K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 14:30   #1
camillahansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Lokation: kalundborg
Alder: 35
Indlæg: 2
Styrke: 0
camillahansen er ny på vejen
Question Ansøgning til fleksjob.

Hej.
Jeg er en ung pige på 20 år, jeg har flækket en diskus og er blevet opereret januar 2009, desværre uden held, behandlingen havde ingen virkning. I august smækkede komunen pengekassen i og sagde at de ikke kunne hjælpe mig mere, da min lægen havde sagt at min arbejdsevne "kun " var 50 % nedsat.
Jeg acceptede det desværre, og forsøgte at starte i arbejde, nu har jeg arbejdet i en aldi siden november, og for det værre og værre med ryggen. sådan som det er nu arbejder jeg og ligger i min senge, bare det at lave mad til min familie er umuligt. Nu er mit problem at min læge ikke kan hjælpe mig mere, men kan man søge om fleksjob selvom at de have lukket kassen en gang.? jeg har i mellem tiden skiftede komune.
camillahansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 14:36   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det Kan du helt sikkert det virker også som en voldsombehandling du har været udsat for; da du jo netop har ryg problemer. I dit tilfælde er der da ingen der kan sige at det bare er noget psykisk, der skal arbejdes væk
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 14:49   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej du kan ikke søge flexjob hvis du ikke er inde i kommunens system.
det gælder kun pension.
det eneste du kan gøre er at sygemelde dig hvis du har mulighed for sygedagpenge igen.
kan lige så sige med det samme, det bliver en lang kæmp og den skal du være indstillet på.
1 din egen læge skal ind i billedet igen
2 du skal have nogle speciallæger med ryg som speciale ind billedet
3 kommunen skal sætte dig i arbejdsprøvning for at opnå flexjob
4 din tilstand skal bedømmes som varig og uden behandlingsmuligheder.

nu ved jeg så ikke hvad du har allerede af papir på dine rygproblemer.

da min lægen havde sagt at min arbejdsevne "kun " var 50 % nedsat.
men 50 procent er også til et flexjob, hvis din tilstand er varig og uden behandlingsmuligheder.
Så der har kommunen alså intet gjort for dig.

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-01-2010 kl. 14:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 15:52   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@MTVRV1

Du har helt sikkert bedre check på det end jeg, så rart, at der kommer svar fra en mere kyndig kant.. Men hvad vil det sige at være inde i kommunens system? Betyder det eksempel vis, at man ikke kan søge fleks, hvis man er ægtefælleforsørget, da er man jo ikke inde i systemet, og så længe det fortsætter, så kommer man det heller ikke.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 16:18   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@MTVRV1

Du har helt sikkert bedre check på det end jeg, så rart, at der kommer svar fra en mere kyndig kant.. Men hvad vil det sige at være inde i kommunens system? Betyder det eksempel vis, at man ikke kan søge fleks, hvis man er ægtefælleforsørget, da er man jo ikke inde i systemet, og så længe det fortsætter, så kommer man det heller ikke.

Jeg er ikke nogen ekspert. Men har prøvet og sætte mig ind i en masse blandet her fra dette dejlig forrum.
Men sidder jo selv i dette håbløse system
samt man skal være jurist med alle §§

Somregel er man alså inde i det kommunal system, når man søger flexjob.
hvis man ikke modtager nogen ydelse fra kommunen og har været i gennem systemet, og det bare betyder kontanthjælp så er man faktisk systemløs.
hvis man så ikke kan modtage kontanthjælp

det sammen er sket her med camillahansen. I det hun selv har søgt arbejde efter sygepengenes udløb, Ja så er kommunen helt ude af sagen.
så den eneste mulighed for at komme ind igen er ved en sygemeldning eller søge kontanthjælp.
Som hun selv siger Jeg acceptede det desværre.
Man bliver nødt til selv at holde kommunen til ilden og blive ved.
Men det kan være rigtig hårdt, hvis kommunen mener man dårligt er syg.

Men når ens læge skriver man har 50 procent arbejdsevne tilbage.
betyder det alså 37/2 = højst 18.5 time om ugen.
Men for at få sygepenge op til de 37 timer, skal man have haft et fuldtidsarbejde inden man blev syg.
Mener bestemt ikke man har krav på et flexjob suppleret op til de 37 timer, hvis man kun har haft et halvtids arbejde før sygdom på eksempelvis 20 timer.
er dog ikke helt sikker.

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-01-2010 kl. 16:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 16:24   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Se i denne link, jobcenter i Kalundborg: http://www.kalundborg.dk/Til_borgere.../Fleksjob.aspx
Jeg synes, at du i samråd med din arbejdsgiver skal henvende jer til jobcentret der. Du kan få muligheden for revalidering eller lignende. Alle muligheder skal afprøves, før man kan godkendes som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 09:14   #7
camillahansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Lokation: kalundborg
Alder: 35
Indlæg: 2
Styrke: 0
camillahansen er ny på vejen
tusind tak..

tak for besvarelserne... jeg har arbejdet 12 uger nu. Er det kun 13 uger, eller er der også et bestemt antal timer man skal have arbejdet inden man er berettigede til sygedagpenge..?

Jeg bliver i hvert fald nødt til at gøre et eller andet.. kan sku ikke holde til det her i længden..
camillahansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 22:19   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv at læse det her der står svaret http://www.k10.dk/showpost.php?p=59952&postcount=3
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør jeg? Ansøgning til Fleksjob truntetøsen Spørgsmål ang fleksjob 7 24-09-2013 21:38
Ansøgning om fleksjob Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 1 14-11-2011 00:28
Dagpenge og ansøgning om fleksjob?? Ida Spørgsmål ang fleksjob 8 15-06-2010 14:13
Ansøgning om fleksjob Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 2 03-12-2009 15:57
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension