K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2016, 23:07   #11
Estibus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Estibus er ny på vejen
Hej igen Akvamarin. ORK!!. Jeg har klaget og klaget. Over så meget forskelligt i de over 5 år jeg har været under det offentlige. Klaget over at være "glemt" i månedsvis da jeg var i andre forløb. Over uforskammede sagsbehandlere, aftaler der ikke bliver overholdt, over uhyrlige svartider, over fejlagtige oplysninger og her sidst over overhovedet at komme på ressourceforløb. Specielt på grund af det økonomiske. Aner ikke hvordan jeg skal få tingene til at hænge sammen.
Jeg har i dag skrevet en mail til mailadressen der stod i bevillingsbrevet.
(Man behøver ikke aflevere det personligt, da mail jo er daterede osv. Desuden kan jeg ikke bare tage ud til Nørrebro på grund af min angst. Det er selvf en anden historie. )
Tror jeg ta'r dit råd og sender samme mail til Borgerrådgivningen i morgen.
��

Tak for dit fine lange brev " mig&Charley
Estibus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 23:27   #12
Mig&charly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 35
Styrke: 9
Mig&charly er ny på vejen
Hej igen
P.s.
Ifølge LAB (lov om en aktiv beskæftigelseindsats) § 18 stk. 2 skal personer i ressourceforløb følges op 6 gange indenfor 12 kalendermåneder.

Det får de nok svært ved, når du allerede har ventet 7 måneder på 1. møde.
Det lyder som god ide at kontakte Borgerrådgiver��
Mig&charly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 01:20   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil bare lige sige at det faktum at man sender en mail til nogen...ja det gør ikke at den nødvendigvis kommer frem til modtageren...og det kan ikke bruges som "bevis"

At der er dato på...ja det er super nemt at forfalske...hvis man bare er lidt teknisk...

Den eneste måde hvor på man kan være sikker på at den kommer frem og man selv har dokumentation....det er ved at aflevere den personligt...og få en kvittering...

Man behøver ikke selv aflevere den...man kan få hvem som helst til det så længe de huske at få en kvittering..

Når det er sagt ja så er det selvfølgelig helt op til hver enkelt hvordan man vil gøre det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 08:43   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mig&charly Se meddelelser
Du kan dog også skrive til hoved-email (der findes også kun en), det er dog min erfaring, at har du ikke fået tildelt en sagsbehandler, som man kan skrive som attention i emnefelt, så ligger den bare og cykler rundt uden, at nogen fra kommunen svarer/gør noget.
I sådanne tilfælde bør man klage til jobcenterchefen.
Enhver kommunalt ansat har pligt til, at sørge for, at henvendelser ender det rette sted.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Estibus Se meddelelser
Hej igen Akvamarin. ORK!!. Jeg har klaget og klaget. Over så meget forskelligt i de over 5 år jeg har været under det offentlige.
Nu ved jeg jo ikke hvordan du har gjort når du har klaget, men når man klager til jobcenterchefen over sagsbehandler/sagsbehandling, så er det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, ellers lander den bare på sb's skrivebord.

Start f.eks. med at skrive:
"Til Jobcenterchefen

Klage over manglende svar/sagsbehandling/sagsbehandler, eller hvad det nu er man vil klage over."

Og så, selvfølgelig, sørge for kvittering for modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 15:15   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Måske du bør forsøge dig med Mig&Charly's forslag om telefon opringninger hver anden dag.

De vil måske blive så irriterede over din vedholdende "telefon chikane" at de tildeler dig en sagsbehandler for at få fred for dig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension