K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2011, 19:42   #1
TomS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Lokation: Rebild
Indlæg: 24
Styrke: 14
TomS er ny på vejen
Kommunens Lægekonsulents report var propfyldt med fejl

Hej, ja nu har jeg læst en masse her inde de sidste 6 måneder og tænkt det sker ikke for mig, men men men, idag skulle jeg til samtale med min sagsbehandler ang indstilling til FTP og syntes selv jeg havde alle sygehuspapir iorden, jeg har en Diskusprolaps i ryggen som rammer mine nerver og efter 8 måneders behandling på sygehuset, har de opgivet mig og skrevet der ikke er mere de kan gøre og jobprøvning ikke er muligt da det vil forvære min tilstand og må betragtes som have kronins rygsmerter uden behandlingsmulighed, så med en god fornemmelse om at det hele nok skulle løse sig gik jeg ind til mødet og fik et stykke papir med lægekonsulentens status report om mig, og til min store overraskelse stor der en masse som ikke var rigtigt, bla stod der at jeg fik 3 pinex mod smerterne om dagen selvom jeg får 20 smertestillende piller om dagen bla en stor omgang morfin, det stod også at jeg ikke var afsluttet selvom sygehuset har skrevet at jeg er afsluttet og der ikke kunne gøres noget, og sådan blev det bare ved med fejl efter fejl, må sige jeg var rystede da jeg gik der fra og ved ikke hva jeg skal stille op med det hele mere, nogen der har nogen gode ideer???
jeg ved ikke hva jeg kan gøre nu...
håber nogen har nogen gode råd

Tom.S
TomS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 19:54   #2
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Tom...

det var dog en chokerende oplevelse, føler meget med dig Man mister jo helt pusten og troen på at der er retfærdighed til og ikke mindst lys forenden af det hele... Jeg er ikke god til at råde i hvad du skal, der skal nok komme andre til herindefra som er...men tænkte også på, om du ikke kan prøve at ringe til DUKH, som er rigtigt gode til at hjælpe i den slags? Tlf 76 30 19 30.

Jeg ønsker dig rigtigt meget held og lykke med at få din pension igennem, det skal nok lykkes!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 19:58   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes du skal skrive en klage og sende den til både jobcenterchef, borgmester og samtlige byrødder.

Man skulle jo tro, at det var en anden borgers papirer de har bedømt dig på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 20:07   #4
TomS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Lokation: Rebild
Indlæg: 24
Styrke: 14
TomS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes du skal skrive en klage og sende den til både jobcenterchef, borgmester og samtlige byrødder.

Man skulle jo tro, at det var en anden borgers papirer de har bedømt dig på.
Helt enig, jeg sad og tænkte at den person de skrev om der, det var ikke mig og var rystede og fik også fortalt min mening til min sagsbehandler måske også lige hårdt nok, men var helt rundt på gulvet over sådan en behandling
TomS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 20:09   #5
TomS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Lokation: Rebild
Indlæg: 24
Styrke: 14
TomS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej Tom...

det var dog en chokerende oplevelse, føler meget med dig Man mister jo helt pusten og troen på at der er retfærdighed til og ikke mindst lys forenden af det hele... Jeg er ikke god til at råde i hvad du skal, der skal nok komme andre til herindefra som er...men tænkte også på, om du ikke kan prøve at ringe til DUKH, som er rigtigt gode til at hjælpe i den slags? Tlf 76 30 19 30.

Jeg ønsker dig rigtigt meget held og lykke med at få din pension igennem, det skal nok lykkes!

Fibro
Ja det var godt nok ikke som jeg havde regnet med min dag ville gå og tak for støtten
TomS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 21:48   #6
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Hej TomS

jeg vil anbefale at skrive ned punkt for punkt hvad der er forkert - og så herudfor skrive hvad der er rigtigt.

Send den til din sagsbehandler med en skrap tekst om, at det kan da godt være du er syg, men det er i ryggen og ikke i hovedet og at man som borger i dette land med rimelighed burde kunne forvente, at blive vurderet på et sandt grundlag og ikke et som er fyldt med løgne. Du kunne evt. få læge/sygehus til at bekræfte din sandhed.

Tror det er vigtigt netop i disse situationer, at man selvom der er kaos indeni - viser at man har en indre styrke, og at man ikke finder sig i al ting. Tror sgu nogen gange de læger og psykologer får bonus for at lyve og sikre at borgerne ikke kommer på førtidspension eller trække den i langdrag

Held og lykke
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 22:12   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TomS Se meddelelser
Helt enig, jeg sad og tænkte at den person de skrev om der, det var ikke mig og var rystede og fik også fortalt min mening til min sagsbehandler måske også lige hårdt nok, men var helt rundt på gulvet over sådan en behandling
Det er jo før sket, at en borger har fået tilsendt en anden borgers personfølsomme oplysninger.

Hvis du vælger at sende en klage, som jeg foreslog tidligere, så skal du være obs på, at du på den til jobcenterchefen skal huske at skrive, at det er en KLAGE, da den ellers lander på sagsbehandlerens bord.

Sammen med klagen sender du selvfølgelig kopi af de papirer du har, som bekræfter dine påstande.
Hvis du ikke selv har disse papirer er der en stor chance for, at din egen læge har dem, og ellers kan du bede om aktindsigt både hos egen læge og div. hospitaler m.m.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 22:14   #8
TomS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Lokation: Rebild
Indlæg: 24
Styrke: 14
TomS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Hej TomS

jeg vil anbefale at skrive ned punkt for punkt hvad der er forkert - og så herudfor skrive hvad der er rigtigt.

Send den til din sagsbehandler med en skrap tekst om, at det kan da godt være du er syg, men det er i ryggen og ikke i hovedet og at man som borger i dette land med rimelighed burde kunne forvente, at blive vurderet på et sandt grundlag og ikke et som er fyldt med løgne. Du kunne evt. få læge/sygehus til at bekræfte din sandhed.

Tror det er vigtigt netop i disse situationer, at man selvom der er kaos indeni - viser at man har en indre styrke, og at man ikke finder sig i al ting. Tror sgu nogen gange de læger og psykologer får bonus for at lyve og sikre at borgerne ikke kommer på førtidspension eller trække den i langdrag

Held og lykke
Tak for svaret

Det vil jeg prøve, har også en plan om at jeg vil tage reporten med op til min læge, så kan han se hvor meget hø de har lavet i det hele, for at se om ikke han kan hjælpe lidt også
TomS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 22:17   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tom siger i det store og hele som tigerbia dog ville jeg hvis du altså selv har papirene fra hospitalet tage dem og highlite de passager som siger det modsatte af lægekonsulenten og sende dem med, så burde der ikke være nogen tvivl ...

Så du papir fra lægekonsulent og var der noget om hvad han/hun mente at du kunne klare og hvad fremtidsudsigter var ?

Hold det kortfattet og meget distanceret så når du længst med det..

Altså ala jeg fik ved mødet den bla bla oplyst at lægekonsulenten har udtalt at
bla bla bla , dette falder mig meget for brystet og derfor vedlægger jeg de papir jeg har og som jeg ved at kommunen også har modtaget -

Samtidig vil jeg tillade mig at formode at kommune og lægekonsulent er klar over lægekonsulentens rolle som oversætter af papir og ikke som den der konkludere og diagnostisere på mit helbred ..
som du ser fremgår det meget tydeligt at mit medicin forbrug er (hvad det nu er ) og ikke som lægekonsulenten konkludere 3 pinex

samtidig bedes du lægge mærke til at det fremgår at (og så hvad lægerne har skrevet om dig )

dette er naturligvis kun muligt hvis du selv har kopi af papirerne ...

samtidig ville jeg med det samme søge aktindsigt .. sådan at du kan se alt hvad de har liggende omkring dig .. det kan vise sig at være guld værd i det videre forløb
  Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 22:39   #10
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TomS Se meddelelser
Tak for svaret

Det vil jeg prøve, har også en plan om at jeg vil tage reporten med op til min læge, så kan han se hvor meget hø de har lavet i det hele, for at se om ikke han kan hjælpe lidt også
Rigtig god ide - du får både lægens opbakning samt at du selv får ro på inden i. Det hjælper på at være stærk i systemet tror jeg på .

Jeg er ikke stærk i paragraffer, regler m.m., men jeg fik selv utrolig stor hjælp herinde, da jeg skulle skrive min tilbagemelding på en psykologs vurdering. Jeg vil anbefale dig at søge den samme, når tid kommer - det er guld værd, og giver et løft til selvtilliden
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunens magt.. stolpesten Alt det andet 5 22-05-2012 07:57
HJÆLP. Lægekonsulents vurdering frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 04-05-2012 15:48
?? kommunens lov?? chica Alt det andet 15 13-02-2012 13:03
Lægekonsulents konklusion Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 18-12-2011 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension