K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2016, 12:06   #1
clausvr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2016
Lokation: Aalborg
Alder: 58
Indlæg: 7
Styrke: 0
clausvr er ny på vejen
Revalidering, hvad skal der til ?

Hvad er et " Ressourceforløb " hvad går det ud på? er det endnu en måde for kommunen at spare penge til en revalidering, som jeg er blevet lovet, jeg har allerede gennemgået et praktik og 3 operationer for at leve op til de krav kommunen har pålagt mig for at kunne give mig en revalidering, ( jeg har haft brækket ryggen og har tilmed fået konstateret Psoriasisgigt i henholdsvis 2005 og 2009 ), nu har jeg fået ny socialrådgiver ( igen igen ) og nu skal jeg "testes" igen i en eller anden nytteløs aktivering eller nytte job eller hvad fanden de nu kan finde på af nye ord!!, det er grov udnyttelse af mennesker som enten er syge i forvejen eller ikke har mulighed eller overskud til at have et "normalt" arbejde, til ingen løn !!, jeg fatter ikke at man kan behandle mennesker i vores "fine samfund" hvor det på papiret ser ud som at alt er muligt og at man kan får den nødvendige hjælp hvis man "træder forkert i livet " eller bliver syg,,,næh, i stedet bliver man udnyttet, hvilket absolut ikke hjælper på ens selvværdfølelse, man skal åbenbart ligge i kisten for at blive erklæret uarbejdsdygtig eller få en ny uddannelse ,,, Hvad skal man gære for at trænge igennem til dem ( kommunens ansatte), for at få en revalidering igennem? det er som om de enkelte socialrådgivere føler at det er dem selv som skal betale for en eventuel revalidering eller ny uddannelse, eller også er det et point system de har, " hvem kan spare flest af kommunens penge ved at sende flest i diverse ulønnede jobs eller såkaldte "kursuser", jeg kan garantere for at jeg aldrig skal ud i en eller anden form for revalidering igen, i hvert fald ikke uden en normal løn, hvilket jeg egentlig også er blevet lovet af min forhenværende socialrådgiver, det var i 2013 . nogen som har prøvet det samme som mig eller noget lignende, ??

Sidst redigeret af clausvr; 24-02-2016 kl. 12:14. Årsag: stavefejl
clausvr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 12:32   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af clausvr Se meddelelser
Hvad er et " Ressourceforløb " hvad går det ud på? er det endnu en måde for kommunen at spare penge til en revalidering, som jeg er blevet lovet, jeg har allerede gennemgået et praktik og 3 operationer for at leve op til de krav kommunen har pålagt mig for at kunne give mig en revalidering, ( jeg har haft brækket ryggen og har tilmed fået konstateret Psoriasisgigt i henholdsvis 2005 og 2009 ), nu har jeg fået ny socialrådgiver ( igen igen ) og nu skal jeg "testes" igen i en eller anden nytteløs aktivering eller nytte job eller hvad fanden de nu kan finde på af nye ord!!, det er grov udnyttelse af mennesker som enten er syge i forvejen eller ikke har mulighed eller overskud til at have et "normalt" arbejde, til ingen løn !!, jeg fatter ikke at man kan behandle mennesker i vores "fine samfund" hvor det på papiret ser ud som at alt er muligt og at man kan får den nødvendige hjælp hvis man "træder forkert i livet " eller bliver syg,,,næh, i stedet bliver man udnyttet, hvilket absolut ikke hjælper på ens selvværdfølelse, man skal åbenbart ligge i kisten for at blive erklæret uarbejdsdygtig eller få en ny uddannelse ,,, Hvad skal man gære for at trænge igennem til dem ( kommunens ansatte), for at få en revalidering igennem? det er som om de enkelte socialrådgivere føler at det er dem selv som skal betale for en eventuel revalidering eller ny uddannelse, eller også er det et point system de har, " hvem kan spare flest af kommunens penge ved at sende flest i diverse ulønnede jobs eller såkaldte "kursuser", jeg kan garantere for at jeg aldrig skal ud i en eller anden form for revalidering igen, i hvert fald ikke uden en normal løn, hvilket jeg egentlig også er blevet lovet af min forhenværende socialrådgiver, det var i 2013 . nogen som har prøvet det samme som mig eller noget lignende, ??
Du er rigtig fustreret forståeligt nok.

Kan du ikke beskrive din situation lidt mere kronologisk, så er det bedre at give dig råd og vejledning.

Husk at lave afsnit i din tekst, så er det nemmere at få et overblik

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 13:28   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
rc forløb er til folk som ikke er klar til arbejdes markede, på rc, bliver du ikke modregnet hvis du bor sammen med nogen, heller ikke hvis du er gift, du må også gerne ege noget

når man kommer på rc forløb skal der være en plan, eå hvad er din plan
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension