K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2011, 20:39   #161
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Nemlig, Vovse, mod dumhed kæmper selv guderne forgæves !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 21:40   #162
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Lige et lille input fra en helt ny førtidspensionist.

Der er ikke mange der spørger mig hvad jeg laver for de går ud fra at jeg er i samme job som jeg altid har været.

Men jeg er begyndt at síge til mange - bare for at vise min glæde - at jeg er blevet forfremmet til førtidspensionist - og at de godt må sige tillykke.

Har ikke oplevet noget negativt endnu :-)))
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 22:27   #163
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Er faktisk glad for at kunne kalde mig FP. Siger gerne at kommunen synes jeg havde behov for det. Slipper hele historien så.
Er uden fysiske gener så derfor undre nogle sig når de ikke lige kan se et brækket ben.
Har mærket stilheden når psykiske problemer nævnes. Det er måske smitsomt.
Men har dog aldrig mærket den omsorg som fysisk syge ofte møder
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 23:17   #164
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har helt anden problem. Der er en som er blevet interesseret i mig. Og han er ligeglad med hvad jeg lever. Jeg prøve afskrække ham på alle mulige måder, men han blive ved.
Hvad gør man for at ruste ham af…..

Jeg har altid sagt at danskere er nogle mærklige størrelser....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 23:58   #165
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
med ærlighed kommer man længest.min kæreste siger hun er FP så er den pot ude af verden
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 02:12   #166
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Fantastisk svar... Et mega (men forsigtigt klap) på skulderen til dig. (ved jo at man ikke nødvendigvis skal gå og klaske fpére og sygemeldte her og der... man ved aldrig hvor skaderne er

Du er da bare en knag
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 02:23   #167
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Javel... "med ærlighed kommer man længst" men hvor er det lige vi FPér skal hen... jeg sværger nu til, at det handler om at have det godt.. og det gør ikke nødvendigvis godt, at bøvle med at bringe tosserne til en nærmest uopnåelig højere indsigt.

Hvis min dag bliver bedre, og fyldes med en ærgrelse mindre, så stikker jeg gerne et udenomssvar .. skulle det ske, at jeg vil langt, så hopper jeg på en flyver syd på
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 11:21   #168
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Men har dog aldrig mærket den omsorg som fysisk syge ofte møder
Hmmm, mit handicap er udelukkende fysisk, men jeg synes nu ikke jeg møder meget omsorg fra omgivelserne, nærmere mistænkeliggørelse, som Florken beskrev lidt højere oppe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 15:05   #169
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
For 5-6 år siden viste jeg næsten intet om hvad førtidspension gik ud på.
Dog husker jeg at flere af mine bekendte var ved at søge pension. Et par stykker af dem fik den tilkendt efterfølgende, men jeg har aldrig spekuleret på hvordan og hvorledes, har ikke været næsvis eller emsig og mit forhold til dem var som den har altid været.

Det er helt bestemt den gammel regerings skyld, at folk få nærmest dårlig samvittighed over at være syge og går på FP og at de andre / de raske blander sig i deres liv og kommer med dum smarte bemærkninger.

Men kære danske venner, I har altid været kritiske over for alt som ville ikke sættes i boksen og som er ikke helt helt rød od hvid.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 14:55   #170
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Da jeg i sin tid arbejdede som serviceassistent(rengøring) og folk spurgte mig hvad jeg lavede, sagde jeg bare i spøg at jeg var Vinylterapeut.....De så på mig som om det var noget meget fint jeg arbejdede med....:-) Jeg har aldrig været flov over at gøre rent, men bare at se deres ansigtsudtryk, kunne jeg vælte om af grin over. Når jeg så efterfølgende sagde hvad Vinylterapeut betød, var de faktisk færdige af grin....:-)

Nu er jeg ikke førtidspensionist......endnu, jeg er syg på andet år. Men hvis jeg var, og folk spurgte mig hvad jeg laver, ville jeg sige det som det er.....Vender folk mig ryggen, kan de samtidlig kysse min bare.....Jeg har intet at være flov over, de har et problem.....ikke jeg. )
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57
Hvad laver du? ;) Trold Dit og Dat 45 31-12-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension