K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2011, 19:47   #1
Charlot
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Charlots avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Charlot er ny på vejen
Question Ny førtidspensionist

Hej!

Jeg begyndte mit nye liv som førtidspensionist igår. I den forbindelse er der jo flere ting som skal undersøges og ordnes.

Jeg har søgt om Pensam førtidspension og Pensam gruppesum ved førtidspension ( sidstnævnte er et skattefrit engangsbeløb).....har dog ikke fået svar endnu.

Er der nogen herinde, som ved om en evt gruppesum vil betyde at kommunen tager min boligsikring??

Charlot
__________________
Charlot
Charlot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 22:58   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tillykke med din pension.. og velkommen her til k10.. ♥

Jeg har også modtaget pension og engangssum fra Pensam .. og det eneste der har indflydelse på min boligsikring er pensionen..
Husk også at få evt efterlønsbidrag udbetalt..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 03:56   #3
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Tillykke. Gjorde jeg også... Har selv været fokuseret på at sagsbehandlingen for en gang skyld gik rigtig til, og har slet ikke haft øje for hvad en fp indebærer på den ene og den anden måde.... total novice, og må prøve at få overblik over hvad jeg bør vide...
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 08:37   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Dyrtid

Du kan også få din dyrtid udbetalt.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 22:54   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Charlot Se meddelelser
Hej!

Jeg begyndte mit nye liv som førtidspensionist igår. I den forbindelse er der jo flere ting som skal undersøges og ordnes.

Jeg har søgt om Pensam førtidspension og Pensam gruppesum ved førtidspension ( sidstnævnte er et skattefrit engangsbeløb).....har dog ikke fået svar endnu.

Er der nogen herinde, som ved om en evt gruppesum vil betyde at kommunen tager min boligsikring??

Charlot
Tillykke med pensionen.

Hold øje med om din boligsikring stiger nu, for det burde den. Jeg steg ca 200 kr. efter jeg blev førtidspensionist. Satsen for førtidspensionister er højre end normalt. Så hvis du ikke får en ny opgørelse i løbet af de næste mdr., må du tage fat i boligstøtte afd. og høre om de er bekendt med du nu får pension.
Jeg fik efterreguleret for de "glemte mdr."

Se evt link https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...sionister.aspx
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 02:28   #6
Charlot
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Charlots avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Charlot er ny på vejen
Tusind tak for svarene .....dejligt at vide at engangsbeløbet ikke bliver indraget.
Mht til regulering af boligsikring, så sendte kommunen mig promte en ny bereging som desværre beyder at jeg mister små 500 om måneden .....
__________________
Charlot
Charlot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 07:47   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Charlot - først stort tillykke med pensionen

Dernæst, falder din sikring? Hmm var du kontanthjælpsmodtager før?
Eller er du gået til enlig fra enlig forsøger?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 08:08   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Charlot og Lunasdatte, må jeg spørge Jer om i var tilkendt fleksjob inden I fik Fp?
Grunden til at jeg spørger er fordi I begge åbenbart har fået penge ud af Pensam, jeg førhørte nemlig Pensam ad for et års tid siden og fik at vide at hvis årsagen til fleks var den samme som årsagen til Fp, kunne jeg ikke få én krone, for sådan er deres pensionsordninger nemlig lavet.

De er lige gået igang med min sag, så jeg er jo spændt på svaret, om det er det jeg fik for 1 år siden...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 10:04   #9
Charlot
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Charlots avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Charlot er ny på vejen
Pia CP...... jeg har været på kontanthjælp i 2 år, så det er nok derfor at boligsikringen er faldet.
Susanne.......jeg har ikke fået svar fra Pensam endnu, men håber da at få lidt. Jeg har ikke været i flexjob. Har forsøgt revalidering kortvarrigt og er blevet arbejdsprøvet.
__________________
Charlot
Charlot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 11:07   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Charlot og Lunasdatte, må jeg spørge Jer om i var tilkendt fleksjob inden I fik Fp?
Grunden til at jeg spørger er fordi I begge åbenbart har fået penge ud af Pensam, jeg førhørte nemlig Pensam ad for et års tid siden og fik at vide at hvis årsagen til fleks var den samme som årsagen til Fp, kunne jeg ikke få én krone, for sådan er deres pensionsordninger nemlig lavet.

De er lige gået igang med min sag, så jeg er jo spændt på svaret, om det er det jeg fik for 1 år siden...
Susanne, jeg var tilkendt flexjob .. og mine indbetalinger til Pensam var hvilende (mener jeg det hed gggg)
Pensam indhentede min ressourceprofil hos kommunen og kort tid derefter så satte de penge ind på min konto.. + jeg får et beløb hver mdr som førtidspension fra dem..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Løn som førtidspensionist singel12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-04-2011 09:29
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension