K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2011, 22:52   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Et lille nagende spørgsmål... :)

Halløj ! =)

Har søgt lidt rundt på k10 uden held, og min hukommelse er som en si mere eller mindre, så beklager for at stille noget der er besvaret før...

Men det går og nager mig lidt (meget) fra tid til andet selvom jeg er nytilkendt FTP, at jeg har fået den med kontrol om 3 år, så mit spørgsmål er egentligt om min FTP er lige så "god" som en der har fået den tilkendt uden nogle ekstra kommentarer så at sige ?

Står ordret under et punkt:

"kontrol:
Med baggrund i din unge alder er det samtidigt besluttet, at sagen genoptages til kontrol om 3 år for at se om der er sket ændringer i din helbredstilstand og i dit funktionsniveau."

Det er nærmere tiltænkt den mulige reform der måske kommer om min den er lige så god/gældende som enhver anden uden kontrol?

Håber en eller anden kan komme med et godt bud eller link.

Rigtig god sommer til jer alle
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 23:22   #2
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Hej...

Du har fået en førtidspension med tidsbegrænsning ligesom lovgivningen beskriver som en mulighed!

Baggrund og vurdering skal forstås ud fra din personlige status og det vil helt enkelt sige, at om cirka tre år så kontaktes du igen af din hjemkommune, som så vil følge op på din aktuelle personlige status til den tid.

Kommunen skal til den tid, i tæt samarbejde med dig, indhente nye lægelige oplysninger, måske også forsøge en afklaring om nye mulige arbejdsmæsiigge tilbud, men kun tiden vil vise hvilke regler der er gældende om tre år...

Med udspring i denne kontakt sker der en vurdering om, du skal fortsætte med din førtidspension eventuelt med ny tidsbegrænsning eller om der måtte være forhold som taler for, at du kan i en eller anden form begynde at tilnærme dig arbejdsmarkedet igen.

Indtil da er din førtidspension ligesom enhver anden førtidspension uden tidsbegrænsning, så tænk fremad, vær positiv og pas godt på dig selv!

Tænk nogle tanker om hvad du vil med dit liv, du er tilsyneladende ung og kunne måske få problemer med, at få tiden til gå eller have kontakt til andre unge mennesker. Tiden er den som oftest er mest dræbende for førtidspensionister, da vi er begrænset i at udfolde os, møde andre eller nye mennesker osv.

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 23:32   #3
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Kender du selv nogle der har gennemgået dette, og i så fald hvor lang tid det tager - det ikke sådan så man skal igennem møllen i længere tid igen håber jeg

Tiden osv er ikke et problem for mig, keder mig sjældent(!) - gudskelov, men er velkendt med det problem du nævner ved andre , det nager mig bare at jeg nu efter endt kamp kan få mig en måske tålelig hverdag, og det så skal tages fra mig igen :-/

Kunne bare godt tænke mig at vide om det ofte eller nærmere sjældent at folk får deres pension frataget...

Håber andre måske vil byde ind med deres bud/viden...
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 23:44   #4
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Hej igen...

Der kan ikke drages sammenligning til dig, da vi mennesker er individuelle!

Lad vær med at tænke på det prøv, at få en normal hverdag på dine betinhelser og i din rytme og så pas godt på dig selv!

Samfundet ændrer sig hastigt i disse år, så hvad andre har været ude for i deres sagsforløb, kan ikke bruges som noget toneangivende for dig om tre år!

Din tidsbegrænsning skal også ses i lyset af, at regeringen prøver at undgå, at unge mennesker komme på førtidspension men derimod hjælpe dem til, at få professionel hjælp til den aktuelle situation, skade, sygdom osv.

Så tag en dyb indåndning og se fremad... læg fortiden bag dig og prøv at nyde de næste tre år fuldt ud i dit tempo!

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et lille spørgsmål Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 16-10-2012 07:13
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Et lille suk. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-10-2009 11:30
lige et lille kombi spørgsmål ace dk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-09-2009 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension