K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 19:26   #1001
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@Abraxus, man kan købe testvæsker, dvs man køber en lille boks med måske 10 forskellige varianter man kan prøvesmage. En ampul svare cirka til hvad der kan være i en tank, så de er super gode til at prøve det hele af, uden at man brænder inde med større mængder man måske ikke kan lide....

Der er mange forskellige varianter, så jeg poster bare lige et link til en tilfældig, så du kan se hvad jeg mener......så kan du selv finde en boks der passer til din mor, både hvad angår smag og nikotinstyrke.

En boks med 10 ampuller koster typisk 2 - 3 Euro.

http://ebnferro.com/e-vloeistoffen/w...uid-test-set-5
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:53   #1002
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hov nej, jeg fandt lige et klip med min egen læge fra lungemedicinsk....og hør hvad han siger om e-cigaretten.

Det var da lidt morsomt.

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/67247224/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 01:23   #1003
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@Abraxus, man kan købe testvæsker, dvs man køber en lille boks med måske 10 forskellige varianter man kan prøvesmage. En ampul svare cirka til hvad der kan være i en tank, så de er super gode til at prøve det hele af, uden at man brænder inde med større mængder man måske ikke kan lide....

Der er mange forskellige varianter, så jeg poster bare lige et link til en tilfældig, så du kan se hvad jeg mener......så kan du selv finde en boks der passer til din mor, både hvad angår smag og nikotinstyrke.

En boks med 10 ampuller koster typisk 2 - 3 Euro.

http://ebnferro.com/e-vloeistoffen/w...uid-test-set-5
Ja, men er det hele "kamret", dvs. eltænderen og det hele?

Eller er det bare ampuller med væske man selv skal fylde i? (og hvad gør man så bagefter hvis man ikke kan lide smagen)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 10:39   #1004
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hov nej, jeg fandt lige et klip med min egen læge fra lungemedicinsk....og hør hvad han siger om e-cigaretten.

Det var da lidt morsomt.

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/67247224/
Ja jeg synes et er ufatteligt at de ikke lytter paa videnskaben eller bruger nogle af de undersoegelser som andre lande har lavet.. Men vi kender jo allesammen godt grunden til det.. damper man saa betaler man ikke til tobaksafgifterne.. Dvs. regeringen taber penge paa det, men i sidste ende er det jo folks helbred som helst skulle veje hoejest...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 11:04   #1005
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Men vi kender jo allesammen godt grunden til det.. damper man saa betaler man ikke til tobaksafgifterne.. Dvs. regeringen taber penge paa det, men i sidste ende er det jo folks helbred som helst skulle veje hoejest...
Det er medicinalindustrien der taber rigtig mange penge på deres mere eller mindre ubrugelige rygestopprodukter, staten kunne let hente det tabte hjem, via afgifter på nikotinvæsken.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 11:59   #1006
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Det er medicinalindustrien der taber rigtig mange penge på deres mere eller mindre ubrugelige rygestopprodukter, staten kunne let hente det tabte hjem, via afgifter på nikotinvæsken.
Lige netop, men det er heller ikke i regeringens interesse at holde folk mere raske, som Laegen her skriver, saa koster det ogsaa statskassen mange penge at folk er raske og lever laengere http://jyllands-posten.dk/opinion/br...onomisk-byrde/

Men ja, jeg synes skismer de skulle goere det lovligt.. Men betyder det at den som handler det gennem udlandet f.eks. ogsaa goer noget ulovligt eller hvordan er det?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:12   #1007
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg lytter også kun til mine læger, jeg er trods alt gået fra at have let til moderat KOL, med udsigt til svær KOL inden for 1-2 år, til nu at have en fuldstændig normal lungefunktion som faktisk er bedre end gennemsnits danskerens inden for min aldersgruppe. Dette er bevis nok.

Mine pletter på lungerne er næsten forsvundet, mine slimhinder er atter blevet lyserøde, og min tandlæge siger min mund nu ligner en ikke-rygers.
Så hvis mine læger siger at det er en fantastisk forandring når de sammenligner mine røntgenbilleder, ultralyd og skanninger med før og nu, så må der jo være noget om det.

- grunden til jeg er i kort snor med mine lunger, har bla også været min lunge sarkoidose og jeg har gennem lange perioder fået Binyrebarkhormon (Prednisolon) for at mindske generne. Det har nu været væk 1 års tid.

Vi ved med 100% sikkerhed, at smøgerne kan slå os ihjel, så chancen man tager ved at gå over til damp er i mit tilfælde blevet markant lavere - om ikke andet, så har jeg fået det fantastisk og vil hellere dø af damp, hvis det betyder at jeg har det perfekt mens jeg lever.

Jeg er nu på 5 dag uden nikotin, så jeg fornemmer helt klart, at det går den rigtige vej. I går dampede jeg næsten ikke - og jeg har ikke dampet endnu
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:15   #1008
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Men ja, jeg synes skismer de skulle goere det lovligt..
Nej, endelig ikke, bliver det lovligt bliver det dyrt.
Grunden til der ikke er afgifter på, er jo netop at det er ulovlig, man kan (endnu) ikke lægge afgift på noget som er ulovligt

Citat:
Men betyder det at den som handler det gennem udlandet f.eks. ogsaa goer noget ulovligt eller hvordan er det?
Nej, vi gør ikke noget ulovligt, så længe vi køber det i et EU land, hvor det et tilladt at sælge det.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:24   #1009
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan også roligt købe det i centret, det er ikke just fordi man bliver anholdt for at være i besiddelse af rygevæske med nikotin....

Men med anslået 50.000 dampere i Danmark og med udsigt til et tal der er stadig stigende, så har Nicorette mf jo virkelig fået et drag over nakken. De har jo bevidst gjort det svært for nikotin afhængige at slippe deres ekstremt dyre produkter, så de tjener jo kassen hver eneste gang der er en kunde i butikken.
At få indført en e-cigaret, er jo noget af det værste der kunne ske for det marked de har været ene om.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 13:13   #1010
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Man kan også roligt købe det i centret, det er ikke just fordi man bliver anholdt for at være i besiddelse af rygevæske med nikotin....

Men med anslået 50.000 dampere i Danmark og med udsigt til et tal der er stadig stigende, så har Nicorette mf jo virkelig fået et drag over nakken. De har jo bevidst gjort det svært for nikotin afhængige at slippe deres ekstremt dyre produkter, så de tjener jo kassen hver eneste gang der er en kunde i butikken.
At få indført en e-cigaret, er jo noget af det værste der kunne ske for det marked de har været ene om.....
150.000 dampere i DK kilde: http://www.fyens.dk/article/2317091:...-halv-milliard

Man anslår at vi damper for ca. 500.000.000 Kr om året i DK, og da damp betydelig billigere end Nikorette og co., er det nok i omegnen af 1-2.000.000.000 Kr de mister i omsætning.

Sidst redigeret af jh; 11-07-2013 kl. 13:25.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension