i alle timer. Eksempelvis kan det aftales fleksjobberen får stillet madras til rådighed så der er mulighed for hvile - og/ eller sovepause. Nogle arbejder bare meget langsomt men kan rent faktisk godt være på arbejdspladsen 37 t/u. Der er mange kombinationsmuligheder. Der skal også indtænkes mulighed for mentor, hjælpemidler mv.

Når socialforvaltningen skal vurdere arbejdsgivertilskuddet skal følgende forhold vurderes:

* Hvor meget er arbejdsevnen nedsat i forhold til det konkrete arbejde, der skal udføres i fleksjobbet, dvs. hvor meget kan du arbejde ud fra de sociale og helbredsmæssige problemer du har?
* Hvilke skånehensyn skal der tages?
* Skal der ske speciel indretning af arbejdspladsen?
* Skal der være mulighed for pauser, hvile, gå, komme, nedsat tempo etc?
* Skal arbejdsfunktionerne være mere varierede end det normalt er gældende i den pågældende virksomhed? Eller skal du fritages for bestemte belastninger
* Skal der inden for de 37 timer, som en del af skånehensynet, arbejdes på nedsat tid fx 20 eller 25 timer pr. uge?
* Skal arbejdspladsen indrettes på en særlig måde med hjælp fra BST, evt. betalt af socialforvaltningen?

Mange fleksjobbere arbejder på nedsat tid. Baggrunden herfor er, at det er helt individuelt er blevet vurderet, at nedsat tid er et skånehensyn. Der er ikke lighedstegn mellem et fleksjob og nedsat tid. Det vil sige det omvendte gælder også - der er ikke lighedstegn mellem nedsat tid og fleksjob.

Vedr. et nedre timeantal. Der står ikke noget om et mindste antal timer i loven om fleksjob, men den lønudgift arbejdsgiveren har, skal stå i forhold til den indsats man kan yde.

I den danske sociallovgivning er det omdrejningspunktet om man kan forsørge sig og sine. Skønner kommunen at man kan være selvforsørgende med en deltidsstilling så skal man ikke nødvendigvis tilbydes et fleksjob.

Alt dette fremgår af Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 69 og fremefter (kapitel 13).

Som flere skriver - få afgørelsen på skrift og overvej herefter om du vil anke afgørelsen hvis du er uenig. Husk ankefristen.

Håber for dig at alt løser sig på bedste vis.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 03-06-2012 kl. 11:56.
FrkM er ikke logget ind  
Gammel 03-06-2012, 11:43   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
udgangspunktet for et fleksjob skal være 37 timer

nej det er alså forkert, når man tænker på man skal have nedsat arbejdsevne med cirka 50 procent.
men man kan få tilskud op til de 37 timer, hvis man kun kan arbejde under de 20 timer
ved godt nogen har fået fleksjob på 37 og kan være på en arbejdsplads i de timer
men deres effektive timer er langt mindre end 37 timer.
ingen kan få fleksjob med 37 effektive timer, som en rask
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 03-06-2012, 23:33   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
udgangspunktet for et fleksjob skal være 37 timer

nej det er alså forkert, når man tænker på man skal have nedsat arbejdsevne med cirka 50 procent.
Nej, det er helt korrekt hvad FrkM skriver.

Nedsat tid er blot ét ud af mange mulige skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskel på folk Antoniette Politik og Samfund 7 05-02-2013 23:26
Forskel på §17 og §18? Biri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2011 14:37
Kom op af stolen og gør en forskel Hejdien Alt det andet 14 22-10-2010 14:44
§34 er der forskel? Silly Alt det andet 11 02-06-2009 21:06
Gør en forskel. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 5 12-05-2008 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension