K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2009, 20:38   #1
Razz81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Razz81 er ny på vejen
Ny i flexjob

Hej ( Be mig evt uddybe el. rette på ting er ordblind vis i ikke lig forstår mig)

Jeg har sådan lidt fra sidelinien kigget på jeres side og fået den hjælp fra andre som har forhørt sig.

Nu vil jeg selv prøve

Jeg var sygemeldt i godt og vel sygemeldt i 7 år efter sygdom og transplation.

Og blev for 4 måneder siden godkendt til flexjob og så ansat i kort efter da jeg have kontakt til en gammel chef som godt ville have mig tilbage i det antal timer jeg blev visiteret til.

I de 7 år har jeg stort set levet på kontant hjælp.

Det jeg vil hører om er nu hvor jeg er startet på job hvordan vis vi nu siger jeg går hen og bliver fyret om 1 månede. (nægter at sige op hehe for godt et job)

Men hvad ryger jeg så på kontant hjælp igen el.? (Kan jeg ikke lige finde ud af skal dog også have kontakt med min sagsbehandler)

Og så et bi spørgsmål da jeg lever forholdsvis billigt.

Har jeg regnet ud at jeg efter et arveforskud fra mine forældre har til udbetaling af bil. Og kan optag lån på resten. Hvad vil der sker vis jeg ender på kontant hjælp (ved jeg kan holde til bil udgifterne der også men kan jeg risikere at miste kontanthjælp)

Mvh Rasmus
Razz81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 21:03   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Velkommen til siden Razz81

Ved ikke så meget om, hvad der evt. ville ske. Men der skal nok komme andre til der ved det.

Kan nemt læse det du skriver, så det er fint.

Påske Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 21:31   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Hvis man var på kontanthjælp inden fleksjobbet, så ryger man tilbage på kontanthjælp igen, hvis man bliver fyret, medmindre man har arbejdet i 9 måneder eller mere, så kan man få ledighedsydelse.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 08:34   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
reglerne omkring bil er for dig som flekser som for alle andre på kontanthjælp, jeg ved dog ikke lige hvordan de er

Men jeg kender dog andre der har haft bil på kontanthjælp og det har været nogen godt udtjent biler hvor fordelen ved at de havde bil var større end det der kunne tjenes ind på at sælge den , så har du bil hvori du skylder penge så sker der nok ikke noget ...

Dertil er du fleksjobber og jeg ville da slå hårdt på problemet med at finde job i forvenen for slet ikke at snakke om hvor meget svære det bliver hvis du skal med offentligt transport ..

For mit vedkommen ville jeg godt turde satse hvis jeg var dig , også fordi hvorfor ikke være optimist .. er der tegn i sol og måne på at du bliver fyret .. ?

Held og lykke med det hele...
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 08:37   #5
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Hej Razz81
Uden at jeg ved noget om det med regler og paragraffer, så ved jeg dog at min kæreste, der også er på kontanthjælp, ikke må eje en bil/ hus/ båd -osv. . Det siger han i hvert fald. Fordi så bliver værdien af bilen modsvaret i kontanthjælpen. Om det er rigtigt ved jeg ikke.... beklager jeg ikke kunne være til mere hjælp.
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 08:52   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det passer ikke helt cammila vi har folk på kontanthjælp herinde der ejer hus ... og tror faktisk også vi har med bil, jeg skal ud af døren men hvis ikke andre kommer først så skal jeg prøve at finde noget om det når jeg kommer tilbage ...

Det har vist noget med skøn at gøre (har selv været på kontanthjælp hvor de ikke ville røre min bil ) men køre man rundt i en bil til 300.000 der er betalt ja så skal den nok sælges inden man kan få noget udbetalt ...
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 11:00   #7
Razz81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Razz81 er ny på vejen
Hej tak for svarene.

Hejdien nej står ikke ligefrem skrevet i stjernerne de har været åben med hvor glade de er for mig.

Kunne også være man bare skulle satse og så se hvad der sker da bilen er et stort + i at få hverdagen til at hænge sammen.

Og mange tak for svaret om kontanthjælpen perbeer har snakket med kommunen der men de var kryptiske der.

Men dejligt at få nogle kommentar fra folk udenfra da jeg hører lidt af hvert i både familen og vennekreds blevet den helt store sag hehe
Razz81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 13:31   #8
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
hejsa

jeg sidder i den dumme situation at jeg er faldet for grænsen for udbetaling af sygedagpenge og derfor skal jeg så på kontanthjælp og vi har så både bil og campingvogn, men iflg hvad vi har fået oplyst ka kommunen ikke kræve disse ting solgt da der ingen friværdi er i dem og de er samtiddig pantsat i banken efter eget ønske fra os selv.
de kan kun kræve bil,hus osv solgt hvis du ka få det solgt uden større økonomiske tab.
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 19:48   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tigger det er også hvad jeg altid har fået at vide , og også hvad jeg er kommet frem til via læsning , Razz er det et stort ønske og en god hjælp i hverdagen så ville jeg ikke tøve med at kaste mig ud i det , og da slet ikke når du nu er i arbejde
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension