K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 21:00   #1
Killroy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Killroy er ny på vejen
Tilkendt Pension fra 1/12 men hvad får jeg ?

Hej har prøvet at høre min sags behandler om dette, men hun kunne ikke lige forklare mig det, og det giver mig sku lidt hovedpine at tænke over, så tænkte der sikkert var et klogt hoved eller 2 her inde, der kunne hjælpe mig med en foorklaring.

den 10/10-2011 blev min sag sendt ind og i mit brev står der at går den gennem vil jeg være beretiget til pension fra 1/12

den 7/7 traf de den afgørelse at jeg skulle have pension

men nu er jeg jo i tvivil om hvad jeg skal have udbetalt den 1/12

Pension er jo bag ud betalt så vis jeg tilkendes pension fra den 1/12 får jeg vil min første pension udbetalt den 1/1
og PT er jeg på kontanthjælp som er forud betalt det vil sige 1/11 fik jeg jo for nov og bør jo så ikke få noget den 1/12 da jeg jo skal have pension for Dec

så hvad skal jeg vente den 1/12 ingen ting kontanthjælp eller pension ?

håber der er en der kan hjælp da Dec er en lidt kedelig måned ikke at hvide om man har nogen penge hehe

MVH

Thomas
Killroy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:13   #2
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Først og fremmest - hvis du er på forudbetalt kontanthjælp skal du lige tale med din sagsbehandler (økonomiske) om at få en ekstra FP forud - det er normal procedure. Jeg fik et økonomisk skema jeg skulle udfylde og her var spørgsmålet på om jeg var på bagud- eller forudbetalt kontanthjælp :-) du kommer ikke til at gå en måned uden indtægt :-)

Pr. 1. januar er førtidspension 17.075 kr. pr. måned for enlige, og hvis du er samlevende/gift er den en 2500 kr. mindre. (kan altså ikke lige huske, hvor jeg fandt tallet for 2012 :-))

Er der en 'stor' indtægt/opsparing m.m. der en et regnestykke der skal laves - det kan du se her, hvordan du gør

https://www.borger.dk/EMNER/PENSION-...y-ordning.aspx

Held og lykke med regnestykket :-) og stort tillykke med førtidspensionen
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 00:34   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man plejer at få en ekstra måneds pension....men beløbet i den måned overstiger ikke det som du får i kontanthjælp nu...

Så du skal ikke regne med en fuld pensionsudbetaling d. 1/12-2011....men hovedsagen er vel også at du ikke kommer til at gå uden penge en hel måned...

Din kommune må have en økonomisk afd....som du kan prøve at kontakte om dette..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 01:38   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja i min kommune kontakter vi pensions afd for at få de oplysninger. men du vil med sikkerhed får et brev hvor der står du skal kontakte dem..

og jeg tror så også at du vil få mindre end den kontanthjælp du får nu så muligt du skal have undersøgt om din boligydelse skal reguleres. hvis du er enlig.. og det skal gøres måneden før du overgår til FP
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 11:19   #5
Killroy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Killroy er ny på vejen
ok takker for svarne

og håber da ikke jeg får mindre udbetalt end min kontanthjælp er for så bliver det da godt nok en kedlige jul

bor sammen med min kære kærste men hun har så mistet sit job og går på dagpenge så det er ikke lige fordi vi har råd til at miste penge hehe

men ja hovedsagen er sku at have fået tilkendt pensionen det har taget 15 år en lang opslidene kamp
må sku indrømme jeg stortuede da jeg fik besked

men jeg afventer lige til der kommer papire fra kommunen og så tager dne der fra
Killroy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 11:25   #6
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Ring derind og få opklaret om du er forud eller baguds betalt nu

Jeg får min første pension udbetalt 30/11, jeg stiger i boligydelse da pension bliver kodet anderledes ind end kontanthjælp, mine ungers fripladser forbliver 100 % da førtidspension stadig ligger under grænsen.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:57   #7
Killroy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Killroy er ny på vejen
hahaha

man kan sku da kun elske kommunen og deres evenlige rod

Jamen hverken borger service eller ydelses enheden kan fortælle mig det lige på stående fod hvordan det vil se ud

til at starte med kunne de ikke forstå jeg får min kontanthjælp forudbetalt men det er åbenbart fordi jeg har sidet fast i systemet i så mange år at jeg får den på den gamle måde

men ja PT kan ingen forklare mig om jeg får ingenting, pension uden fradrag, kontanthjælp uden fradrag eller pension/kontanthjælp på normale betingelser, eller hvad jeg gør.

det er skønt når de mennesker der skal side med svarne ikke engang har dem så kender man kommunen igen
Killroy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:20   #8
Hangaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Hangaard er ny på vejen
Jeg er også tilkendt førtidspension pr. 1/11 og der står at hvis man får forudbetalt løn og eller forsørgelsesydelse så er man berettiget til 1 ekstra pensions udbetaling.
Har lige været til møde på kommunen og de sagde at det kun gælder for personer der er forudbetalt, men der står jo "og/eller forsørgelsesydelse" og er dette ikke kontanthjælp ?
jeg har fået kontant hjælp bagudbetalt, men hvis kontanthjælp er forsørgerydelse så må det jo være lige meget om den er bagudbetalt eller forudbetalt sådan som jeg læser det, nogen der kan svare på det?
Hangaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:40   #9
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg gik fra forudbetalt kontanthjælp (har været i systemet over 10 år) til ftp, og jeg fik en måneds ekstra pension, men der var trukket ren skat, fradraget var ikke brugt. Fik ca. 8.000 udbetalt mener jeg.
Min ftp er ikke meget anderledes end kontanthjælpen, tror der er 500 kr. mere udbetalt på ftp.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:35   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Killroy Se meddelelser

men ja hovedsagen er sku at have fået tilkendt pensionen det har taget 15 år en lang opslidene kamp
må sku indrømme jeg stortuede da jeg fik besked
STORT, STORT tillykke, Kilroy :-)

...det andet (økonomi for- eller bagud) ordner sig og tager IKKE 15 år!

Alt det bedste for dig & din kæreste, allerførst Jul & Nytår med ro på i din nye situation, det fortjener du efter 15 år i hamsterhjulet.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år Reika Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2013 03:18
Den første tid efter tilkendt pension Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 20-02-2011 17:28
afslag på pension og nu tilkendt ledighedsydelse århuskvinde Spørgsmål ang fleksjob 42 15-02-2011 15:11
tilkendt erhvervsevnetab, kan jeg nu søge pension? aasekl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-01-2011 15:41
Hvor gammel var du, da du fik tilkendt pension? Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 09-07-2009 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension