K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 18:13   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Timer i arbejdsprøvning

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal acceptere i forhold til arbejdstider i arbejdsprøvning. Hvordan er reglerne mht at holde fri i forbindelse med behandling? Og hvordan er retningslinierne i forhold til timetallet? Jeg forstod sagsbehandleren sådan at jeg som udgangspunkt skal starte på 37 timer - og så gå ned i tid. Men jeg tænker at det vil være langt mere realistisk at sarte på et lavt timetal og så øge arbejdstiden så meget som muligt? Jeg vil nødig "knække nakken" den første uge på en ny arbejdsplads ved at starte med uralistisk mange timer.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:20   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
starte på 37 timer
det håber jeg da ikke du er gået med til
det fleste starter med omkring 15 timer for derefter at gå op i tid
vi er så nogen hvor det endte på 5 tmer til sidst

det er ingen regler på hvilken timer man starter
det skal man selv forhandle sig frem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:43   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
37 timer :dåner:

På mit arbejdsprøvning mente chefen at Jeg skulle starte med 2 timer, og så stille og roligt arbejde Mig op i løbet af de 16 uger, indtil Jeg kan jobbe i mindst 15 timer om ugen.

Tror det bliver svært.
Her i sidste uge blev det til omkring 15 min pr dag.
Jeg har så mange smerter. Bare det at komme derud er hårdt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:45   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Nej, jeg har ikke accepteret 37 timer

Jeg kan mærke at de virkelig presser på med hensyn til timer - derfor vil jeg gerne være forberedt inden forhandlingerne starter for alvor. Hvis jeg kunne arbejde 37 timer ville jeg jo ikke søge fleksjob.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:59   #5
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Da jeg startede på arbejdsprøvning/vurdering sagde min SB'er maks 15 timer, jeg var uenig med hende og sagde selv fuld tid.
Hun endte desværre med ar få ret da det viste sig at uanset hvor meget jeg kæmpede for bare at fuldføre de 15 timer så kunne jeg ikke.
Så mit råd er start så lavt som muligt og arbejd dig op, hellere det end at opleve den nedtur det er at man ikke kan det man vil, hvilket dog modsat også fik mig selv til at indse at en FP var min fremtid.
Husk der bliver også vurderet hvor mange % du er effektiv i de timer du er der.
Så er du der 37 timer men det du udfører svarer til x antal procenter er det det som du vurderes ud efter, så lad være med at give den maks. gas, men føl og mærk hvor du har det bedst.
Endte selv med en vurdering på 50% som det bedste resultat selv om jeg mente jeg nok skulle vise dem at så syg er jeg altså heller ikke, men blev heldigvis klogere klogere og endte med at følge en læges råd om at en FTP er min fremtid og mulighed for forbedring, så der er jeg så idag. Jeg kæmpede imod FP men er alligevel endt der.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 19:00   #6
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Jeg startede med 2 timer 4 dage om ugen og skulle så gå langsomt op i tid.

Efter 6 uger + 2½ time 4 dage om ugen efter yderligere 6 uger 3 timer , 4 dage om ugen - sluttede på 13 timer om ugen .

Sådan kan det osse gøres
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 19:11   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg kan mærke at de virkelig presser på med hensyn til timer - derfor vil jeg gerne være forberedt inden forhandlingerne starter for alvor. Hvis jeg kunne arbejde 37 timer ville jeg jo ikke søge fleksjob.
Jeg kunne forestille migat der er helt forskeld på om du skal sidde og sælge biletter et stille sted eller være medhjælper på en flytte vong

Timer det er næsten det sidste man nok skal diskutete hvis det er første gang,ellers har du vel allerede nogle hensyn det skal tilgodeses,så godt man kan i jobbet,eller er det dit anvar at sige fra for de arbejds opgaver der er for meget for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 21:58   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan evt. foreslå dem, at du starter ud med 3-4 timer mandag, onsdag, torsdag og fredag, sådan at du får en fridag midt i ugen.

Og uanset hvad i aftaler m.h.t. så spørg hvad du skal gøre hvis du en dag er nødt til at gå hjem før tid (p.g.a. din lidelse).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 22:29   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal absolut ikke starte på 37 timer!
Start hellere for lavt end for højt, og så øge.
For søren; du kan jo øge timetallet allerede efter én uge hvis du kan mærke du satte det for lavt til at starte med.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 22:30   #10
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak

Tak for alle jeres gode råd - det er rart at have et helt hold eksperter i baghånden.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning-timer? mikelzen Alt det andet 6 05-03-2013 10:25
Arbejdsprøvning- antal timer. ette74 Alt det andet 15 26-11-2011 11:27
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension