K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2016, 16:54   #1
Estibus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Estibus er ny på vejen
Ressourceforløb

Jeg er overgået til ressourceforløb pr. 1/9-2015 men jeg har overhovedet ikke hørt noget fra dem siden og det er i skrivende stund d. 16/3-2016. D. V. S. Ca 7 måneder. Jeg er bare opbevaret ser det ud til. Må de det?
Jeg har også store problemer med $34 (jeg kunne ikke lige finde paragraftegnet på mobilen) jeg fik det -& så tog de det fra mig igen og så fik jeg først et afslag på at jeg klagede over at de tog det - men nu undersøger ydelseskontoret om der er sket en fejl. Som de ordret sagde:"vi ved jo ikke så meget om ressourceydelse..."!! Jeg bor i Kbh S
Jeg har derfor i over 6 uger haft 1200kr til alt når de faste udgifter er betalt. Det er meget meget lidt når man er single.

Sidst redigeret af Estibus; 16-03-2016 kl. 16:58. Årsag: Stavefejl
Estibus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 17:08   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du kan selvfølgelig ikke bruge det til så meget, men kender netop til et andet tilfælde, også i kbh, hvor der er tildelt ressourceforløb, men intet er sket :/
Håber lige at andre kan bidrage med en handleplan til dig.
Det tilfælde jeg kender til, der har vedkommende valgt at søge bolig i en anden kommune.
(ikke at det behøver være nødvendigt for dig, da der bør være klagemuligheder)

Ang §34:
Hvad giver de af grund til, at du måske ikke er berettiget til §34?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 17:49   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det lyder som urimelig lang sagsbehandling.

Det første der skal ske efter du er tildelt ressourceforløb er at der tilknyttes en gennemgående og koordinerende sagsbehandler, som er ansvarlig for udarbejdelse af rehabiliteringsplanens indsatsdel. Indsatsdelen skal indeholde dine beskæftigelses- og uddannelsesmål og en plan for den tværfaglige indsats der skal iværksættes i ressourceforløbet.

Jeg har nogle opklarende spørgsmål til dig:

Hvad står der i indstillingen fra rehabiliteringsteamet, at der skal ske i dit ressourceforløb?

Har du fået tildelt en koordinerende sagsbehandler?

Har du en bisidder der har hjulpet dig i dit forløb frem til nu?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 17:50   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Estibus Se meddelelser
Jeg er overgået til ressourceforløb pr. 1/9-2015 men jeg har overhovedet ikke hørt noget fra dem siden og det er i skrivende stund d. 16/3-2016. D. V. S. Ca 7 måneder. Jeg er bare opbevaret ser det ud til. Må de det?
.
Had skal ressourceforløbet indeholde?

Du bliver nok nødt til selv at tage initiativ og rykke for at der sker noget. Tiden går bare til ingen nytte, men det kommer du ikke videre af.

Det kan godt være at de ikke må gøre sådan, men det kan du ikke bruge til noget.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 19:51   #5
Estibus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Estibus er ny på vejen
Der er aftalt forskellige ting. Bl. a. mentor ordning. Arbejdsprøvning (eller hvad det nu hedder pt ) også forskellige ting i forhold til det jeg fejler osv.
Jeg havde min søn med som bi-sidder. Hvorfor?
Koordinerende sagsbehandler? Ved det faktisk ikke.
Jeg har div physiske problemer bl. a. angst og depression. Derudover gigt og meget nedslidte arme og hænder.
Jeg har derfor så svært ved offentlige transportmidler og da jeg har et så lille rådighedsbeløb, er det svært at komme rundt.
Estibus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 20:44   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg spurgte til bisidder fordi jeg tænker du nok har brug for hjælp til at få kommunen i gang med at tage sig af din sag.

Du må tage kontankt til jobcenteret og bede om navnet på din koordinerende sagsbehandler. For sådan en skal du have fået.

Hvis der intet sker i løbet af 2 uger, synes jeg du skal skrive en klage til lederen af jobcenteret og borgmesteren. For det er ikke OK at sylte din sag i månedsvis på ressourceforløbsydelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 20:55   #7
Estibus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Estibus er ny på vejen
Det med at flytte er umuligt for mig og desuden noget jeg ikke vil. Overhovedet. Det kræver jo også penge. Har i dag - igen - har jeg prøvet at rykke for i det mindste får den koordinerende sagsbehandler.
Begrundelsen ved $34 er angivet med noget totalt uforståeligt. Jeg har bedt om at få oplyst hvilke beløb ser ligger til grund for den udregning de bruger.
Det er ikke noget de lige har kunnet skaffe mig. Endnu i hvert fald. Hmmmm.

Hej igen og tak for dine gode indput.
Jeg har igen nærlæst bevillingen af ressourceforløbet. Jeg har så fundet ud af, at jeg helt rigtigt skal tildeles en korordineringsforordning sagsbehandler. Det er så ikke sket endnu.
Har sendt endnu en rykker til en oplyst mailadresse.
Estibus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 21:35   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har du søgt aktindsigt for nyligt ?

Hvis ikke er det måske en god ide at gøre nu, så kan du læse hvad der er sket eller rettere ikke sket i sagen, så har du måske lidt mere ammunition til brug ved klagen over at der ikke sker noget i din sag.

Nu skriver du jo at du bor i kbh s. hvilket vil sige Københavns kommune, som jo har en borgerrådgiver du kan kontakte og bede om at få hjælp med at klage over at der ikke sker noget i din sag, jeg formoder at det er lige den slags ting man kan bruge borgerrådgiveren til.
http://www.kk.dk/borgerraadgiveren

Er der nogen af jer andre der har erfaring med kbh's borgerrådgiver ???
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 22:14   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har ikke prøvet at bruge borgerrådgiveren. Kan se at der står i linket Nørd har fundet frem, at man først skal have klaget til forvaltningen.

Jeg ville nu nok i første omgang klage til lederen af Jobcenteret. Du hører under Baldersgade, Estibus?
Der har jeg prøvet at klage. Man retter klagen direkte til Lederen af Jobcenter Baldersgade og afleverer den i skranken mod kvittering (de tager en kopi af din klage som de først har stemlet dato for modtagelse på). Den gang jeg klagede fik jeg svar hurtigt fra lederen (jeg klagede over lægekonsulenten).

Hvis du vil klage direkte til forvaltningen så hører Jobcenteret under Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.
Her står hvordan du sender klagen ind.
http://www.kk.dk/artikel/send-din-klage-digital-post
og her http://www.kk.dk/artikel/det-kan-du-klage-over

Der står der iøvrigt også hvordan du finder den rigtige borgmester at klage til, hvis du hellere vil sende klagen til borgmesteren.

Og så henvender dig til Borgerrådgiveren, hvis det ikke giver noget.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 23:00   #10
Mig&charly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 35
Styrke: 9
Mig&charly er ny på vejen
Hej Estibus
Min mand har ventet 3 måneder på at få en koordinerende sagsbehandler i Kbh kommune, og det er jeg sikker på kun er pga, at jeg ringede til dem og rykkede. Ellers ville han vente endnu. Efter jeg havde ringet, fik han indkaldelse til møde et par dage efter, med mødetidspunkt halvanden måned ude i fremtiden, hvilket er gængs fra, hvad jeg har oplevet. Så tiden kan hurtig gå med at vente.

Da man altid skal ringe til et hovednummer og man ikke nødvendigvis ved, hvilken afdeling man hører til, (tjek indstilling fra rehabiliteringsteam, til sidst er det i min mands afkrydset i boks hvilken afd han hører til), vil jeg råde til at gøre følgende.

Ring til hovednummer mellem 9-11, den afd du skal stilles videre til, har sikkert en anden telefontid, som oftest formiddag dog. Bed om at tale med din koordinerende sagsbehandler, /at du stilles igennem til den afd du hører til. Her vil de sikkert sige, at du ikke har fået koordinerende sagsbehandler, og at vedkommende vil bede fagkoordinator om at tildele dig en, og så vil du høre fra dem. Hvis du ikke har hørt fra dem inden en uge, så lidt afhængig af temperament, ville jeg gøre flg:

Ring til den afd (via hovednummer), som du hører til hver/hver anden dag og ryk.
Ring til Borgerrådgiver, de er gode er tale med og har været til god hjælp et par gange
Klag som andre foreslår.

Andet:
Det er kun indtil, at du kender navnet på din afd/koordinerende sagsbehandler, at du ringer til kommunen, herefter vil jeg råde til, at alt kommunikation foregår på skrift.
Du kan dog også skrive til hoved-email (der findes også kun en), det er dog min erfaring, at har du ikke fået tildelt en sagsbehandler, som man kan skrive som attention i emnefelt, så ligger den bare og cykler rundt uden, at nogen fra kommunen svarer/gør noget.

Hvis du ikke har søgt aktindsigt, ville jeg også gøre det, så finder du ud af, hvad (eller nok nærmere hvad ikke) kommunen har foretaget sig.
Mig&charly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension