K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2008, 12:31   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jobcentre invaliderer borgere

Jobcentre invaliderer borgere.

Der er lavet en undersøgelse, der viser, at folk bliver syge af kontakten med jobcentrene.... men det ved vi jo godt her på siden.

Se her:

Citat:
Til foråret kommer Arbejdskommissionen med en undersøgelse af den komplicerede sagsbehandling ved førtidspension og sygedagpenge. En ny undersøgelse viser, at alene kampen for førtidspension kan gøre folk syge.

- Jeg går til støttesamtaler hos en psykiater. Du ved aldrig, hvad du møder op til, når du skal til samtale på jobcenteret.
http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyhede.../21/082724.htm

Den undersøgelse må vi da finde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 12:50   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Undersøgelse

Nu skal jeg hjælpe dem lidt på vej.

De får lige rapporten - smask. Så er der noget at starte op på.

Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 14:29   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up

ja det er sandt man bliver psykisk nedbrudt...også det her er oppe i dag...det kender vi også til herinde på siden...folk begynder da heldigvis at råbe op og vi har fået nok af det og hvis det ikke ændrer sig må vi alle råbe endnu mere op.



Mange sager om fejl i sygedagpenge

20. nov. 2008 06.24 Svendborg

- Det har været som at leve i et kommunistisk diktatur.


Det siger den 41-årige chauffør John Niemeyer, efter han i 105 uger kæmpede med Svendborg Kommune om at få sygedagpenge og til sidst vandt.

Men ifølge nye tal kan der være en del John Niemeyere rundt om i kommunerne.

http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyhede...6.htm?rss=true
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 15:16   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
at alene kampen for førtidspension kan gøre folk syge
Ja, kan jeg kun nikke genkendende til... Det værste ved det hele har så været, at jeg har fået afslag på ansøgning om ftp fra beskæftigelsesankenævnet. I begrundelsen skriver de direkte, at de af psykologudtalelserne kan læse, at ftp-sagen har gjort mig mere syg, men de vender det så mod mig og bruger det som grund til at give mig afslag, fordi de mener, jeg er syg pga. ftp-sagen og ikke, som det virkeligt er, at jeg er syg og derfor ftp-sagen... System er sygt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 17:55   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hmmm.
Da jeg var i arbejdsprøvning skete det via en af de der private aktører. Her fortalte socialrådgiveren om en ny undersøgelse som hun havde læst, der konkluderede at kontanthjælpsmodtager føler sig stresset. Det forstod hun ikke for kontanthjælpsmodtagere går jo ikke på arbejde.

Men så var det jeg begyndte at remse alle de ting op som en kontanthjælpsmodtager i stedet må slås med. Ikke midst uvisheden om fremtiden og økonomiske bekymringer.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 12:09   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som der står i den artikel som Stella henviser til
Citat:
Ifølge den statslige ankestyrelse standses dagpenge til syge ofte på mangelfuldt grundlag.
Også er det bare man sidder tilbage og tænker hmm ja og hvor mange er der i virkeligheden , altså hvor mange ved ikke har ikke ressourcer eller bliver skræmt af kommunen til ikke at lave en ankesag og lider i stilhed på en kontanthjælp eller uden forsørgelse ... ??

Alle disse er betydeligt dårligere stillet end os der formår at klage over vores sager (og jeg ved hvad jeg taler om, jeg ankede aldrig mit stop fik ikke engang at vide at jeg kunne fik ingen ankevejledning eller noget) men dengang kendte jeg intet til systemet havde aldrig brugt dem før og tænkte bare gud hvor er de flinke de vil give mig kontanthjælp og min a.kasse er nogle røvhuller for jeg kan ikke få dagpenge fordi jeg er syg

Man bliver jo klogere..

Så alle dem der er på sygedagpenge og som ikke kan finde vej til sider som denne til patient foreninger osv det er dem der er dårligt stillede og har et seriøst problem
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 19:53   #7
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Du ved aldrig hvad du møder op til i jobcenteret.

Hej,
Jeg kan desværre også kun nikke genkendende til at jobcenterne ikke har styr på noget, og må betale sig fra det i dyre domme til private aktører som er mere eller mindre uden empati og manglende information om borgerens rettigheder, det er ski syge mennesker de har med at gøre og bliver betalt så godt af kommunen for det,for mig at se handler det kun om at presse os syge , så meget så jeg nærmest (var) ved at knække og bare sagde ja til at øge mig i tid i arb, prøvning.(det gjorde jeg , gudskelov ikke, men prøvede)
Jeg har en helt frisk historie fra i dag----jeg skulle møde kl 10 i Jobcenter i dag, KBH, lave ny ressourceprofil, blev ringet op sidste uge fra jobcenter, Vi laver selv samtalen med dig, din private aktør skal ikke.
Altså møder velforberedt op kl, 10 idag, i Nyrupsgade KBH, får besked på at tage til Nørrregade til JOB OG PLAN, jeg siger hvad er JOB OG PLAN, gudhjælpemig om det ikke også er en anden privat aktør, som overhovedet ikke kender mig eller min sag, (han anede intet om mig) han får nogle papier faxet mens jeg sidder der fra Nyrupsgade, ang, min sag, (jeg har søgt flex)
jeg syntes det er fuldstændig spil af ressourcer at skulle forklare hele ens sag, igen ige og igen, hvorfor kan der kke komme ordentlige forhold og styr på det jobcenter, så de selv kan lave borgerens ressourceprofiler, det er ski så personfølsomme oplysninger det omhandler, jeg er udemærket klar over sagspukklen, men alle de penge der bliver brugt på dyre arbejdsprøvninger og møder og nu et ny privat aktør i mit tilfælde, de penge kunne være bedre brugt at få noget styr på det jobcneter med kommunes egne ansatte, måske har jeg været uheldig med de private aktører jeg har haft, ved ikke., men jeg syntes , at det er dårlig planlægning og også dyre skatte penge , der bliver brugt underligt.
Jeg kan så kun sige til min egen fordel. jeg har arbejdet en uge hver aften , med at lave notater til min nye ressourceprofil. og forberedt mig meget grundigt, jeg er så meget spændt på at se JOB OG PLANS konklussion af mig efter en times møde, forøvrigt bliver min sag om flex afgjort i januar, sagde de til mig i Nyrupsgade, det kan jeg så gå og glæde mig over og vente på, Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 20:21   #8
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

ja der sker noget med de fleste mennesker når de er udsat for kommunens lansommelige sagsbehandling prøv at læse dette :
http://www.aktivintelligens.dk/stressoghjernen.


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 20:23   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af baldur Se meddelelser
ja der sker noget med de fleste mennesker når de er udsat for kommunens lansommelige sagsbehandling prøv at læse dette :
http://www.aktivintelligens.dk/stressoghjernen.


mvh baldur
http://www.aktivintelligens.dk/stressoghjernen.htm
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 21:42   #10
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Ja, kan jeg kun nikke genkendende til... Det værste ved det hele har så været, at jeg har fået afslag på ansøgning om ftp fra beskæftigelsesankenævnet. I begrundelsen skriver de direkte, at de af psykologudtalelserne kan læse, at ftp-sagen har gjort mig mere syg, men de vender det så mod mig og bruger det som grund til at give mig afslag, fordi de mener, jeg er syg pga. ftp-sagen og ikke, som det virkeligt er, at jeg er syg og derfor ftp-sagen... System er sygt...
AAJJJ helt ærlig...det var da utroligt, Måske skulle de overveje om de kunne gøre noget anderledes, men hanr vel efterhånden fundet ud af, at der ikke er særlig meget medmenneskelighed i sagsbehandlingen i Dk
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobfest på jobcentre ekseleven Politik og Samfund 5 24-10-2012 12:26
Klagestorm mod jobcentre sun-lady Politik og Samfund 9 26-06-2009 13:26
Jobcentre er kontorfabrikker Stella Politik og Samfund 1 06-05-2009 20:47
kritik af jobcentre frida Nyt om loven 1 28-04-2009 01:49
Privatisering af jobcentre zuza Nyt om loven 12 20-01-2009 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension