K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2015, 13:33   #21
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
seniorførtidspension

Tak for dit svar. Håber du har ret.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 14:50   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Tak for dit svar. Håber du har ret.
Det tror jeg bestemt Stampe har. For det er jo meningen at behandlingstiden for seniorførtidspension skal være HURTIGERE end den almindelig, som har en ansøgningsfrist på 3 mdr fra rehabiliteringsteamet har sendt den til førtidspensionsteamet.

Så 6 måneder for seniorførtidspension må være fra det tidspunkt du afleverer din ansøgning på jobcenteret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 18:55   #23
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
seniorførtidspension

Tak til dig også Akvamarin.
Jo flere der mener det des bedre. Jeg synes bare, at lovteksten er diffus.
Jeg orker snart heller ikke mere. Har ikke kræfter til flere manegeture efter at have være i systemet fra 2007. Det har ikke udviklet, men snarere afviklet arbejdsevnen. Var mere rask dengang, men systemet har sikkert og langsomt kørt mig ned ikke bare på arbejdsmarkedet men som menneske. Har svært ved at stole på mennesker, hvor jeg før var fuld af energi og de sten på vejen kæmpede jeg for at få ryddet. Har i mit arbejdsliv ikke gået i vejen for at kæmpe for andre svage og har også et par gange sat min egen stilling på spil, hvis jeg mente jeg havde ret, og har været op imod den herskende klasse men endte med at få ret. ikke for at få ret, men fordi jeg kunne se at systemet var i gang med at lave en fatal fejl. Nu er der så kun en selv til at kæmpe, og så Jer herinde.
Tak alle sammen
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 13:33   #24
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Kære Alle sammen.
Først, jeg kan desværre stadig ikke finde rundt i K-10. Netop i dag læste jeg under nye indlæg et godt indlæg fra Peter vedr lægers formuleringer på diverse attester til kommunen og hvor vigtigt det er, at lægen ikke tror at det er selvklart hvad patientens funktionsniveau er i forhold til arbejdsevne. Hvis jeg gætter rigtigt er det et indlæg, som er skrevet før og genindlæst?
Jeg var til egen læge med henblik på LÆ 265.
I går læste jeg kladden og jeg tilkendegav, at jeg ikke havde rettelser, men at jeg manglede, at der stod noget om min situation fremover. Desuden gjorde jeg ham opmærksom på, at han gerne( som eneste sundhedskyndig) måtte anbefale pension. Dette fordi han sagde at det måtte han ikke anbefale. Jeg oplyste ham derfor om ovenstående. Han nikkede, og jeg regnede derfor med at han ville skrive det i attesten.
Efterfølg. I dag kom jeg i tanke om, at der stod en masse historik, men intet om mit stressniveau, og deraf yderligere risiko for forværring af min sygdom/symptomer.
Jeg ringede derfor derop, hvor lægesekretæren oplyste mig om, at lægeattesten var sendt. Hun kunne ikke finde noget om anbefaling af pension( seniorførtidspension) men at han havde skrevet at han ikke kunne pege på forhold der kunne forbedre min arbejdsevne.
Jeg afventer opringning fra ham. Jeg er totalt nede, og meget ked af det! hvad kan jeg gøre? Jeg ved jo, at kommuner har flere udgange end selv den mest snu ræv, og det finder ethvert nåleøje til at sige nej. Han var yderst flink, men jeg kender ham ikke. Ny læge efter den anden gik på pension, så hele attesten er bygget på hvad jeg havde med af papirer, og hvad han kunne læse i min journal. Jeg er måske for pessimistisk, men jeg forstå ikke, hvorfor han ikke skrev kort og godt, som det er. Selvfølgelig kan jeg ikke bestemme havde han skal skrive, men når han nikker til det jeg siger tror jeg jo at vi er enige. Er der nogen her der har oplevet Tilsvarende?
Glad for at enhedslisten tager det op som spørgsmål til ministeren. Desværre er de ligeså meget i mindretal, som vi herinde er. Don quizotte . Kan ikke stave det!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 13:52   #25
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan stadig et godt stykke nede på denne side læse med tødt, hvad blanketten LÆ265 forventes at indeholde og hvad retningen er og derudaf udlede, hvad retningen IKKE er..

https://www.sundhed.dk/content/cms/5...2014-02-06.pdf

Nej det er ikke et spørgsmål om, gvor mange, der mener det med de 6 måneder. Spørgsmålet er, hvad der står i lovteksten.

Du og kun du kan søge din seniorførtidspension, - og det forudsat, du opfylder kravene om alder og beskæftigelseskravet. Din sag vil så blive afgjort mere eller mindre på det foreliggende grundlag i henhold til pensionsreglerne.

Held og lykke

Sidst redigeret af stampe; 28-07-2015 kl. 13:57.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 15:34   #26
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
LÆ 265

Hej Stampe.
Jeg er fuldt ud klar over, at det handler om hvad der står i lovteksten, men hvis du selv læser den kan du se, at det ikke står i neon om det er ansøgeren selv eller efter mødet med rehabiliteringsteamet der afgør tidspunkt for afgørelse.
Jeg har læst og sat mig ind i loven om seniorførtidspension, og ved udmærket, at der er en masse regler der hæfter sig til det.
I lovteksten står der intet om, at det kun er personen selv der må søge. Hvis du har læst det må du gerne oplyse mig om hvor det står.
Jeg forstå i øvrigt ikke om dit svar er rettet mod mit sidste indlæg eller tidligere indlæg?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 09:58   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som tidligere nævnt er seniorførtidspension kun nævnt i §17 og ikke i §18 - det indikerer, at det kun er borgeren , der kan ansøge om pensionen.

Hensigten med seniorførtidspension er ikke en ny pensionsform men netop, at sagsbehandlingsproceduren skal være nemmere og hurtigere for borgeren.

Du kan fx tjekke dette site
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...2-391140400766
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 22:01   #28
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
seniorførtidspension

Hej Stampe.
Tak for dit nye uddybende indlæg. Jeg kan se at ankestyrelsen har beskrevet det mere nøje end selve lovteksten. Jeg er taknemmelig over at dju og andre kan hitte rundt i alle de regler og kan sende relevante links.
Jeg anede ikke indtil maj md. i år, at der var noget der hed en sådan pensionsordning, og dette kun fordi min sagsbehandler hårdnakket påstod at jeg skulle i ressourceforløb. Eftersom jeg er 62, forekom det mig fuldstændigt tåbeligt, og jeg googlede ressourceforløb og alder. efter lang tids søgen dukkede ordet seniorførtidspension op, og jeg tabte kæben. Da eg opfylder kravet om tilknytning til arbejdsmarkedet, og har flere speciallægers udtalelser om stationær og varig lidelse søgte jeg efter pension 17. stk 3 . Nu duer knappen ikke til tegnet paragraftegnet.
Mange taknemmelige hilsner
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension