K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2016, 10:24   #1
Hummelgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Hummelgaard er ny på vejen
Ressourceforløb og flytning til anden kommune.

Mit/mine spørgsmål lyder således....

Hvis man har fået bevilliget et ressourceforløb løbende på 5 år, og nu har fundet et bedre bolig, men i en anden kommune.

Følger ressourceforløbet så med fra den ene kommune ned til den anden kommune?
Vil man så forsat få den ydelse man får (ressourceydelse -- men på sygedagpenge niveau).

Min partner har fået et papir med underskrift, hvor der er skrevet, at han vil bevare samme sats igennem hele sit ressourceforløb.
Så nu spørger jeg så, må den nye kommune lave det om, så han får mindre? eller kan han foreholde sig rolig..

Og så et sidste spørgsmål: min partner har en Arbejdsskades sag kørende i mod den kommune, hvor han bor nu, og denne kommune har skrevet under og givet ham et brev hvori der står, at han skal have sygedagpenge niveau, mens hans arbejdsskade sag er kørende, kan den nye kommune så lave dette om?
Hummelgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2016, 12:17   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lov om aktiv socialpolitik
"§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold.

Stk. 8. Personer, der modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 1, bevarer retten til ydelsen ved flytning til en anden kommune."

Så det skulle gerne bare flytte med
Og så skal de, så vidt jeg ved, udføre indholdet i forløbet så godt som muligt.

Ang sats:
"§68a
Stk. 4. For personer, der forud for visitationen til et ressourceforløb modtog sygedagpenge efter lov om sygedagpenge, udgør ydelsen et månedligt beløb svarende til den hidtidige ydelse. Ydelsen efter 1. pkt. ophører dog på det tidspunkt, hvor personen ikke længere ville være berettiget til sygedagpenge efter kapitel 8 i lov om sygedagpenge. Er personen inden visitationen til et ressourceforløb omfattet af en forlængelsesregel efter kapitel 9 i lov om sygedagpenge, ophører ydelsen efter 1. pkt. på det tidspunkt, hvor personen ikke længere ville være berettiget til sygedagpenge efter den pågældende forlængelsesregel. Ydelsen efter 1. pkt. kan ikke udgøre et beløb, der er mindre end hjælpen efter stk. 2. Personer, hvis ydelse efter 2. og 3. pkt. er ophørt, modtager en ydelse efter stk. 2. "

Så længe han opfylder den, vil han få sats på sygedagpenge niveau.
http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1039
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2016, 20:01   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De kan ikke stoppe sygedagpengene så længe der kører en arbejdsskadesag..

Så det er korrekt at den nye kommunen IKKE kan ændre på dette...din partner skal have ressourceforløbsydelse på sygedagpengeniveau så længe denne er berettiget til sygedagpenge..

Så han kan forholde sig rolig
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension