K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2013, 22:29   #81
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes faktisk mine tandlægeregninger giver mig flere bekymringer end mine dyrlægeregninger.
Mange dyrlægeudgifter kan man forsikre sig imod, det kan jeg ikke med tandlægeregningerne (Danmark vil ikke ha' mig).



Da jeg fik ny hund ville jeg også have hende sygeforsikret, så jeg studerede hundesygeforsikringer til jeg var helt violet i hovedet.

Jeg har i forvejen mine forsikringer hos if, så de havde jo været nærliggende, men deres hundesygeforsikring var ikke særlig god. Jeg husker ikke hvorfor, men det var en af dem jeg hurtigt droppede.

Jeg valgte Agria, som også kan betales pr. måned, men jeg tror jeg skifter selskab når jeg har haft den et år, for de er nogle ting jeg ikke var opmærksom på, som jeg har indtryk af, er bedre hos andre selskaber.

Men jeg tror faktisk de fleste kan betales månedsvis efterhånden.


Okay, jeg vidste ikke at det er begyndt at være udbredt at betale hver måned, jeg nævnte If udelukkende på grund af den detalje

For så har man da det på det rene.


Jeg så lige at hvis jeg brugte Royal canin, til min kommende "vovse" så skal den have omkring 110g om dagen og 13-15 kg koster vel 700? har ikke tjekket helt op på det, men der er jo til længe i en pose med så mange kilo, den skal bare lukkes godt og grundigt, eller kan det miste smagen
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 23:15   #82
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg køber alt foder og tilbehør her inde http://www.zooplus.co.uk/ der er hurtig levering (2-3 dage), og de er super flinke, og super billige. Jeg brugte kun Roya Canin til kattene, og gav omkring 350 kr for 10 kg, hvor de skulle have næsten 600 kr i den lokale dyrehandel. De har også flere af de mærker de fører hos dyrlægen hvad angår Royal canin, og som man ikke kan købe i dyrehandleren i DK.

De er også markant billigere med tilbehør.

Var lige inde og kigge, det koster 366 kr for 14 kg Royal canin hundefoder på tilbud. Når der ikke er tilbud, koster 15 kg normalt omkring 390 kr.

Sidst redigeret af Ninja; 29-08-2013 kl. 23:19.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 09:04   #83
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
men der er desværre ting den ikke dækker, såsom når hunden skal have renset tænder og trukket tænder ud, det fik jeg en dyrelæge regning for på 5500kr i sidst måned.
Jeg har altid kun haft små hunde, så jeg har efterhånden lidt erfaring med hunde og tandproblemer.
Tandbørstning, uden anden behandling, har ikke den store effekt.
En daglig Dentastix har heller ikke megen effekt.
Foder beregnet til hunde med tandproblemer ( http://www.hillspet.dk/da-dk/product...et-td-dry.html ) havde ingen effekt på min hund.

De sidste par år min forrige hund levede børstede jeg hans tænder med sådan en: http://www.pitstoppets.dk/shop/petos...ste-3318p.html , uden tandpasta.
Og så fik han dagligt lidt af dette i en klat skinkeost: http://www.petdreams.dk/plaqueoff-gi...-din-kat.html#
Den ser dyr ud, men en lille hund skal kun have meget lidt hver dag, så det er drøjt i brug, hos mig holder sådan en bøtte i ca. ½ år.

Disse to ting i kombination havde en rigtig god effekt.
Jeg startede på denne kombination efter, at han havde fået ordnet tænder for ca. 4.500 kr., og da han døde 2 år efter var hans tænder stadig pæne.

Så denne forebyggelse bruger jeg også på vores nye hund, en dværgpinscher.

Her kan du se et mål mage til det, som følger med PlaqueOff: http://www.clenz-a-dent.com/clenz/cl...-additive.html , hunde op til 10 kg skal have ½-1 skefuld om dagen.
Min hund vejer ca. 4 kg, jeg giver hende en halv skefuld.

Det er en hel del billigere, at forebygge på denne måde end, at få vovses bisser ordnet hos dyrlægen.
Og så er der en chance for, at vovse stadig har sine tænder når den bliver gammel.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg så lige at hvis jeg brugte Royal canin, til min kommende "vovse" så skal den have omkring 110g om dagen og 13-15 kg koster vel 700? har ikke tjekket helt op på det, men der er jo til længe i en pose med så mange kilo, den skal bare lukkes godt og grundigt, eller kan det miste smagen
Jeg køber også store poser foder (Hill's), da det er en hel del billigere end at købe de små poser.
Når jeg åbner posen hælder jeg noget af maden over i en bøtte med låg, og så tager jeg dagligt fra denne bøtte, sådan, at posen kun bliver åbnet ca. en gang hver eller hver anden uge, for at bevare smag m.m.

Min bøtte er noget i denne stil, købt i Fakta for nogle år siden, og den rummer vist knap 2 kg. foder. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90176976/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 09:14   #84
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
SÅ har jeg fået grønt lys til at få servicehund af boligselskabet!!!

Jeg skal bare give ejendomsmesteren chipnummeret når jeg får hunden i tilfælde af den sikker af (hvilket en servicehund så nok næppe gør!)

Og andet skal jeg ikke foretage mig

De skal hverken vide hvad hunden kan, gør, kommer fra eller andet

(Så i princippet kunne jeg så få hvilken som helst hund)
Synes det bliver bedre og bedre
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 09:47   #85
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja det er da imponerende at de slet ikke skal se nogle papirer på noget.. medmindre du har sendt andet med ansøgningen.

Men måske er det fordi de går ud fra at man kun får en servicehund tildelt hvis man har været igennem alle mulige ansøgninger. Og slet ikke er opmærksom på at man kan få dem andre steder fra.

Her skal man fremvise forsikringspapirer, og angive hvilken race det er (eller muligvis er), ved alm. hundehold.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 10:02   #86
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
SÅ har jeg fået grønt lys til at få servicehund af boligselskabet!!!

Jeg skal bare give ejendomsmesteren chipnummeret når jeg får hunden i tilfælde af den sikker af (hvilket en servicehund så nok næppe gør!)

Og andet skal jeg ikke foretage mig

De skal hverken vide hvad hunden kan, gør, kommer fra eller andet

(Så i princippet kunne jeg så få hvilken som helst hund)
Synes det bliver bedre og bedre

Ja det lyder mærkeligt at du bare kan anskaffe dig en en servicehund uden dokumentation

Men hvor vil du få den fra?

Det er jo derfor jeg vælger at træne den selv, meget nemmere mm. Men hvis de ikke skal have dokumentation på noget????

Ja jeg vente lige til jeg har lejer fyn med på råd
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 11:52   #87
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I går skrev min læge til Servicehunde Til Handicappede og et par andre, og spurgte om en servicehund kan trænes til at opfange signalerne på angstanfald, og om hunden kan trænes til at distrahere mig når jeg får et anfald og om muligt, kan hive mig mod hoveddøren og/eller kan hente papirsposer til at trække vejret gennem, så jeg ikke besvimer når jeg hyperventilerer. Han har nemlig før fået en hund gennem for en epilepsipatient, og er af den mening, at de to situationer er meget lig hinanden.
- samtidig har jeg flere rapporter fra skadestuen, netop fordi jeg flere gange er besvimet når jeg hyperventilere og derfor har slået hovedet/brækket armen/knækket en tand og generelt har fået knubs i faldet.
Han kunne se at jeg havde 14 rapporter fra skadestuen, og så var der 7 rapporter i min journal, hvor jeg bare er gået til egen læge.
Endvidere spurgte han også, om en servicehund kan trænes til at ''ringe op'' fra en telefon med meget store knapper, hvor hunden KUN skal trykke på én tast, såfremt jeg er faldet så uheldigt, at jeg ikke kan kontaktes.

Min læge har jo gennem flere år, anbefalet mig nødkald, hvorfor jeg til sidst fik en trykhedsalarm, men problemet har været, at hvis jeg besvimer, så når jeg ligesom aldrig at trykke på knappen, så her kan hunden komme ind og trykke på tasten, muligvis, inden det går helt galt.
Min læge mener jeg opfylder alle krav om servicehund.
Det har også hjulpet gevaldigt at jeg er kommet ind hos min egen læge, i stedet for ''vikaren'' som bare griner dumt, fordi han slet ikke kender mig og bare siger at det er en socialhund jeg skal have.
Min egen læge har vurderet, at en socialhund ikke er nok, og at en servicehund kan være medvirkende til, at mine hyppige faldulykker enten helt kan ungås, eller, i det mindste kan sænkes til mere acceptabelt niveau.
- og så har han slået på, at det er en stor hjælp, at servicehunden kan komme med i offentlige transportmidler, da jeg for nuværende KUN kan køre få stop med Metrotoget, og SLET IKKE kan køre med bus og tog. Og, at jeg selv vil betale for psykologbistand, hvor jeg kan lære at køre i bus og tog sammen med en hunden (det tror jeg så aldrig jeg kommer til, med eller uden hund!), men min læge synes jeg skal lade det komme an på en prøve......

Så fra at være gået fra at mene at jeg bare skulle have en socialhund, så har min læge fået overbevist mig om, at det ER en servicehund jeg skal have, uanset om jeg må have hund i lejligheden eller ej. Han siger, at selvom hund blev tilladt i morgen, så skulle jeg alligevel have en servicehund og ikke en ''almindelig'' hund og/eller socialhund, da hans vurdering er, at hunden også skal være et hjælpemiddel.

Han faxede til mit boligselskab i går, og skrev jeg skulle have servicehund grundet psyko/sociale forhold og problemstillinger - han skrev ikke andet, og vedhæftede lovgivningen. Og allerede i morges kom ejendomsmesteren med et brev de havde faxet tilbage til ham og min læge om, at alt var i orden, og jeg bare skulle meddele ejendomsmesteren og boligselskabet om det, når hunden flyttede ind. Det eneste de skulle bruge i den forbindelse var hundens chipnummer. Og så havde de et krav om, at der skulle tydelig skiltning på døren om, at jeg har servicehund (både postkasse og hoveddør). Og at hunden altid skal bære sit arbejdsdækken på ejendommens offentlige arealer, og altid skal være i snor på de offentlige arealer. Ejendomsmesteren spurgte om han skulle søge på en lille holder til hunde****e, som jeg kunne få på bagsiden af huset hvor jeg har min bagdør, og hvor de handicappede kører ind af slidsken.
- jeg sagde at det kan vi kigge på, når og HVIS jeg bliver godkendt til hunden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 12:13   #88
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder da helt perfekt.. og afgjort til at du vil få stor hjælp fra sådan en..

Tillykke med din fremtidige supportvaps..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 13:08   #89
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så fra at være gået fra at mene at jeg bare skulle have en socialhund, så har min læge fået overbevist mig om, at det ER en servicehund jeg skal have, uanset om jeg må have hund i lejligheden eller ej.

Han faxede til mit boligselskab i går, og skrev jeg skulle have servicehund grundet psyko/sociale forhold og problemstillinger - han skrev ikke andet, og vedhæftede lovgivningen.
Tillykke Helene - det lyder som en rar afdeling af boligselskabet du er så heldig at bo i!

Jeg mener det jeg har fremhævet med fed skrift er rigtig vigtigt - det er altså IKKE altid nødvendigt at få udpenslet hele sin lidelseshistorie for uvedkommende.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hvad er det dyre i det her spil?
Hunden har jeg fået gennem en kennel som gerne vil støtte mig, desuden er hundens nytteopgave at give tryghed, både i hjemmet og i det offentlige rum.
Et lille udsnit om loven:

§ 127. Uanset bestemmelserne i husordenen for almene boliger har personer med fysisk funktionsnedsættelse eller blinde og svagtseende personer, der er afhængige af et servicedyr, altid ret til at holde et sådant.

Stk. 2. Ved servicedyr forstås fører- og servicehunde, som er specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for de personer, der er nævnt i stk. 1.
(Servicedyr) § 1 I bekendtgørelse nr. 1307 af 15. december 2009 om drift af almene boliger m.v., som ændret ved bekendtgørelse nr. 506 af 10. maj 2010, bekendtgørelse nr. 1238 af 5. november 2010 og bekendtgørelse nr. 20 af 16. januar 2012, foretages følgende ændring:

1. I § 127, stk. 1, ændres »fysisk« til: »vedvarende fysisk eller psykisk«.


Og det kan stadig ikke passe at psykisk syge skal kæmpe sådan for sine rettigheder.
Nytteopgaven må være at give tryghed samt at huske mig på mine piller.
Længere er den vel ikke?

Og ja det er nemmere at flytte, men jeg er lige flyttet ind pr. 1 maj

Kære Rene

det er SÅ dejligt, at du med gnist og klarsyn sparker til debatten om den urimelige forskelsbehandling på fysisk og psykisk syges vilkår og muligheder for hjælp og støtte i dk.

Og at du ikke blot lader dig bremse når du du bliver forsøgt spist af med almindeligheder og "sådan har vi altid gjort"-attituden.

F**K dem der forfalder til den slags

TAK, og vid du ikke er alene.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 14:43   #90
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Tillykke Helene - det lyder som en rar afdeling af boligselskabet du er så heldig at bo i!

Jeg mener det jeg har fremhævet med fed skrift er rigtig vigtigt - det er altså IKKE altid nødvendigt at få udpenslet hele sin lidelseshistorie for uvedkommende.
Jeg har talt med tovholderen i mit boligselskab i dag, og han siger, at grunden til tidligere afslag har været, at jeg har søgt dispensation. Der skal IKKE søges dispensation når der er tale om en servicehund, det skal blot meddeles. Og så mente han så også, at det var alt rigeligt, når det var min læge der meddelte det.
Når man søger dispensation, så er det åbenbart et helt andet bord sagen lander på, og de har ikke kompetencer til at behandle en sag om servicehund, og giver derfor afslag ud fra nogle dispensationsprincipper - han kunne ikke engang finde sagen.

Så jeg har også selv fejlet fælt

Takker pip.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension