K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2013, 20:42   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
min søn har også knap 1 times transport til skole ialt..der er ca 1o km..men efter kommunen har lukket alle de små skoler har vi ikke andre valg..
og han er også træt af bussen nogle dg men de fleste dg siger han de hygger med musik mv.og tiden går hurtigt..'
nu ka jeg ikke præcis huske hvorfor de gik i den skole de gik i..
ja flytte er dyrt..men er stadig lidt chokeret over hendes rådighedsbeløb..iforhold til tanja har hun jo ikke ret meget - og jo ved godt tanja havde 2 børn mere..men alligevel..
helene de beløb du nævnede 4ooo kr for voksne og 2 pr barn..er det normalt..vi personligt bruger ikke 1oooo kr på os 3 til mad,tøj,sko osv pr mdr..måske er det fordi jeg handler i tyskland..synes bare beløbbet var lidt voldsomt..men kendte det ikke..

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 20:59   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tit er det jo sådan er du fatig kan du ikke låne til, at flytte i noget billiger, der står drengen bor ved far hver anden uge.

Knap 1000 kr om ugen til mad tøj, div, der kan ikke være penge frugt, gode sko, eller andre ting de fleste syntes er alm. at have råd til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 21:34   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er dyrt at flytte, selvom man kan få indskudslån osv, regnede jeg på et tidspunkt ud at det ville tage 8 år før jeg ville begynde at spare noget på at flytte til et sted der var 1000,- billigere..

Og så har jeg slet ikke taget højde for manglende kreditværdighed eller manglende mulighed for at få indskudslån..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 21:51   #14
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er dyrt at flytte, selvom man kan få indskudslån osv, regnede jeg på et tidspunkt ud at det ville tage 8 år før jeg ville begynde at spare noget på at flytte til et sted der var 1000,- billigere..

Og så har jeg slet ikke taget højde for manglende kreditværdighed eller manglende mulighed for at få indskudslån..
Det forstår jeg ikke, det koster da ikke 96000,- at flytte, gør det
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 22:23   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det ville koste mig omkring 50.000 at flytte med flytning, 3 mdr. overlappende husleje og nyt indskud.

Jeg får jo boligsikring af de 1000,- så derfor vil min besparelse ikke være 1000,-

Og hvis man ikke kan få indskudslån men ud at låne til dyre bankrenter, skal man også afdrage renter oven i..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 22:36   #16
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det ville koste mig omkring 50.000 at flytte med flytning, 3 mdr. overlappende husleje og nyt indskud.

Jeg får jo boligsikring af de 1000,- så derfor vil min besparelse ikke være 1000,-

Og hvis man ikke kan få indskudslån men ud at låne til dyre bankrenter, skal man også afdrage renter oven i..
50k for en flytning ok, ved ikke hvorfor det skulle koste det, men fair nok, ikke noget at diskutere syntes bare det lyder vildt. Men heller ikke alt man skal kunne forstår. God aften til dig
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 22:59   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er lejeledighed her, så min lejlighed ville ikke blive genudlejet i opsigelsesperioden, det er de første 23.000, man får jo ikke boligsikring af den overlappende husleje. Lejligheden ved siden af min har stået tom i et år..

Et nyt indskud koster 16.000 i en billigere lejlighed.

Og selve flytningen når jeg ikke kan hjælpe ret meget til selv pga mit handikap, vil sikkert koste mindst 10.000.

Så det løber jo op.

Sidst redigeret af Pip; 13-01-2013 kl. 23:01.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:00   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det ville koste mig omkring 50.000 at flytte med flytning, 3 mdr. overlappende husleje og nyt indskud.
Selvom man har 3 måneders opsigelse i den lejlighed man fraflytter, så har udlejer pligt til, at gøre hvad der kan gøres for, at udleje den hurtigst muligt.

Jeg har flyttet nogle gange, og kun én gang har jeg oplevet, at hænge på de 3 mdr.

Jeg flyttede i sommers, til en lejlighed, som er ca. 2.500 kr. billigere pr. måned.
P.g.a. lån til indskud og flytning mærker jeg ikke meget til besparelsen endnu, men om max. 3 år, så skulle besparelsen kunne mærkes.

Inden jeg flyttede var der en der anbefalede mig, at hyre nogle gutter, som boede i min gamle afdeling. Jeg skulle så betale dem 3.000 kr. og så skulle de sørge for bil.

Jeg valgte et flyttefirma, for første gang i mit liv, og jeg blev meget positivt overrasket.
På 2 timer tømte de den gamle lejlighed, og kælderrummet, og på 2 timer havde de flyttet det hele ind i den nye lejlighed, og i loftsrummet.
Prisen blev 3.500 kr. for 2 mand og en stor bil.

Havde jeg valgt "gutterne" så havde det sikkert taget hele dagen.


M.h.t. kvinden fra artiklen synes jeg det hjælper lidt på det hvis børnene er hos far'en hver anden uge, da hun så ikke skal sørge for mad til børnene i disse uger.
Og så må man vel formode, at far'en også er med til, at sørge for tøj m.m. til børnene.

Da jeg var på kh (alene med 2 børn), da havde jeg, når alt andet var betalt, 1.000 kr. pr. uge til mad m.m., rengøringsmidler o.l, medicin og alt det andet vi køber når vi er i supermarkedet.
Nogle uger gik det fint, men der skulle ikke meget til før det væltede.

Nu hvor jeg er på fp kalkulerer jeg med 1.500 kr. pr. uge til de samme ting, nogle uger løber det lige rundt, andre uger er der lidt overskud.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er lejeledighed her, så min lejlighed ville ikke blive genudlejet i opsigelsesperioden, det er de første 23.000, man får jo ikke boligsikring af den overlappende husleje.

Et nyt indskud koster 16.000 i en billigere lejlighed.

Og selve flytningen når jeg ikke kan hjælpe ret meget til selv pga mit handikap, vil sikkert koste mindst 10.000.

Så det løber jo op.
At det er en lejelejlighed burde ikke være ensbetydende med, at den ikke bliver udlejet i opsigelsesperioden.
Udlejer har pligt til, at gøre hvad han kan, for at få den genudlejet hurtigst muligt.

I det selskab jeg bor i, kan man få nøglen udleveret lige så snart fraflytter er ude og lejligheden er synet.
Jeg har så altid gjort det, at jeg har haft begge lejligheder overlappende i 14 dage, så vi kunne få malet o.l.
Adressen har jeg så haft i den dyreste, at hensyn til boligsikringen.

Jeg er klar over, at dette kun kan lade sig gøre hvis man har b-ordning, hvor lejer betaler til en indvendig vedligeholdelseskonto, som følger lejemålet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:07   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Med hensyn til pligten til genudlejning, har jeg ikke oplevet den så effektivt.. men det er måske anderledes når det er boligforening i forhold til privat.

Der hvor jeg boede før, fik jeg at vide at hvis jeg ville have dem til at genudleje hurtigst muligt, skulle lejligheden fraflyttes med det samme og stå tom i de tre måneder.. og så skulle der først sendes tilbud ud til de 25 øverste på listen, og de skulle have tidsfrist til at melde tilbage,, og så skulle der laves kontrakt eller sendes ud i nyt udbud til de næste på listen osv.. det plejede at tage 2-3 måneder.

Så hvis man flyttede ud i de 3 mdr og var meget heldig, ville man måske få dækket den sidste måned.. og det var i et område med stor mangel på boliger og lang venteliste.

Her hvor der er stor lejeledighed/tomme boliger ville den ikke blive genudlejet, det ved jeg fra de andre der er flyttet.

Sidst redigeret af Pip; 13-01-2013 kl. 23:10.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:09   #20
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
At det er en lejelejlighed burde ikke være ensbetydende med, at den ikke bliver udlejet i opsigelsesperioden.
Udlejer har pligt til, at gøre hvad han kan, for at få den genudlejet hurtigst muligt.

I det selskab jeg bor i, kan man få nøglen udleveret lige så snart fraflytter er ude og lejligheden er synet.
Jeg har så altid gjort det, at jeg har haft begge lejligheder overlappende i 14 dage, så vi kunne få malet o.l.
Adressen har jeg så haft i den dyreste, at hensyn til boligsikringen.

Jeg er klar over, at dette kun kan lade sig gøre hvis man har b-ordning, hvor lejer betaler til en indvendig vedligeholdelseskonto, som følger lejemålet.
Jeps har også kun skulle betale for max 14 dage de gange vi er flyttet, desuden får man jo som regel også det meste at ens indskud tilbage, hvis det selvfølgelig ikke er helt raseret i den lejlighed man fraflytter
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension