K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 21:21   #211
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ressourceprofilen SKAL være opdateret inden de træffe en afgørelse....så det er de nødt til at gøre nu inden de gør mere...

Hvis SB ikke reagere på din ansøgning...ja så kan man klage til SB`s chef....og bede denne om at tage affære...
Lige dét, at jeg gerne ville høre
Om ikke andet, så får jeg én ting ud af, at søge - en opdateret ressourceprofil - bare det har jeg prøvet på mange gange

men men men .. hvis de er møg langsomme (som alt tyder på) og de ikke har min ressourceprofil færdig før til januar - hvordan er jeg så lige stillet, med hensyn til ansøgningen - er det mit ansøgsningstidspunkt der tæller, eller er det hvornår den samlede sag ligger klar, der tæller?

Den klage (incl flere klagepunkter) er afsted - men jeg frygter jo at det også trækker i langdrag, og dermed ender med at blive "for sent" - altså at min ansøgning ikke bliver ´lavet´ før årsskiftet
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 21:28   #212
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er der desværre ikke nogen tid fastsat når man søger fleks på foreliggende...desværre....for det gør at de sagtens kan trække den...

Men man kan ikke gøre andet end at klage over sagsbehandlingen...og at de trækker den..

Det burde ikke være et problem for dem at træffe den afgørelse da det hele jo skal ske på det foreliggende grundlag....og det eneste de skal er at opdatere en ressourceprofil...

Lige angående den ressourceprofil....

Hvis de ikke opdatere den før de træffer en afgørelse....ja så er afgørelsen som regel ugyldig og vil blive hjemsendt med en løftet finger...

Derfor plejer de at få dem opdateret da de godt ved at en evt afgørelse vil være ugyldig ved en mangelfuld ressourceprofil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 21:34   #213
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er der desværre ikke nogen tid fastsat når man søger fleks på foreliggende...desværre....for det gør at de sagtens kan trække den...

Men man kan ikke gøre andet end at klage over sagsbehandlingen...og at de trækker den..

Det burde ikke være et problem for dem at træffe den afgørelse da det hele jo skal ske på det foreliggende grundlag....og det eneste de skal er at opdatere en ressourceprofil...

Lige angående den ressourceprofil....

Hvis de ikke opdatere den før de træffer en afgørelse....ja så er afgørelsen som regel ugyldig og vil blive hjemsendt med en løftet finger...

Derfor plejer de at få dem opdateret da de godt ved at en evt afgørelse vil være ugyldig ved en mangelfuld ressourceprofil...
Altså de synes jo det er svært nok at besvare en mail

Jeg håber, at de først og fremmest tildeler mig en fast sagsbehandler, som resultat af min klage .. men ja, håber de giver mig chancen, istedet for at trække tiden - Den sagsbehandler, at psyk skal give mig kontakt til, jeg håber godt nok, at hun kan råde mig til noget der kan give lidt skred i min sag - jeg føler godt nok mig sat tilbage til at være umyndig, der intet kan gøre, ud over at brokke mig over forholdene
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 21:43   #214
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Så fik jeg min aktindsigt - og endda for hele mit forløb, selv om jeg kun har bedt om det, som jeg manglede (et par år ca) - hold op der er mange små fejl - altså reelt har vel ingen betydning, så længe det ikke direkte har noget med min arb evne, diagnose og lign. at gøre

og så er det at jeg lige skal bruge hjælp/sparing:
Jeg klagede jo også min sagsbehandling, altså bla. at sagsbehandler ikke har reageret/svaret på de ting, som jeg har mailet til hende. Jeg har så idag fået brev - brev om at jeg skal komme til møde med sagsbehandleren og område lederen, vedr klagen, om to dage .. jeg har IKKE lyst. Jeg har ikke lyst til at skulle sidde der og redegøre, det har jeg sgu gjort via mail. Jeg har ikke lyst til at sidde der og blive stirret på at to "myndighedspersoner" - dybt angstprovokerende.
Hvad filan ville i gøre?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 22:04   #215
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den er lidt svær, for du har klaget over sagsbehandlingen og ja så har de så indkaldt til et møde. Det er sådan set fint nok, for du skal jo snakke med en sagsbehandler for at komme videre i din sag.
formoder du har lavet en klar klage og du kan redegøre for hvad du er utilfreds med
håber du har mulighed for en bisidder

har intet overblik over din sag, men du skal jo videre i din sag
alså må du også redegøre for de ting du synes mangler
foreksempel en ordentlig beskrivelse af hvorfor de ikke vel indstille til fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 22:12   #216
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
At du bliver kaldt til møde er som sådan jo ganske okay....

Du kan evt tage bissidder med....du kan optage mødet...

Hvis du ikke ønsker at gentage alt du har skrevet...så print de mails ud med klagerne og tag dem med...og bed dem om at læse dem...

Sig du forventer at de skal tage stilling til de ting du har skrevet til dem...

Optager du mødet...så vil du kunne gennemgå mødet i ro og mag senere når du ikke sidder i denne angst provokerende situation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:02   #217
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
men min tanke er jo, hvorfor skal jeg sidde på et møde og redegøre for det, der allerede er redegjort for - altså mine rettigheder ændre sig jo ikke - mødet er jo ikke til for at der skal ske noget i min sag, men for at koncentere sig om klagen. Jeg har et møæde med en uvildig socialrådgiver på torsdag, så uanset hvad, så skal mødes laves om - vil nu også gerne kunne rådføre mig ved hende inden et "klage møde"

men nej, jeg har ikke mulighed for en bisidder umiddelbart
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:08   #218
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
WTD, jeg har igen glemt hvad ydelse du er på, er det sdp?

Den med rpen og opdatering kommer først når man har hånd i hanke med sagen, men pt. er jeg røget af status omkring din. En barsel og så tilbage på sdp. eller hvad?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:16   #219
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
WTD, jeg har igen glemt hvad ydelse du er på, er det sdp?

Den med rpen og opdatering kommer først når man har hånd i hanke med sagen, men pt. er jeg røget af status omkring din. En barsel og så tilbage på sdp. eller hvad?
Millionær satsen, kontanthjælp

Min ressourceprofil er ikke opdateret siden 2006, siden har jeg fx haft et fejlslået studieforløb, arb prøvning, to barsler, nogle behandlingsstatuser osv - og alligevel er der intet der er skrevet ind i den, af de ting





iøvrigt kan jeg læse lidt noget pussigt i min aktindsigt - at der et par gange skrives at det ikke er noget problem at arbejdsprøve mig, i henvisning til min ressourceprofil, at den siger "god" for det - hvordan pokker kan en flere år gammels ressourceprofil det?

Sidst redigeret af Whattodo; 20-11-2012 kl. 23:20.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:26   #220
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Millionær satsen, kontanthjælp

Min ressourceprofil er ikke opdateret siden 2006, siden har jeg fx haft et fejlslået studieforløb, arb prøvning, to barsler, nogle behandlingsstatuser osv - og alligevel er der intet der er skrevet ind i den, af de ting





iøvrigt kan jeg læse lidt noget pussigt i min aktindsigt - at der et par gange skrives at det ikke er noget problem at arbejdsprøve mig, i henvisning til min ressourceprofil, at den siger "god" for det - hvordan pokker kan en flere år gammels ressourceprofil det?
Næsten ligesom mig dog uden barsler. Har været uden offentlig ydelse siden 2007 hvor jeg røg ud af sdp. Skændsels ordene i min sag er at jeg indtil da har været velfungerende på arbejdsmarkedet.

Som jeg forstår det skal du til "klagemøde" snart og har kæmpet for at få opdateret din rp. og dit forløb? Hvad går du efter? Er dine lægepapirer opdateret?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension