K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 01:40   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Ferie.

Hej, håber der er en der kan hjælpe.

Jeg ville høre om hvis man modtager ftp. efter de nye regler.
Hvor lang tid må man så tage på ferie i udlandet ? Og får man stadig udbetalt sin ftp. hver måned? Og må man tage til Sydafrika (Cape Town). Eller er der steder man ikke må tage hen og stadig få den udbetalt?

Jeg tænker bare på at tage afsted i 1 måned ca. Max 3.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 02:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse om det i den pdf som den social sikringsstyrelse har udgivet http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...sk_pension.doc

Linket til den sociale sikringsstyrelse er her http://www.dss.dk/

Man kan ringe og stille spørgsmål

__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 14:13   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Du kan læse om det i den pdf som den social sikringsstyrelse har udgivet http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...sk_pension.doc

Linket til den sociale sikringsstyrelse er her http://www.dss.dk/

Man kan ringe og stille spørgsmål

Tak for hjælpen.

Men har lige læst hele linket igennem og der står kun om reglerne for, hvis man bor i udlandet. Der står intet om ferie.

Sidst redigeret af SoLost; 11-04-2010 kl. 14:36.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 14:38   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg mener hvis det er over et vist antal dage ... så er der noget med visum-pligter i flere af landende. alt efter varighed naturligvis........

få endelig det du skal bruge på skrift, mere så du ikke lige står som en anden bondekommode i et fremmed land, uden mulighed for og kunne få din pension overført.

(og skal hjem på konsulatets regning) ... kan være skide omstændigt (egen erfaring)

ved godt der ikke var meget hjælp i dette indlæg, men en lille reminder om ALT på skrift

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:16   #5
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
jeg mener hvis det er over et vist antal dage ... så er der noget med visum-pligter i flere af landende. alt efter varighed naturligvis........

få endelig det du skal bruge på skrift, mere så du ikke lige står som en anden bondekommode i et fremmed land, uden mulighed for og kunne få din pension overført.

(og skal hjem på konsulatets regning) ... kan være skide omstændigt (egen erfaring)

ved godt der ikke var meget hjælp i dette indlæg, men en lille reminder om ALT på skrift

mvh eders ace dk
Tak for påmindelsen

Ved du hvor mange antal dage det er ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 17:05   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der bliver jeg dig svar skydig.

men jeg ved bare med de nye aftaler landene imellem er der variable, tidshorisonter, hvor nået betragtes som et arbejdsvisum, og andet som ferievisum.....

men jeg ville lige tjekke det konkrete tilfælde, og bede om skriftligt svar.!!!!

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 02:00   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg synes at du skal ringe og spørge den sociale sikringsstyrelse...jeg er sikker på at de kan give dig et svar på det...

Du kan evt skrive det svar du får herinde så vi alle kan lære af det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 13:38   #8
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
jeg har selv spurgt i pension afdellingen om jeg kan flytte fra danmark saa siger de til mig at jeg maximum kan tage en ferie paa 3 maaneder og hvis de faar oplysninger fra lufthavnens kontrol at jeg er vaek mere end 3 maaneder saa stopper de pensionen og det bliver svaert at faa den igen.
__________________
brøk pension er et livsfaengsel i fatigdom , og politikerne nyder at en der er brøkpensionist drømmer om at sidde i en cafe og drikke en kop kaffe ligsom almindelige mennesker \ og det sker i Danmark mozambique !!!!!!
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 08:06   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, der må være forskellige syn på den sag, alt efter kommune, for her på Amager må man være på ferie i 6 mdr af gangen i følge min sagsbehandler.

Hun fortalte mig, at jeg bare kunne rejse og hvis landet har VISA så går pensionen jo bare ind, som jeg så kan hæve i en vilkårlig bank/eller hæveautomat i udlandet. Er der ikke VISA så skal man meddele dem det, så pensionen kan overføres på anden måde via sagbehandler og ens pengeinstitut.

Så nok meget fornuftigt at få talt med din sagsbehandler...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension