K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2011, 20:20   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af boabcd Se meddelelser
Det var nogen gode råd, som jeg godt kunne bruge.

Påskehilsen

Bo
Får du % for din reklametror det stride mod k10 regler.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 22:58   #32
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Tror vi skal passe på ikke at sammenligne os for meget i denne sammenhæng... det kommer jo helt an på hvad årsagen er til at man skal arbejdsprøves...

For nogle er 2 timer meget at starte på...for andre vil det ikke være timetallet der er problemet men den kraft man kan arbejde med mens man er der... man kan godt forestille sig lidelser hvor man godt kan arbejde 37 timer men måske højest 40 % af normal kraft/hastighed

Sådan er det jo netop også med fleks... det er ikke alene timetallet der er afgørende for om man har brug for fleks, selv om det ofte kan komme til at lyde som om at det udelukkende er arbejdstiden der er afgørende.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 23:05   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Sådan er det jo netop også med fleks... det er ikke alene timetallet der er afgørende for om man har brug for fleks, selv om det ofte kan komme til at lyde som om at det udelukkende er arbejdstiden der er afgørende.
Præcis, nedsat tid er blot ét ud af mange mulige skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 18:21   #34
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
18 timer

Jeg arbejder i øjeblikket ca 18 timer om ugen i arbejdsprøvning. Jeg vil tro at det svarer til ca 15 timers effektivt arbejde. Sagsbehandleren mente at jeg skal op på mindst 25 timer - men det kan jeg ikke klare - Jeg er flad efter de 18 timer - og har ikke kræfter til det. Når jeg læser herinde skulle 15 - 18 timer heller ikke være for lidt... ja jeg skriver dagbog, ja jeg har stakkevis af lægepapirer... Jeg er bare så træt, at jeg slet ikke kan se hvordan jeg skal klare mig i diskussionen med sagsbehandleren. Skal jeg søge pension, hvis 15 - 18 timer ikke er nok? Jeg synes bare ikke jeg er så "dårlig" at jeg skal søge pension. (tag det ikke personligt - alle førtidspensionister på K10 :-)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 18:57   #35
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg arbejder i øjeblikket ca 18 timer om ugen i arbejdsprøvning. Jeg vil tro at det svarer til ca 15 timers effektivt arbejde. Sagsbehandleren mente at jeg skal op på mindst 25 timer - men det kan jeg ikke klare - Jeg er flad efter de 18 timer - og har ikke kræfter til det. Når jeg læser herinde skulle 15 - 18 timer heller ikke være for lidt... ja jeg skriver dagbog, ja jeg har stakkevis af lægepapirer... Jeg er bare så træt, at jeg slet ikke kan se hvordan jeg skal klare mig i diskussionen med sagsbehandleren. Skal jeg søge pension, hvis 15 - 18 timer ikke er nok? Jeg synes bare ikke jeg er så "dårlig" at jeg skal søge pension. (tag det ikke personligt - alle førtidspensionister på K10 :-)
Kære Ida, det er ikke rart at stå i den situation, når en sagsbehandler presser dig op i timer. Hvis det bliver for galt med timerne, så sygemeld dig med opbakning fra din egen læge. Jeg synes, du skal tale med din læge om det og høre, hvad lægen siger til det.

Lægen kan måske godt skrive til dem, at du altså ikke kan arbejde så mange timer pga. det og det.... (nævne f.eks. trætheden osv, og at du jo også skal have et liv efter arbejde).

Håber du klarer dig... Vær stærk og sig nej, hvis sagsbehandleren presser dig op. Hvis din arbejdsgiver også støtter dig, kan han/hun måske også siger noget til din sagsbehandler, at du ikke kan mere, end du kan klare.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 19:03   #36
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg arbejder i øjeblikket ca 18 timer om ugen i arbejdsprøvning. Jeg vil tro at det svarer til ca 15 timers effektivt arbejde. Sagsbehandleren mente at jeg skal op på mindst 25 timer - men det kan jeg ikke klare - Jeg er flad efter de 18 timer - og har ikke kræfter til det. Når jeg læser herinde skulle 15 - 18 timer heller ikke være for lidt... ja jeg skriver dagbog, ja jeg har stakkevis af lægepapirer... Jeg er bare så træt, at jeg slet ikke kan se hvordan jeg skal klare mig i diskussionen med sagsbehandleren. Skal jeg søge pension, hvis 15 - 18 timer ikke er nok? Jeg synes bare ikke jeg er så "dårlig" at jeg skal søge pension. (tag det ikke personligt - alle førtidspensionister på K10 :-)
Du kan tro at INGEN herinde tager det forkert at du skriver sådan Vi vil alle helst arbejde og slippe for at være på offentlig forsørgelse - hvad enten det heder sygedagpenge, pension eller noget andet

Hvis du kan arbejde så mange timer, får du ikke pension. Så hedder det fleksjob. For at få pension skal din rest arbejdsevne være så godt som = 0 timer.

Generelt siges det at man kan indstilles til pension hvis man arbejder under max 12-12 1/2 time/ugen. Og det er fordi det blir næsten umuligt at finde en arbejdsgiver der vil ansætte én for så få timer.... Vi læser dog også herinde om folk, der tildeles fleks med de timer...

Du skal under ingen omstændigheder tvinge dig selv til at kæmpe for flere timer, hvis din krop ikke kan klare det. Du skal holde i mange år og hvad nu hvis du kommer op i timer nu, men går ned med flaget om 4 måneder??? Nej, stå fast på dit - også selv om det kræver lidt af en kamp med kommunen.
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 19:12   #37
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Socialrådgiveren siger, Kommunen siger at Du SKAL op til min 15 timer ellers.....må Hun se om Jeg overhovedet er berettinget til fleksjobbet.
Jeg har fået afslag på ftp, så derfor SKAL jeg.
De tror IKKE på den forrige arbejdsprøvning der vist 5 timer pr. uge som max. med en del forbehold

jeg er så træt.
Det må de da ikke - der bør ikke være nogen sanktion, hvis man ikke kan klare en arbejdsprøvning som ledig fleksjobber. Du har ikke sagt nej til tilbuddet om arbejdsprøvning. Du gør, hvad du kan og ikke andet - så det må de ikke. Skulle de nogensinde ville stoppe din ydelse og også fleksjob-bevilling, skal du absolutto klage over den. For kan man ikke klare mere som fleksjobber, så burde det altså hedde førtidspension.

Når en revurdering f.eks. i forbindelse med fleksjob er i gang, er netop vurdering om indstilling til førtidspension en del af redegørelsen - det står i en paragraf i en lovgivning (tror det er i Lov om aktiv social politik). Det er skrevet om nogle gange her på K10. Om fleksjob og sanktion, da der ligger en principafgørelse om det.

Klagede du ikke videre til Ankestyrelsen? Det håbede jeg, at du gjorde, da du fik afslag på førtidspension. For jeg håbede, at Ankestyrelsen kunne tage den op, da de måske kunne gå ind og sætte en grænse for hvor mange timer, det skulle være, hvis man vaklede mellem fleksjob og førtidspension.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 22:54   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ida, har du givet din sb kopi af din dagbog?

Hvis ikke, så synes jeg du skal gøre det.

Jeg går jo næsten ud fra, at det fremgår af din dagbog, at du ikke har krudt til ret meget efter endt arb.dag, så sammen med kopi af dagbogen lægger du et brev hvori du henviser til din beskrivelse af din hverdag i din dagbog, og så
spørger du til sidst i brevet, om du har forstået hende korrekt m.h.t. at hun mener, at du skal op på min. 25 timer.

Jeg kan ikke lige huske hvor, men så vidt jeg husker står der et eller andet sted, at man skal have mulighed for at restituere sig, og det kan jeg forestille mig, at du ikke har hvis du kommer over de 18 timer om ugen du har nu.

Så hvis din sb skriver, efter at have fået din dagbog forelagt, at du skal op på min. 25 timer om ugen, så synes jeg du skal klage til borgmester, byråd og jobcenterchef.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 11:28   #39
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak for jeres opbakning

God fridag til jer!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning-timer? mikelzen Alt det andet 6 05-03-2013 10:25
Arbejdsprøvning- antal timer. ette74 Alt det andet 15 26-11-2011 11:27
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension