K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2011, 11:02   #191
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Jeg vil lige skrive en hurtig opdatering - Jeg har ikke hørt et eneste kvæk fra kommunen siden jeg stoppede i min arb.prøvning.. de skulle jo finde en ny arbejdsprøvning til mig, men jeg har intet hørt - dvs. er min 3. uge hjemme, som jeg lige har taget hul på .. dét havde jeg nu alligevel ikke regnet med
Hej Wtd,

Man kunne tro at det er svært at finde afprøvningssted pt., men derfor skal du jo have besked alligevel. Tag fat i din sagsbehandler og hør hvad der sker, pr. mail så du får svar på skrift.

Er det ikke sygedagpenge du er på ? If so, hvor langt "henne" er du ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 21:37   #192
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Wtd,

Man kunne tro at det er svært at finde afprøvningssted pt., men derfor skal du jo have besked alligevel. Tag fat i din sagsbehandler og hør hvad der sker, pr. mail så du får svar på skrift.

Er det ikke sygedagpenge du er på ? If so, hvor langt "henne" er du ?

EE
Nej, jeg er på kontanthjælp, så ingen fare for at jeg pludselig ryger på en lavere indkomst - kan ikke komme længere ned
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:02   #193
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Wtd,

Så er det "bare" med at få rykket dem for at finde et arbejdsprøvnings sted. Har du evt. selv nogle i "kikkerten", så er kommunen med garanti interesseret i at høre herom.

Jeg fandt selv mit afprøvningssted og også det næste, hvilket jeg så ikke kom til afprøvning på pga. sammenbrud.

Dog har kommunerne svært ved at etablere arbejdsprøvnings steder, både fordi de har mega travlt med afklaring som sådan og fordi at arbejdspladserne ikke har tid til ledige i arb. prøvning også selvom det er gratis.

Prøv at se om du selv kunne komme på nogle muligheder og ryk så ellers din sagsbehandler/jobkonsulent for samme. Jeg foreslog selv vej & park samt hospitalet til min job konsulent og dem havde han også fat i. Så hvis du selv kan komme på noget, så tror jeg at de vil blive glade herfor og en arbejdsprøvning kommer måske hurtigere i værk.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 11:41   #194
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg vil lige give en update - jeg er ikke så god til at få skrevet for tiden, meget fylder i privatlivet lige for tiden

Jeg havde jo ikke hørt fra kommunen længe, og pga mit privatliv lod jeg det blive ved det - nu har jeg så hørt fra dem .. og en af grundene til at det har taget lang tid, er at jeg har fået en ny sagsbehandler, øv! Jeg har været rigtig glad for at have ham, jeg har haft, så det er jeg noget ærgelig over
Men jobkonsultenen har åbenbart også svært ved at finde et arbejdsprøvningssted til mig, i et kontormiljø, pga jeg ikke er udd. indenfor kontor, og det åbenbart er de eneste de kan få afsat for tiden, fordi arbejdspladserne åbenbart ikke har tid/lyst til at hjælpe nogle i gang, med det kontormæssige .. hmm.. Så hun forslog fabriksarbejde, hvilket jeg takkede nej til, det vil jeg rent fysisk ikke kunne holde til (bækken) og må nok være ærlig at indrømme at jeg rent psykisk heller ikke kunne tænke mig det.
Så snakkede hun piccolinearbejde på det lokale sygehus - men jeg ved ikke hvor meget/lidt menneske kontakt der er i det? - min frygt er jo at jeg hele tiden skal forholde mig til andre, nye mennesker - altså skal jeg hen og aflevere en journal på en afd, så er det jo også at forholde mig til nye/andre mennesker, og jeg vil ikke vinde noget der ... argh, jeg synes det er svært, fordi det lige er kontorarb jeg havde indstillet mig på, og nu skal jeg tænke i andre baner, og det er ikke videre trygt, øv øv
Ikke lige den update jeg håbede, at jeg kunne give
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 00:12   #195
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Tror lige jeg genopliver min gamle tråd, noget siger mig, at jeg får brug for den, om ikke til andet, så til at "læsse af i" - og forhåbentlig er der nogen på sidelinien, som vil byde ind, hvis i har lyst

Nyeste fra mig;
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24687
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 22:46   #196
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har været møg hammerende ked af det, siden jeg var til møde på kommunen i onsdags - men nu begynder jeg efterhånden at blive mere vred og "det kan de fandme ikke være bekendt" .. så jeg sidder og laver planer i hovedet

Først - jeg skal have indhentet aktindsigt igen - jeg mangler det nyeste i min sag.

Dernæst - jeg skal have snakket med min psyk omkring hendes vurdering af mig/om hun mener jeg er stationær, eller om jeg fx. pludselig kan blive rask - og om hun er villig til at skrive det i en status til kommunen.

Derefter så kontakter jeg sagsbehandleren igen (tænk at jeg skulle gøre det frivilligt haha) - og beder hende om at indhente status på mig, så min sag i det mindste er bare lidt opdateret ... spørgsmålet er om hun gider at gøre det - reelt kan jeg vel ikke tvinge hende til at gøre det?
Desuden snakkede min gamle sagsbehandler om at der skulle laves en ny uvildig psykiater vurdering på mig - det nåede de aldrig - men den kan jeg vel også anmode om i samme ombæring - men den koster jo dem penge, så den er nok mere tvivlsom.
Sidst der blev lavet sådan en vurdering på mig, vurderede psykiateren at jeg nok aldrig ville komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked (med forbehold overfor at han på daværende tidspunkt mente at jeg virkede deprimeret). Så vågn dog op kommune.

Derud over tænker jeg at jeg sætter mig, sammen med kæreste og laver min ressourceprofil fra bunden, når jeg får min aktindsigt.
Den får kommunen så til godkendelse.

Og når de ting så er fikset - så tænker jeg, om jeg skal være så provokerende at bede om at få min sag sendt til møde, inden årsskiftet - jeg er jo godt klar over at jeg får et rungende nej, men jeg vil sgu ikke bare sidde og vente på at der sker noget, ikke acceptere at jeg bare skal "gøre som de siger, og være i deres vold" - jeg ved det bliver rocker hårdt, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre

Men kan jeg tvinge dem til at tage min sag med på møde? (med henblik på fleks)

Et kort opridset;

Jeg gik i ned som 21-22 årig - jeg studerede enkeltfag, blev depressiv i slutningen og hultede mig igennem, dog heldigvis med godt resultat. I den efterfølgende sommerperiode røg jeg så i aktivering i 1-2 mdr - 37 timer - og så røg jeg ned med et brag. Jeg blev sygemeldt på kontanthjælp, og jeg var sygemeldt længe. Jeg påbegyndte psyk behandling.

Frem til jeg startede på pæd sem. som 25 årig, var jeg på kontanthjælp/aktivering, og aldrig på fuldtid (fordi jeg netop ikke kunne holde til det - og det var kommunen/psyk jo så enig med mig i). Jeg startede på pæd.sem på revalidering (som jeg måtte kæmpe mig til) - jeg gik der i ca 10 mdr - min første praktik var 30 timer - jeg blev depressiv - kom tilbage på sem, og jeg røg ned igen - tilbage på kontanthjælp - og det har jeg så været siden - nu er jeg så 31, og med to barsler også. - jeg har været en arbejdsprøvning igennem - jeg endte på 18 timer, med en ugentlig fridag. Aftalen var at jeg skulle ud i endnu en - men vi valgte at vi ville have et barn mere, og det her cirkus ikke skulle være det, der stoppede det - og det var åbenbart det dummeste valg, set ud fra min sag.

Men det er simpelthen for mange år i systemet.
Det kan godt være at jeg er ´ung´ med mine 31 år - men siden hvornår har sygdom en alder. Min diagnose er blandet personlighedsforstyrrelse, og i tidernes morgen social angst og spiseforstyrrelse.

Hvor F var kommunen da jeg oplevede svigt da jeg var umyndigt - no where - de svigt tog jeg stor skade af - men nu jeg så står som skadet voksen, så er der ingen hjælp at få, fra dem, som egentlig er medvirkende til min skade - ja, jeg er bitter.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 11:13   #197
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Igår aftes sendte jeg min sagsbehandler (eller måske manglen på samme?!) en mail.

Jeg har bedt om aktindsigt - sidst jeg gjorde det var i 2010 .. og jeg har jo holdt barsel, men der ligger stadig nogle papirer, som jeg gerne vil have en kopi af.

Jeg har bedt om at der bliver indhentet status ved mit behandlingsted, med henvisning til at det ikke er rimeligt at stille krav om "virksomhedspraktik", uden at kende status på mig, når jeg har psykiske problemer og skånebehov (Det morer mig lidt, for jeg ved at de ikke kan ignorere at jeg har ret ). Plus jeg har skrevet hvad jeg foreslår at de spørger til i statusen, da det er min oplevelse at de ofte spørger så åbent, at de faktisk ikke får svar på en skid med min arbejdsevne at gøre, men bare et generelt billede af mig.

Jeg har henvist til at inden jeg blev sygemeldt i graviditeten, var på tale at der skulle indhentes en ny uvildig psykiatervurdering - så det har jeg anmodet om at de gør i ´ventetiden´, for at belyse mig/min sag bedst muligt.(det tvivler jeg dog på at de gør, det koster jo penge)

Og så har jeg gjort opmærksom på, at ordet arbejdsprøvning ER brugt AF kommunen om min sidste kontakt med dem. Så må hun F selv rode rundt med om det er et begreb der findes eller ej - men hun skal sgu ikke sige til mig, at det ikke var det jeg var ude i sidste gang, når det står sort på hvidt.

Min ressourceprofil har jeg bedt om, at den bliver opdateret, og har skrevet at jeg forventet at blive indkaldt pga det


Jeg har gjort hende opmærksom på at jeg ønsker at søge fleks på foreliggende grundlag, når status er indhentet - at jeg vil have samlet min sag/ressourceprofil, og teste min sag af i praksis inden årsskiftet

Nu må vi så se hvor samarbejdsvillig hun er
En ting er sikkert, det var ikke det hun regnede med .. mon ikke hun bare skulle have mig "ryddet af skrivebordet" inden hun skulle give sagerne videre til den nye.

Et eller andet sted, så har jeg det rigtig skidt med det - på den her måde synliggøre jeg mig selv, og det er jeg ikke tilpas med.
Havde jeg ikke sendt den mail, så ville jeg højst sandsynligt blive kaldt til en samtale inden årsskiftet, med sagsbehandler og ISS konsulent - og så først igen blive kaldt ind i jan og måske endda feb ... = ro til mig.

Nu risikere jeg en masse "opmærksomhed" fra kommunen, og ja, det giver uro, utryghed, stress osv .. det er jeg egentlig ikke tilpas med, og netop sådan noget, som provokere ustablitet ved mig.
Men jeg føler ikke rigtig at jeg har andre muligheder, end at moblisere "overskud" jeg ikke har, for at presse min sag bare lidt nærmere målet.
Jeg er slet ikke i tvivl om at kommunen giver mig et afslag, hvis jeg når at få den med på møde inden årsskiftet - men hvis det er det, der skal til, for at min sag bliver læst, so be it.

Jeg sad og læste mine sagsakter igår - det kan godt være at den kunne være bedre belyst, men samtidigt har jeg altså nok, til at det er et forsøg værd
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 11:26   #198
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej WTD,

Hvad er et forsøg værd? Undskyld men jeg kan ikke rigtigt overskue alt det du skriver ligenu, men giver dig ret i at det er med at jagte en opfølgning og opdatering af ens sag er en nødvendighed også selvom det koster MANGE bevidste såvel som ubedste krafter på mange måder fra een selv af.

Alene i år har jeg haft 3 forskellige sagbehandler og det er som at starte på ny hvergang, jeg er ved at br.... mig i at presse på.

Ved ikke lige hvad du går efter, men det kunne lyde som om at du er en af "dem" der ryger i ressource forløb efter nytår. Dette dog med 60 % af dagpenge satsen, så det er jo bedre end ingenting, hvis du ikke er på nogen ydelse nu!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 11:35   #199
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
forsøget værd - at få min sag med på møde, med afgørelse omkring vista. til fleks

Det er sgu uværdigt at man skal springe fra sagsbehandler fra sagsbehandler - det er jo en kæmpe stress faktor at man aldrig ved hvad/hvem man har med at gøre!

Jeg er matchgruppe 2 - som jeg forstå det, jeg har læst online, omkring ressource forløbene, så er det primært matchgruppe 3 .. men ja, jeg kan egentlig frygte det - frygte det pga de der 5 år - men samtidigt, hvis jeg ikke ender i sådan et forløb, så hænger jeg nok på "du er under 40, og dermed ung .. så vi sylter dig lige"

Jeg håber lidt på at jeg når at få søgt fleks inden årsskiftet - det ender helt sikkert med et NEJ fra kommunens side - hvilket jeg ikke affinder mig med - et nej = jeg vil anke. Får jeg igen et nej, jamen så er det jo bare sådan det er, og fred være med det. Men min sag skal godt nok testes nu, inden jeg bare acceptere udsigten til "5 år i helvede"

Jeg er iøvrigt på kontanthjælp, som forsørger pt. .. så selv om jeg skulle ende i et ressourceforløb, så ændre jeg vel ikke indtægt?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 12:50   #200
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dit sidste spørgsmål ved jeg ikke så meget om, men du kan næppe få din sagsbehandler til at indstille dig til fleks hvis dine sag er mangelfuld. Du skriver et sted at du bl.a skulle have været i endnu en arbejdsprøvning!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension