K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 11:08   #151
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Nu er jeg jo ret ny i dette "job". Derfor er jeg stadig i en tilvænningsproces. Jeg er dog på ingen måde flov over det, for jeg ved at jeg har kæmpet vildt og inderligt for at undgå det.

Foreløbigt sorterer jeg lidt i hvem jeg fortæller det til. Gode venner og familiemedlemmer kender sandheden. Der har ingen problemer været med deres accept...de synes, at jeg har kæmpet imod for længe.

Til mere tilfældige bekendskaber (kassedamen, posten mm.) siger jeg bare, at jeg er hjemmegående. For jeg orker ikke altid at komme med lange søforklaringer. Jeg har jo også allerede været hjemme i mange år. Så egentlig er der ikke så mange der spørger. Jeg har valgt at fortælle det til de mennesker, jeg finder relevant.

Sidst redigeret af Solen; 25-08-2011 kl. 11:29.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 18:42   #152
Stute.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 17
Styrke: 13
Stute. er ny på vejen
jeg tænker- hvorfor ik være ligeglad med hva de andre tænker? Folk går for meget op i hva andre tænker om dem (jævnligt).

Dermed ik sagt at jeg ik forstår, og sys det er hamrende irriterende at alle nærmest kun blir dømt på deres erhverv!

Vi er mennesker - vi skal arbejde for at leve, ik leve for at arbejde. Så nej jeg forstår ik det med at man defineres af sit arbejde, som nærmest det eneste.

Men igen er jeg samtidigt bedøvende ligeglad med hva andre mener om mig og min situation. Har de problemer med det- så er det deres problemer. Synes de ik jeg er god nok som person af den grund - ja så har vi sikkert ik meget andet til fælles heller.

Jeg ser sådan på det, at det ik er mig der går glip af noget. Det er dem...

Man kunne jo lige så godt starte med at spørge- hva er din hobby, i stedet for hva arbejder du med...
__________________
Be you - Be proud
Stute. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 19:51   #153
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Jeg siger, at jeg er hjemmegående. Mange tror så, at min mand tjener mange penge, således at jeg kan gå hjemme
Derefter kan jeg ofte mærke på stemningen, om det er en jeg vil fortælle mere, hvis jeg bliver spurgt.
Ellers udtaler jeg bare, at det er den bedste løsning for familien
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 23:45   #154
Jura
På vej til at lære K10
 
Juras avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2010
Lokation: Aalborg (Tylstrup)
Alder: 43
Indlæg: 5
Styrke: 0
Jura er ny på vejen
Smile

Jeg er åbentbart lidt mere "heldig" når jeg møder folk. Men jeg er også åben om at jeg har leddegigt. Hvilket nok egentlig også er en mere "lovlig" sygsom at have. Det kan folk forstå hvad er. Har (måske) også en depression. Er i behandling for den, men føler ikke jeg er syg på den måde mere. (Ved godt at folk nu vil himle op om at de er bare pga. antidepressiverne, men nej) Har haft det godt længe, fået henvisning til psyk (ny da den gamle er gået på pens. ) mhp. at jeg skal trappe ud af min medicin. Weeee!!!
Kunne være så fedt ikke at aflevere alle de penge til apoteket hver 3. måned

Mit råd til alle der er syge (eller føler sig syge) snak med nogen om det, på den måde bliver verden mere åben, da man forhåbentlig fjerner noget af den utryghed folk har angående hvordan der er med folk der er psykisk syge. Det er SÅ vigtigt at fjerne berøringsangsten. Er selv blevet "fyret" fra en arb. prøvning, da min kontakt person "ikke kunne håndtere" at jeg sagde jeg havde en depression og at jeg ved at få det skidt. Men det var jo mere hendes problem end mit.

Tager Det oppefra og ned. Er der nogen anden måde?
Jura er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 08:21   #155
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Jeg har været grafiker i 23 år da jeg blev syg, og verden væltede for mig.
Jeg gik på smerteklinik og græd smertelige tårer over mit tab.
Jeg snakkede med lægen om, at nu var jeg jo ingenting længere, når jeg ikke kunne blive i mit job.

Han sagde disse kloge ord: "Man bliver da ikke målt på hvad man laver, man bliver målt på det menneske man er!"

Mon ikke også det er rigtig, for du kan jo være en nok så højtstående person, bankdirektør, eller hvad ved jeg, hvis du er en stiv, overlgen skid, er der jo ingen der gider dig, men er du derimod en nærværende, åben og positiv person, ja så skal du nok gøre indtryk.

Jeg har i hvert fald tænkt meget over, at man bliver målt for den man er. ...

PS: Her ville jeg gerne have sat en sød smiley ind, men hvor finder man dem?
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 08:29   #156
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
Jeg har været grafiker i 23 år da jeg blev syg, og verden væltede for mig.
Jeg gik på smerteklinik og græd smertelige tårer over mit tab.
Jeg snakkede med lægen om, at nu var jeg jo ingenting længere, når jeg ikke kunne blive i mit job.

Han sagde disse kloge ord: "Man bliver da ikke målt på hvad man laver, man bliver målt på det menneske man er!"

Mon ikke også det er rigtig, for du kan jo være en nok så højtstående person, bankdirektør, eller hvad ved jeg, hvis du er en stiv, overlgen skid, er der jo ingen der gider dig, men er du derimod en nærværende, åben og positiv person, ja så skal du nok gøre indtryk.

Jeg har i hvert fald tænkt meget over, at man bliver målt for den man er. ...

PS: Her ville jeg gerne have sat en sød smiley ind, men hvor finder man dem?
Du få en smiley fra mig....., jeg er en meget gavmild person, derfor få du en så stor smiley.....

Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 10:53   #157
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
.
PS: Her ville jeg gerne have sat en sød smiley ind, men hvor finder man dem?
Når du skriver dit indlæg er smiley'erne i en boks til højre for den boks du skriver i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 14:55   #158
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Jeg har også oplevet det, jeg bliver så næsten "sat" til side, når jeg fortæller at jeg er ftpér, jeg har så lært at sige at jeg er hjemmegående, med noget "arbejde" et par gange om ugen. Det kan folk bedre acceptere i stedet.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 14:59   #159
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Så skete det også for mig, at det spørgsmål blev stillet.
Svarede ærligt at jeg er FPér, hvorpå vedkommende begyndte at udbrede sin undren over, at der er mennesker, der vil være FPèr, hvis de kan yde bare LIDT arbejde.
Jamen jeg kan IKKE yde bare LIDT arbejde, svarede jeg.
Det mente manden ikke kunne passe !!!???
Fik derefter en længere udredning om hvor LET !!!??? det er at få FP i DK !!!
Var lige ved at give ham hele smøren, men tænkte at idioten alligevel ikke kunne overbevises om noget andet.
Fik med meget beherskelse i stemmen sagt :
Enhver med almindelig IQ og logisk sans må sgu da kunne forstå, at man ikke frivilligt opgiver en fed indtægt, hvis man ikke er tvunget til det.
Men vi kan da godt bytte, så kan du jo prøve om du vil kunne klare at arbejde BARE EN LILLE SMULE med MIT helbred !
Det lukkede kæften på ham.
Men det er trælst at blive udsat for disse stupide personer !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 15:42   #160
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
hvorpå vedkommende begyndte at udbrede sin undren over, at der er mennesker, der vil være FPèr, hvis de kan yde bare LIDT arbejde.
Jamen jeg kan IKKE yde bare LIDT arbejde, svarede jeg.
Det mente manden ikke kunne passe !!!???
Fik derefter en længere udredning om hvor LET !!!??? det er at få FP i DK !!!
Åååh hvor er det dog typisk, at høre den slags fra mennesker, der ikke selv har været hele smøren igennem.

Jeg prøver stadig at overbevise mig selv om, at vi bliver nødt til at tilgive dem, thi de er ikke klogere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57
Hvad laver du? ;) Trold Dit og Dat 45 31-12-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension