K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 18:14   #1
Trollmann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Trollmann er ny på vejen
Revalidering - Scheuermann- Morbus Chronn

Hej folkens.


Jeg har et par ting som jeg gerne vil dele med Jer andre herinde.

Det drejer sig naturligvis om min egen sag og behandlingen af denne, samt det resultat som der kom ud af det.

Idag er jeg 22 år gammel, og blev udlært bygningsmaler sidste år, i år 2008. Jeg blev efter min udlæringsdato bevilget et fleksjob på 37timer om ugen med 50% løntilskud til arbejdsgiver. Jeg har arbejdet som maler sammenlagt 15 uger siden jeg blev udlært den 12.09.08. Resten af tiden har jeg været (og er stadig) sygemeldt pga. smerter i ryggen og aktivitet i tarmsygdommen. Jeg er daglig i behandling med medicin mod dette, plus at jeg dagligt indtager 3x50 mg Nobligan tabletter for smerterne i ryggen som er tiltaget det seneste halve år.

Jeg fik bevilget uddannelsen under revalidering tilbage i år 2005, da jeg er diagnosticeret med Morbus Chronn (det er en kronisk betændelse i tarmsystemet)

Under hele forløbet har jeg tit og ofte klaget over smerter i ryggen, men dette er indtil for et par måneder siden blevet slået hen af lægerne.

Efter de seneste undersøgelser, har jeg nu fået konstateret en Morbus Scheuermann, hvilket jo ganske givet forklarer mine smertergener fra ryggen.

Ydermere, har jeg afkalkning af knoglerne, samt knogleskørhed som følge af gentagne prednisolon behandlinger osv.


Det korte af det lange er, at kommunen har bevilget mig revalidering til en uddannelse som jeg dog fuldførte, men som jeg ikke kan varetage nu.

Den Morbus Scheuermann er først påvist nu, men jeg undrer mig bare over, at kommunen og lægerne ikke har undersøgt denne vinkel, da jeg allerede dengang klagede over smerter i ryggen. Nobligan-tabletterne har jeg fået siden.

Jeg har nu et spørgsmål til alle herinde, som måtte vide noget om dette her, eller som blot er nysgerrige generelt, og vil lære af andres ubehagelige oplevelser: Tror I, at det på nogle måder er muligt, evt. at lægge sag an mod kommunen, da revalideringen vel må siges at være givet til en forkert uddannelse/på et forkert grundlag?


Mange tak for nogle seriøse kommentarer!


Mvh
Trollmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:00   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ærligt nej det tror jeg bestemt ikke

Det er jo sådan at kommunen ikke har tvunget dig til nogen uddannelse desuden så kan de jo af gode grunde ikke vide hvor de skal sætte ind eller hvad du fejler før lægerne er opmærksomme på det...

Det er nok mere lægerne du skal rette kritikken mod ...

jeg har selv en søn på 22 med samme lidelse og han har måtte tage hele sit liv op til revurdering og skifte uddannelse til en mere rygskånsom uddannelse.

Det er selvfølgelig ærgerligt at du nu sidder med en uddannelse du ikke kan bruge men jeg tror og mener nu ikke at du kan klandre kommunen noget i forbindelse med det ...

men klart du skal have en samtale med kommunen og i skal finde ud af hvad der nu skal ske, skal det være en ny uddannelse et fleksjob eller kan der laves en overbygning på den uddannelse du har sådan at du kan finde et mindre belastende job ..
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:04   #3
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Jeg tror ikke det er muligt at lægge sag an mod kommunen fordi din Sheuermann ikke er opdaget noget før. Meget tit bliver en Sheuermann opdaget ved en tilfældighed, og det er ikke alle med Sheuermann der har og får smerter at det. Man siger dog at man har en svag ryg, når man også har en Sheuermann, så umiddelbart er job som bygningsmaler helt forkert.

Da du blev revalideret, var det p.g.a af din tarmsygdom, som du stadigvæk har og jeg vil tro at selv om din læge og kommunen dengang havde vidst din Sheuermann, så var det stadigvæk revalidering man ville have forsøgt sig med....måske ikke liiige som bygningsmaler, men så et andet job der ikke belaster ryggen.

Kommunen kan jo ikke uden lægerne, opdage eller stille en diagnose og alene din alvorlige tarmsygdom har gjort at man har bevilget revalidering, så kommunen har gjort det rigtige, med de oplysninger de har haft.

Det er lægen du skal klandre for, at du har gået i årevis med smerter i ryggen og det er lægen du skal klandre for at nye diagnoser ikke bliver opdaget. Kommunen kan kun træffe afgørelser, ud fra de lægelige oplysninger de indhenter og har ikke pligt til at sende dig rundt til røngten og speciallæger for at kontrollere om lægen nu har udført sit job godt nok.

Men der sker intet ved lige at få en advokat til at kigge på din sag....men personligt mener jeg det er dårlig lægebehandling du skal klage over.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:00   #4
Trollmann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Trollmann er ny på vejen
Jeg kan se at i nogenlunde er enige om, at kommunen har gjort det rigtige udfra de ting kommunen var bekendtgjort med på daværende tidspunkt.


Problemet er blot, at kommunen jo har revalideret mig til en uddannelse jeg ikke kan klare, da jeg ganske rigtigt som "storesøster" skriver. Det er netop på det punkt jeg ville have en advokat til at kigge på det.
Trollmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:09   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men har du ikke selv valgt din uddannelse, det er vel ikke kommunen som har tvunget dig til det.
kommunen kan jo ikke lave en diagnose på dig og sige du har Morbus Scheuermann i 2005, når du først har fået det at vide langt senere.

Kan godt se det er rigtig surt og skal begynde på noget andet, men kan ikke se kommunen har gjort noget forkert
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:48   #6
Trollmann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Trollmann er ny på vejen
Nej, bortset fra at der var påvist en Morbus Scheuermann på dette tidspunkt da kommunen iværksatte revalideringen, og at det er dér jeg mener jeg er fejl-revalideret.


Men ja, naturligvis har kommunen ikke tvunget mig til at tage en uddannelse som bygningsmaler.
Trollmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:48   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I dit første indlæg skrev du:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trollmann Se meddelelser
Den Morbus Scheuermann er først påvist nu, men jeg undrer mig bare over, at kommunen og lægerne ikke har undersøgt denne vinkel, da jeg allerede dengang klagede over smerter i ryggen.
Men nu skriver du:
Nej, bortset fra at der var påvist en Morbus Scheuermann på dette tidspunkt da kommunen iværksatte revalideringen


For mig virker det selvmodsigende.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:55   #8
Trollmann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Trollmann er ny på vejen
Undskyld - Det er mig som bytter rundt på det. Men jeg kan ikke rette i det første indlæg jeg lavede.


Den Morbus Scheuermann VAR påvist på det tidspunkt da kommunen iværksatte revalideringen.


(Det er en fejl fra min side mht. formuleringen. Hvis ikke den var det, var der jo ikke noget at være utilfreds med) Min fejl - det beklager jeg.
Trollmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Morbus Bechterew Dysis Den nyttige viden vi alle har 6 10-09-2017 10:36
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40
Morbus Scheuermann - Revalidering ThomasS Alt det andet 25 04-01-2011 16:47
Morbus crohn og lignende nilla Dit og Dat 7 12-11-2010 17:24
ulykke, scheuermann evt revalidering Iben L Din historie 8 22-08-2009 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension