K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 19:10   #91
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Svar fra fleksteamet

Hej

Så kom der endelig uddybning af hvilke skånehensyn der ikke har været tilgodeset i mine arbejdsprøvninger

mail fra teamleder, fleksteamet:

Af indstilling fremgik det at xxxx skulle afprøves og i den forbindelse var skånehensynene reduceret timetal, ingen tunge løft pga smerter i arme, albuer og højre skulder, må ikke have aktiviteteter som at sidde ved en computer eller bruge mus.

- så kommer der en lang lang liste over de ting jeg har prøvet at udføre i mine arbejdsprøvninger- såsom skrælle gulerødder, bage brød, handle osv...

Vi fandt ikke at skånehensynene var tilgodeset i tilstrækkelig grad, da eks. at løfte en kørestol uagtet den var let var særligt skånsomt.
Tømme skraldespand, sætte kopper og tallerkner på plads og f.eks blive hevet i ærmerne af børn heller ikke var særligt skånsomt.

Det var det svar

Jeg skal dertil sige at jeg max 2 gange pr/uge har løftet en rollator op bag i en bil!
Jeg tømmer altså også opvaskemaskine og dækker bord herhjemme!
Jeg er blevet hevet i ærmet af et barn 1 gang!

Jeg syntes næsten jeg er nødt til at kommentere på det de har skrevet, hvad syntes i? - og hvordan gør man?

Hvad er nu mit næste træk?

Har været hos egen læge i dag (ny statusattest til kommunen) Min læge er fuldstændig på min side, jeg skal bare have det fleksjob så hurtigt som muligt, ellers går jeg helt til rotterne - men desværre lytter de jo ikke til ens egen læge

vh
marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 19:17   #92
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes jeg snart man ser tit
skånebehov er ikke opfyldt
så må kommunen S... da lave en ordenligt arbejdsprøvning som de kan bruge
men de bruger det bare som undskyldning for at beholde folk på kontanthjælp


Ja din læge hører kommunen ikke på
Men hvad siger dine andre læger omkring din funktionsevne

men du skal have et møde med din sagsbehandler om hvad der så skal gøres
skriver de noget om det rent lægefaglige

du har mulighed for at klage over denne afgørelse og påpege at du ikke har nogen indflydelse hvordan en arbejdsprøvning forløber
samt hvilken arbejdsopgaver du skal udfører.
sådan vil det jo også være i fleksjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 19:46   #93
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
JA!!! og i min sag at fortsætte med at INTET at udbetale

min sag ligger hos BAN, men kommunen har givet afslaget før de har begrundet det med skånehensyn og før de beder om en ny statusattest.

Jeg er stationær ifølge reumatolog og har væsentlig og varig nedsat erhvervsevne ifølge kommunens egne læger

men jeg har da planer om at eftersende alt dette her til BAN
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 20:38   #94
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
JA det skal du eftersende, helt bestemt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:07   #95
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg fatter simpelt hen ikke hvordan at REVA/arbejdsstedet kan have "overset" fleksteamets foreskrifter omkring dig og dine skåne hensyn i din afprøvning ?

Er det ikke det der er sket her ? Og har du været opmærksom på disse undervejs i din afprøvning.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:42   #96
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Jeg tømmer altså også opvaskemaskine og dækker bord herhjemme!
Jeg er blevet hevet i ærmet af et barn 1 gang!
Så må du sende en ansøgning til kommunens hjælpemiddelafdeling, om at få stillet et "apparat" til rådighed, som kan gøre disse ting for dig derhjemme, og du vedlægger selvfølgelig en kopi af brevet fra fleksteamets leder, og sender denne en kopi af ansøgningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:50   #97
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så må du sende en ansøgning til kommunens hjælpemiddelafdeling, om at få stillet et "apparat" til rådighed, som kan gøre disse ting for dig derhjemme, og du vedlægger selvfølgelig en kopi af brevet fra fleksteamets leder, og sender denne en kopi af ansøgningen.
Må man ikke kunne det derhjemme uden samtidig at kunne udføre omtrent det samme i sit evt. arbejde som fleks ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 22:00   #98
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Må man ikke kunne det derhjemme uden samtidig at kunne udføre omtrent det samme i sit evt. arbejde som fleks ?
Aner det ikke.

Men der er jo selvfølgelig forskel på, om man gør en ting derhjemme en enkelt gang om dagen, og så på, om man gør det 10 gange på en dag i et job eller en afprøvning.

Det jeg mente med mit (ironiske) indlæg var, at hvis teamlederen mener, at Marian ikke må tømme opvaskemaskine, sætte service på plads og tømme skraldespand, så må hun vel være berettiget til hjælp i hjemmet til disse opgaver.

Ellers afviser de vel også resultatet af den næste afprøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 08:03   #99
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
hehe ja, jeg kan se hvad du mener Vovse.. fuldstændig ude i hampen, syntes jeg også

Jeg har ikke før været på et Reva ophold, jeg har været ledsager og jeg har været i en fritidsklub.

Nu har jeg så fået det svar fra fleksteamet, og hvad gør jeg så nu?

Jeg tænker selv at jeg skriver en mail til min sb, med mine kommentarer til den udmelding fra fleksteamet. Skal jeg så bede om en ny henvisning til Reva, hvor de "nye" skånehensyn er tilføjet eller hvad?
I den henvisning har har fået tilsendt til underskrift, står der intet konkret om hverken timer eller skånehensyn.

Min sb har sagt at hun vil vedlægge de nye informationer når henvisningen fremsendes til Reva, men er det ok?


marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 09:37   #100
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Først; V. underskrift, henviser du til skrivelsen fra fleksteamet, således ER du sikret at disse skånehensyn tilgodeses.

Du skal opstarte i et Reva-center, hvor de helt nøjagtig kan finde alle skånebehov, og fastsætte et timeantal, du magter.

Vedr. din flekssag; Fleksteamet er tilsydenladene blevt "Tvunget" til at finde på "Noget", dog har de dermed skudt sig selv i foden, da ALT med dette, netop taler for et fleksjob.
En ting er skånebehov, men de indkludere også nedsat tid!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension