K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2015, 19:28   #1
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Overgår til ressourceforløb

Hej alle

Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge i op til 69 uger, er i praktik og nu siger min sagsbehandler jeg skal overgå til ressourceforløb.

Når nu jeg er forlænget får jeg så mine sygedagpenge med eller er det en anden kasse og dermed et lavere niveau?
Synes lovgivningen skriver man får dem med til de udløber men når det er op til 69 uger hvad så?

Hec
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 19:36   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man er i ressourceforløb så vil man få ressourceforløbsydelse...

Så længe du er berettiget til sygedagpenge så vil ressourceforløbsydelsen være på sygedagpenge niveau..

Når sygedagpengene udløber så vil ressourceforløbsydelsen falde til kontanthjælps niveau...alt efter om du er forsørger eller ej..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 19:59   #3
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Men betyder det jeg fortsat får sygedagpenge fik forlænget 1/10 i år så har brugt 12-13 uger
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 21:01   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du vil få ressourceforløbsydelse men på sygedagpenge niveau...

Så du vil ikke miste penge så længe du stadig er sygedagpenge berettiget..

Først når du ikke længere er berettiget til sygedagpenge så vil din ressourceforløbsydelse falde til kontanthjælps niveauet alt efter om du er forsørger eller ej..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 21:18   #5
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Tak for svaret, det håber jeg så, for vi fik besked om anden ydelse så var i tvivl hvordan loven skal læses, for op til 69 uger betyder vel ikke at jeg får det.

Krydser fingre det er trods alt 2000kr om mdr ca
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 21:39   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej for der står netop OP til 69 uger....

Hvilket betyder at dine sygedagpenge kan stoppes undervejs...hvis du ikke længere er berettiget til sygedagpenge..

Sker det ja så vil din ressourceforløbsydelse falde til kontanthjælps niveau..

Men så længe du er berettiget til sygedagpengene ja så er den eneste forskel at ydelsen hedder noget andet end sygedagpenge....nemlig ressourceforløbsydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 21:50   #7
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Hvem bestemmer det? Om jeg er berettiget eller ej
Det er noget af en jungle

Hvornår den stoppes for så gør de det vel bare så snart jeg kommer i det forløb selvom det har samme indhold med praktik
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 22:04   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis du ikke er forsørger er foreskellen Kr, 7229/md . Se beregning sygedagpenge/md 17.918-kontantanthjælp 10.689=7.229 ikke kun 2000/md som du tror. Men som Websmester har svaret, du får ressourceforløbydelse med sygedagpenge niveau resten af 69 uger
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 22:04   #9
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Ressourceforløb

er til for at kommunen kan få afdækket borgerens ressourcer.
Hvis det undervejs viser sig, at man er rask nok til at forsørge sig selv, ved alm. ansættelse, så bortfalder ressourceforløbsydelsen, ligesom sygedagpengene ville, når du er rask.
Mens du får afklaret dine ressourcer, vil din ydelse være på samme sats som det du kommer fra (sygedagpenge), men kun op til de engang bevilligede 69 uger.
Forhåbentlig er du afklaret inden den tid.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 22:18   #10
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Tak for hjælpen. Jeg er forsøger
Men rart at jeg ikke mister sygedagpengene med det samme
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension