K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2018, 22:46   #1
Bjerget
Fik bevilget FØP jun 2018
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Gladsaxe
Alder: 48
Indlæg: 18
Styrke: 11
Bjerget er ny på vejen
Førtidspension

Jeg har en vigtig nyhed om førtidspension: Det er altafgørende at presse kommunen til at skulle bestille en speciallægeundersøgelse hos Klinisk Funktion i den region, man bor i. Ifølge en kommunalt ansats udsagn, så "overtrumfer regionen alt, hvad kommunen siger om en borgers nedsatte arbejdsevne". Det kan kommunens ansatte ikke lide og de vil gøre alt for at forhindre det. Men de er nødt til at bestille den undersøgelse. Jeg var nødt til at skrive personlige breve til næsten samtlige byrådsmedlemmer for at tvinge jobcentrets ansatte til at makke ret. Da fik jeg endelig den undersøgelse, jeg havde bedt om gennem 4 år og det førte omgående til FØP. Klinisk Funktion i regionen er dem, der skal vurdere borgere sundhedsfagligt ved mistanke om nedsat arbejdsevne og fastslår om alle behandlingsmuligheder måske er udtømt. Kommunens ansatte er dem der vil gøre alt for at hemmeligholde alt sundhedsfagligt belæg for at en borgers arbejdsevne er varigt nedsat på et indvalidt niveau.
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=183532
Bjerget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2018, 23:08   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Vil give dig ret i at Klinisk Funktion er vigtig, meeeeen så stopper nok også der hvor jeg er helt enig med dig

Der er også borgere som har oplevet at Klinisk funktion ikke har hjulpet i deres sag eller hvor jobcenteret har blæst på den vurdering klinisk funktion har givet (på trods af at loven modsiger dette)

Jeg har selv og har hørt om andre hvor det er jobcenteret selv som vurder at ens sag skal forbi klinisk funktion og de ikke forsøger at hemmeligholde eller forhindre dette

Jeg er ikke overbevist om at det er en ret, man som borger har, at få sin sag vurderet ved klinisk funktion, har ihvertfald ikke kunne finde lovmateriale som stadfæstner denne ret

Det er da både ubehageligt, uretfærdigt og ikke iorden at du har oplevet at måtte slås på den måde, men det er overhovedet ikke oplevelse ifm med min egen sag og heller ikke i andre sager jeg kender til
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2018, 08:47   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Min mand fik en lavet, den sagde ingen arbejdsevne, så sendte kommunen ham i praktik og praktik,eller arbejdes prøvningers hedder det, ind til de fandt 2 timers evne og han kom i fleksjob
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension