K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 17:50   #1
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Smile Nået et skridt videre

JA så fik jeg endelig brev om at pensionsservice har besluttet at min sag skal sendes videre til pensionsnævnet om sag føtidspension og det er via §18.. Blev så overrasket og glad, da min sagsbehandler faktisk ikke var sikker på den ville gå igennem.
Har fået dato og tid for hvornår den bliver drøftet i nævnet.. og der er ca. 2 uger til

Men hvornår får man svar fra pensionsnævnet og kan man ringe og spørge hvad beslutningen blev den dag den skal drøftes??

HÅber på en positiv afgørese, men samtidig tør jeg ikke håbe på noget.. HAr fået for mange skuffelser af den kommune..
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 18:29   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre har vi set flere har fået afslag fra pensionsnævnet via en §18

det har din sagsbehandler nemlig ingen indflydelse på

de fleste får et telefon opkald fra deres sagsbehandler

held og lykke med det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 18:30   #3
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
du kan evt få din sb til at ringe, det gjorde min. eller du modtager brev 1-3 dage senere.
pøj pøj med det...
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 20:01   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Se "min historie" : man kan møde op den dag de tager beslutningen og få de 15 minutters taletid man har krav på ( det får du brev om ) - og så få svaret samme dag !
pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 20:36   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissChar Se meddelelser
JA så fik jeg endelig brev om at pensionsservice har besluttet at min sag skal sendes videre til pensionsnævnet om sag føtidspension og det er via §18.. Blev så overrasket og glad, da min sagsbehandler faktisk ikke var sikker på den ville gå igennem.
Har fået dato og tid for hvornår den bliver drøftet i nævnet.. og der er ca. 2 uger til

Men hvornår får man svar fra pensionsnævnet og kan man ringe og spørge hvad beslutningen blev den dag den skal drøftes??

HÅber på en positiv afgørese, men samtidig tør jeg ikke håbe på noget.. HAr fået for mange skuffelser af den kommune..
Hej MissChar,

Du bør modtage "tilbud" om at møde op for pensions nævnet, dette i forbindelse med selve indstillingen.

Går din sag direkte fra din sagsbehandler til pensionsnævnet ? Som regel er der et mellemled, der skal sige god for indstilling til pension og skrive selve indstillingen, hos os hedder det Social Service.

Jeg blev selv indstillet via en §18 i maj mdr. i år, men fik afslag en mdr. efter, så intet er sikkert før man har afgørelsen.

Held og lykke til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 21:55   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Held og lykke. Det skal bare lykkes
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:01   #7
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Se "min historie" : man kan møde op den dag de tager beslutningen og få de 15 minutters taletid man har krav på ( det får du brev om ) - og så få svaret samme dag !
pøj pøj
KH
Vibbe
Tror ikke jeg møder op og får de 15 min taletid.. Det er sådan med min sygdom at man ikke kan se jeg er syg og ville ikke vide hvad jeg skulle sige.. Det hele er jo sagt og beskrevet i min resurceprofil og en anden rapport som jeg har fået vedlagt..
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:04   #8
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej MissChar,

Du bør modtage "tilbud" om at møde op for pensions nævnet, dette i forbindelse med selve indstillingen.

Går din sag direkte fra din sagsbehandler til pensionsnævnet ? Som regel er der et mellemled, der skal sige god for indstilling til pension og skrive selve indstillingen, hos os hedder det Social Service.

Jeg blev selv indstillet via en §18 i maj mdr. i år, men fik afslag en mdr. efter, så intet er sikkert før man har afgørelsen.

Held og lykke til dig.
'Min sag er ikke gået direkte fra min sagsbehandler til pensionsnævnet.. Jeg har også været igennem pensionsservice som har sendt den videre til pensionsnævnet..
jeg tror ikke på noget før det er sket.. Har haft så mange dårlige oplevelser og skuffelser igennem hele denne sag..
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:07   #9
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg tror jeg ville have det som dig.Folk siger til mig : du ser så ung og smuk ud, du kan da ikke være syg.Men når jeg så bevæger mig kan de godt se det.Det er rigtigt svært.Måske synes jeg, du burde møde op.
Held til.
kh. Isabel

Sidst redigeret af Isabel; 11-07-2011 kl. 22:13. Årsag: stavefejl
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:09   #10
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Held og lykke. Når det får ende kan man næsten ikke fatte det.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
nu er bunden nået-sygedagpengesager østerbro Politik og Samfund 4 25-11-2011 20:48
Ja her er jeg så nået til! roedesonja Din historie 0 03-09-2007 13:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension