K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2008, 09:20   #1
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Question Advokat

Er der nogen der har erfaring med at bruge advokat, til at styre forløbet hen mod et flexjob.

Kort historie..... næsten intet sket i små 4 år, kommunen bliver ved med at trække i langdrag. Har fagforeningen med ind over men der sker bare intet. Så det var her jeg tænke om det er det vær og hyre en advokat.

Så hvis der er nogen der har gode eller dårlige erfaringer høre jeg gerne fra jer

Mvh Maiken
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 10:46   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Med lidt søgning skal du finde

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2608&page=3


Du kan starte med at læse denne tråd og evt. bruge google til at finde flere eksempler..


Enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 14:12   #3
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej ja-ma

Jeg er født med CP (spastiker) i en mild grad og lagde også i en langvarig kamp med Kommunen. I midten af 2003 hyrer jeg en privat sagsbehandler til at køre min sag, da vi ikke selv kunne holde til mere.

Efter et par møder og flere klagesager modtager jeg et brev at jeg ikke er visiteret til flexjob, men så lagde min private sagsbehandler endnu mere pres på. ( hun ville gå til medierne m.m.) så fik jeg et brev mere knap 14 dage senere, hvor der så pludseig står at jeg nu er visiteret til et flexjob.

Jeg havde selv fundet et job, så de kørte så en prøve tid fra nov. 2003 - 31. marts marts 2004 (på kontanthjælp) og derefter gik jeg så over og fik en alm. løn svarende til mindstelønnen på mit område.

Kan godt anbefale at hyrer en advokat eller en privat sagsbehandler
Held og lykke med det

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 15:59   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej Dorthe

Vi kan også anbefale at benytte sig af advokat.
Min mand var godt nok tilkendt flexjob MEN der skete na da efter tilkendelsen dvs ca 4 år derefter og da man så endelig fra kommunens side fik travlt blev ingen regler overholdt overhovedet

Derfor -skønt min mand har været medlem af en stor fagforening i hele sit arbejdsliv ville de ikke/turde ikke gå ind i det- men vi valgte at betale en advokat for at få hjælp OG

..skønt det er mange penge var det bestemt det hele værd

Vi optog et lån i banken men det er det bedste lån -ever
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 22:38   #5
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Buster & ja-ma

Uanset om man vælger en advokat eller en privat sagsbehandler, så er det vigtigt at man gør det før man køre helt ned.

Jeg ved godt at det kan være svært i og med at når man først er kommet derud, for så har Kommunen ikke bare overtaget på ens psykiske tilstand, men også krammet på ens økonomi.

Den sagsbehandler jeg fik hjælp af kostede 400,- pr. time, men de 6 timers hjælp jeg fik af hende var alle 2400,- kr værd og for den sags skyld mere til.

Jeg kunne godt ønske mig et eller andet sted at vi der har siddet eller sidder fast i systemet bliver lidt hurtigere på aftrækkern og hiver fast i proffessionel hjælp så de "kære" Kommuner måske kunne lære at det ikke betaler sig at behandle de svage i samfundet værre end skidt

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 01:21   #6
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Dejligt der er nogen der har haft god succes.

Dorthe hvor fandt du den sagsbehandler henne?

Maiken
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 04:31   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For så at få den anden side af dette med....

Så kender vi indtil flere der har haft nogle rigtig dårlige oplevelser med at hyre private sagsbehandlere...

De har betalt en masse penge...men de har næppe fået noget af værdi tilbage...

Skulle jeg hyre hjælp....ville jeg klart vælge en advokat fremfor en privat sagsbehandler...ud fra de historier jeg har hørt..

Dette er ikke noget jeg selv har prøvet....men bygger på historier fra brugere fra K10..som vi har talt med...

Så jeg tror at man skal tænke sig rigtigt grundigt om før man finder en som man skal betale for at hjælpe i sin sag...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 10:45   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
webmaster, jeg giver dig ret.

Det vi syntes bla var fordelen ved en advokat at selv han(for det var det) jo også skal stå til ansvar for sine handlinger.

Plus, oplevede vi også at kommunens jurister havde den største respekt for ham og fuldstændig trak sig ved det sidste møde, da de jo nok fandt ud af at de så at sige havde sk.... i nællerne.

Jo, helt klart, til hver en tid en advokat

En privat sagsbehandler, lige meget hvor god, har nok ikke den samme magt bag ordene, hvis i kan følge mig.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 14:32   #9
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej ja-ma

Jamen hende fandt jeg via en kammerat. Jeg var ikke klar over at hans mor var sagsbehandler, så efter en snak fik jeg nummeret fra ham.

Hun er bosat i Esbjerg området. Hvis du ønsker yderligere info kan du skrive en mail til mig

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 19:34   #10
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Tak for alle jeres svar af den ene eller anden erfaring.

Dorthe jeg sender lige en mail hvis jeg for brug for det.

Jeg har et par forspørgsler ude hos nogle advokater, men kender ingen der har kørt sådan nogle sager før. Så hvis der er flere der har god forslag til navn så modtager jeg gerne.

Nu skal dette snart slutte så må vi se om det er det skødts jeg skal bruge.
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Blondie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 11-01-2013 18:35
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension