K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2013, 09:57   #231
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg er pt i arb. Prøvning. Og sagsbehandler har bedt mig om at fortælle hvordan det går - skriver det til hende, og beder samtidigt om at gå ned i tid, da jeg viser tegn på at det et for meget for mig.
Sagsbehandler skriver så at hun vil kontakte stedet og høre om deres vurdering før hun tager stilling til mit ønske .. Kan det være rigtigt, at jeg egentlig ikke skal høres her?
Med de ting jeg har skrevet og de lægepapirer der ligger forstår jeg slet ikke at hun kan forsvare at trække tiden.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 15:05   #232
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Opfatter det som, du bliver hørt, men at sb også lige vil høre stedets vurdering. Måske de kunne ændre noget, så du bedre kunne klare det? Det behøver ikke være negativt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 18:42   #233
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Stedet kender intet til baggrunden for hvad jeg fejler, da skånebehovene ikke er aktuelle i arbejds tiden hvilket jo også gør det ret håbløst for dem at skulle vurdere på mig - andet end at jeh gør arbejdet, og gør det godt, men med lidt fravær .. De kan ikke rigtig bedømme andet

Finten er jo - bad jeg om at gå op i tid, ville hun næppe først spørge stedet
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 08:51   #234
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alternativt kan du sygemeldes, af din læge, hvorefter kommune SKAL lave ny vurdering.'

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:12   #235
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det kniber med at få opdateret - men jeg 'fik min vilje' i mangel på bedre formulering, så er gået ned i tid fra denne uge


Hvordan er det med arbejdsprøvningwr og deres tidsmæssige forløb - har sagsbehandler ret til at holde en i en arbejdsprøvning, lige så længe som hun vurdere, at hun mener er bedst? Altså normen er jo 13 uger
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 15:51   #236
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg har snart været i arbejdsprøvning i et helt år samme sted. Jeg er glad for stedet, men nogle gange kan jeg egentlig komme lidt i tvivl om de bare gør det nemmere for dem selv ved at trække den så længe...
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 08:19   #237
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder ikke til at være en afklaring af din arbejdsevne.

Måske alm. praktik.

Det kommer an på hvad der er blevet skrevet i job-planen forud for forløb?

Alm afklaring går fra 4 til 12-13 uger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 18:31   #238
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Stadig i arbejdsprøvning - og nu med et opfølgnings møde i bagagen. Bliver den korte version .. Arb stedet kender ikke mine diagnoser, og skånebehov har jeg kun i form af timer. Med andre ord, stedet ser kun min arbejds indsats, og hvordan jeg fungere sammen med de andre. Mit 'problem' er jo af psykisk karakter, og det vogter jeg jo over, bevist, som ubevist og udviser ikke svaghed og sårbarhed, hvis jeg an undgå det.

Til mødet siger sagbehandleren så at hun synes at stedet skal have diagnoser af vide, så de bedre kan danne sig et helheds indtryk af mig - hvilket jeg jo gør hende omærksom på at de jo ikke vil kunne ud fra diagnoser alligevel. Hvor hun så siger at så kan jeg lige så godt opgive at få fleks, hvis ikke jeg kunne indvie stedet i hvordan jeg har det. Jeg gør så opmærksom på at det giver langt mere mening at få indhentet status fra min psyk her under arb prøvningen, for hun ved jo godt om arb prøvningen påvirker mig negativt - hvilket den gør.. Kan jo fx også se på fraværsdage - det mener sagsbehandler dog ikke vægter ret meget - at det skal være stedet der vurdere på mig. Jeg kan ikke åbne mig på den måde derude, er mit forsvar alt for stærkt til, for ikke at snakke om at jeg slet ikke kan se det rimelige i t jeg skal vise så stor sårbar derude - hvem fanden samler mig op bagefter? Sagsbehandler går dog med til at indhente en status fra psyk, men hun virker meget afvisende overfor at min arb prøvning tæller - hun sagde bla "nu afbryder vi ikke det her, men nu forsætter vi bare tiden ud (2 mdr) på samme timeantal" lyder ret meget for mig, som det nærmest bare er blevet en aktivering nu.. Jeg vil bla have sendt en mail for at spørge til det.

Stedet giver mig udelukkende ros, de synes at jeg arbejder hårdt, er urolig god til det arbejde jeg udfører, at jeg fungere godt socialt derude osv - sagsbehandleren synes at det er problematisk at de ikke har noget negativt at sige - hvor hun så siger, hvis du ikke udviser din sårbarhed derude, så må jeg jo presse dig, til at du knækker. SUK! Jeg siger netop fra, jeg udviser sårbarhed - bare ikke derude, men det jeg siger og fortæller det er åbenbart lige meget...

Iøvrigt - hun nævnte at når min sag skulle "samles" og med på møde (for at afgøre om jeg skal have fleks eller i ressourceforløb), så skulle der indhentes en attest fra egen læge.. Så er det at jeg undrer mig - min egen læge er jo slet ikke indvolveret.. Men hun sagde at den attest er det kun egen læge der kan lave.. Nogen af jer der evt har viden om det?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 19:04   #239
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Iøvrigt - hun nævnte at når min sag skulle "samles" og med på møde (for at afgøre om jeg skal have fleks eller i ressourceforløb), så skulle der indhentes en attest fra egen læge.. Så er det at jeg undrer mig - min egen læge er jo slet ikke indvolveret.. Men hun sagde at den attest er det kun egen læge der kan lave.. Nogen af jer der evt har viden om det?
Læ265 Hvis du vil se et eksempel så Google "læ265"
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 22:16   #240
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
min egen læge er jo slet ikke indvolveret.. Men hun sagde at den attest er det kun egen læge der kan lave.. Nogen af jer der evt har viden om det?
Det er MEGET vigtigt at du får din læge ind over din sag.
Hvis du ikke ved om h€n har modtaget løbende status fra dine behandlere, kan du gøre som jeg selv hele tiden gjorde, nemlig at tage kopier med og afleverede dem ved mine 2 måneders faste konsultationstider.

Den lægeattest du her skal have lavet hos egen læge er meget vigtig og kan få afgørende betydning fremover.

Så mit råd er at du skal bestille en tid hos din læge, til en snak om din situation og om hvordan du trives i din praktik (og her må du altså lægge kortene på bordet, din læge er der for at hjælpe dig)
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension