K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 11:45   #31
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt indlæg Gizmo, meget flot skrevet, jeg tror dog at du har været lidt for god mod smerte skalalen engang imellem !!?? Af og til burde der måske have stået 0 eller 1 ? Vi skal huske af være ærlige mod os selv. Det handler nok også om, at få opdateret dagen mens den er der så man ikke "pynter" på det senere. Jeg førte desværre ikke selv dagbog, men havde jeg gjort det tror jeg, at min arbejdsprøvning havde sluttet noget tidligere end den gjorde og det havde nok også være meget godt ikke mindst for mig selv...

Mvh. EE
Der var dage med 1, men ja, jeg har nok forsøgt at vise mig bedre, end jeg egentlig er/var. Men min SB har i hvert fald "gennemskuet" mig. Han skriver bla. at jeg absolut ikke gør mig dårligere end jeg er, snarere tværtimod!

Så ja, det er utrolig vigtigt at skrive det, som det er, og ikke pynte på noget. Det får man ikke meget ud af.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 11:49   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og sådan er vi jo alle Gizmo, man tror heldigvis altid på det bedste .

Held og lykke med på torsdag også, det bliver spændende, vi krydser fingre for dig.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 11:54   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Smerteskalaen har jeg svært ved at forholde mig til - mine problemer er jo af psykisk karakter, og hammer svære at skulle sætte ´smerte skala´ på .. jeg har tænkt på hvordan sådan en kunne se ud, men jeg kan simpelthen ikke sætte ord på sådan en psykisk-smerte-skala
Undskyld, det var jeg ikke lige obs på.

Super, at Gizmo kunne hjælpe dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:37   #34
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg kan stadig ikke se hvad ydelse du er på ? Hvis du er på sygedagpenge og visiteres til fleks så kommer du over på ledighedsydelse, såvidt jeg har forstået. Er du på kontanthjælp, fortsætter du herpå indtil du har fundet et job og været der i 9 mdr. først derefter har du optjent ret til ledighedsydelse.

Det er en super idé med smerte skema eller dagbog. Mine lidelser er også udelukkende af psykisk karakter, men viser sig fortrinsvis i smerter, spændinger, tyngder, træthed osv. Det kan være at du kommer i en form for smerte hvis du kommer for langt ud så ha´ det i baghovedet. Jeg syntes det derhjemme er mindst lige så vigtigt at fører dagbog over som det på arbejdspladsen. Som tiden går vil du måske kunne se et mønster ugen igennem og derved kunne vurdere om der skal flere skånehensyn sidst på ugen end først på ugen eller omvendt.

Godt indlæg Gizmo, meget flot skrevet, jeg tror dog at du har været lidt for god mod smerte skalalen engang imellem !!?? Af og til burde der måske have stået 0 eller 1 ? Vi skal huske af være ærlige mod os selv. Det handler nok også om, at få opdateret dagen mens den er der så man ikke "pynter" på det senere. Jeg førte desværre ikke selv dagbog, men havde jeg gjort det tror jeg, at min arbejdsprøvning havde sluttet noget tidligere end den gjorde og det havde nok også være meget godt ikke mindst for mig selv...

Mvh. EE
hov, du har ret, havde jeg helt glemt at svare på ..Kontanthjælp aka. mangemillionær

Det med at være ærlig imod sig selv, der har jeg lidt en opgave i den her arbejdsprøvning .. jeg er lidt for stolt og lidt for stædig til mit eget bedste
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:39   #35
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg skal lige have rettet i det jeg har skrevet ned til jobkonsulenten, og så må jeg satse på at det er godt nok, giver et bedre billede af min status pt.

Idag har jeg haft en time mere på arbejde, end ellers, og det samme sker så imorgen, og tors+fre har jeg ½ time mere pr. dag - så 3 timers øgning. (23 timer)
I dag lå jeg på gulvet, sammen med min søn, og så lidt tv.. gæt hvem der fandt halvt i søvn, jeg er fuldstændig brugt
Jeg synes faktisk noget at det sværeste er at vide hvad der er normalt - altså hvordan har "normale" personer det, når de kommer fra arbejde, har de overskud? Min kæreste er "normal", men han er nok ikke den rette at se på, det bliver jo ikke objektivt.. men jeg tænker, "normale" mennesker har overskud til sport/træning, ordne vasketøj om aftenen og lign - det har jeg ikke.. måske jeg skal bruge sådan noget, til at "belyse" det overfor mig selv

Sidst redigeret af Whattodo; 16-11-2010 kl. 20:42.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:27   #36
Damper
På vej til at lære K10
 
Dampers avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 11
Styrke: 14
Damper er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Hej Whattodo

Det er en god begyndelse, forsæt men beskriv hvad du ikke magter.

Hilsen Damper
Damper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:55   #37
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Damper Se meddelelser
Hej Whattodo

Det er en god begyndelse, forsæt men beskriv hvad du ikke magter.

Hilsen Damper
Du tænker på, at jeg fx, skal skrive, hvis jeg ikke magter at ordne vasketøjet (såfremt det trænger, og burde laves) og lign? (altså de daglige ting, som må vige pga manglende overskud)


Så er der sendt mail til arb.konsulenten + sagsbehandler .. er noget spændt på, om der kommer en reaktion tilbage - jeg får helt lyst til at finde en sten at gemme mig under
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 22:01   #38
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
ja jeg kan også kun give dig det råd som hedder at sige fra, hele tiden mærke efter hvordan du har det, og stop så inden du skal kravle hjem.
Jeg ved af erfaring at der f.... svært, men du skal, ellers vil de blive ved at trække rundt med dig indtil du giver op eller du går under.
Altid kun reffere til det du er syg meldt for ikke noget med at du er ked af det eller frustreret over at stå i en uafklaret situation.
Og når de spørger til dit privat liv så lad være med at lukke op, sig at du ikke har overskud til meget andet end job, hvilket jo som jeg læser det er sandt. Ellers kan de finde på at sige at det er det der hjemme som er belastningen.
Held og lykke
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:01   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
hov, du har ret, havde jeg helt glemt at svare på ..Kontanthjælp aka. mangemillionær

Det med at være ærlig imod sig selv, der har jeg lidt en opgave i den her arbejdsprøvning .. jeg er lidt for stolt og lidt for stædig til mit eget bedste

Så det vil sige at du intet får fra kommunen eller "bare" er på kontanthjælp ?

Hvis du kan komme hjem fra arbejdsprøvning og have det ok og bare lege med din søn og kunne de daglige opgaver i øvrigt og have det fint, så er det vel ok.

WTD - der må jo være en grund til at du er havnet hvor du er ? Du har formodentlig mærket dine grænser på et tidspunkt ? Det er dem du skal undgå at møde igen. Hvis du ved hvordan du undgår at møde grænserne er det naturligvis dette område du skal arbejde inden for.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:02   #40
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Det med at være ærlig imod sig selv, der har jeg lidt en opgave i den her arbejdsprøvning .. jeg er lidt for stolt og lidt for stædig til mit eget bedste
Det er/var jeg også - bare med det resultat, at jeg kørte fuldstændig ned i løbet af de 3 mdr. arb.prøvning.

Jeg er nu fast på oxabenz (stærkt vanedannende) mod angst, og dem brugte jeg kun før ved specielle lejligheder.

Så pas på dig selv.

Og få skrevet ned, hvad du ikke magter - også derhjemme. Der skal du altså også kunne fungere.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension