K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 19:30   #71
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hej Lone

Du har nok ret i at det langt hen af vejen handler om kemi, og lægens holdning til sygdom. Men jeg har bare været hos en psykiater tidligere hvor det skinnede klart igennem at jeg ragede hende en høstblomst, ikke en særlig fed oplevelse..

Jeg har læst en del om det der term halløj, men syntes ikke at at jeg er blevet klogere
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 19:56   #72
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Hej Lone

Du har nok ret i at det langt hen af vejen handler om kemi, og lægens holdning til sygdom. Men jeg har bare været hos en psykiater tidligere hvor det skinnede klart igennem at jeg ragede hende en høstblomst, ikke en særlig fed oplevelse..

Jeg har læst en del om det der term halløj, men syntes ikke at at jeg er blevet klogere
Ja, sådan en oplevelse hænger fast..

Hehe jeg har altid .. eller mens jeg arbejdede ... ment at psykiatere var et folkefærd for sig .. sådan nogen uden for rækkevidde.. når de selv havde dannet sig en mening så blev det sådan... og så var det lige meget hvad vi.. personalet sagde..

Men så havde jeg sådan en positiv oplevelse at være på et kursus i Mindfulness hos en psykiater...
Hun underviste ikke i sin egenskab af psykiater.... men ligeså skøn hun var som underviser .. ligeså skøn var hun som psykiater .. der var flere fra det kursus der "gik" hos hende..

Og jeg fik også prøvet at være til samtale hos hende .. sidst i det kursus.. der var sg nok blevet rodet ret så meget rundt i det vi alle går og gemmer på.. for jeg begyndte at tude en dag... hehe og jeg vidste ikke selv hvad jeg tudede over....
Så hun ringede hjem til mig privat og spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at få en snak med hende...

Jo, tak .. og hun var så skøøøøn ..

Så jeg kan godt forstå at der er 1½ års ventetid på at komme til hos hende...

Nej, det der term .. jeg har set uds. i TV og læst om det herinde... men lægerne skilter jo ikke sådan lige med at "Jeg er TERM-læge"

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:52   #73
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Så har jeg været afsted hos psykiateren, det var ok tog en times tid og han var ikke ubehagelig.

Han brugte en diktafon, hvor han selv dikterede løbende mens vi snakkede, så misforståelser burde være ryddet af vejen.

Jeg havde min kæreste med som bisidder og det var egentligt meget rart også i forbindelse med spørgsmål om hvordan jeg havde været før kontra nu.

Så alt i alt en ok oplevelse, dog måtte jeg lige ta en middaslur på et par timer da jeg kom hjem
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:16   #74
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Så har jeg været afsted hos psykiateren, det var ok tog en times tid og han var ikke ubehagelig.

Han brugte en diktafon, hvor han selv dikterede løbende mens vi snakkede, så misforståelser burde være ryddet af vejen.

Jeg havde min kæreste med som bisidder og det var egentligt meget rart også i forbindelse med spørgsmål om hvordan jeg havde været før kontra nu.

Så alt i alt en ok oplevelse, dog måtte jeg lige ta en middaslur på et par timer da jeg kom hjem
Dejligt at få det vel overstået.. og ja, sådan noget dræner en for energi... du har nok også gået og tænkt meget over, hvordan samtalen med ham ville forløbe... så en god morfar er altid en god ting....

Får du også selv hans udtalelse .. eller er det kun kommunen der får den??
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:17   #75
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Dejligt at få det vel overstået.. og ja, sådan noget dræner en for energi... du har nok også gået og tænkt meget over, hvordan samtalen med ham ville forløbe... så en god morfar er altid en god ting....

Får du også selv hans udtalelse .. eller er det kun kommunen der får den??
Knus Lone
hej Lone

ja selvom jeg prøvede ikke at få det til at fylde så meget, så var jeg nok lidt nervøs over samtalen. Især fordi, der herinde på k10 er en del af de dårlige eller triste historier.

jeg bad ham om at sende en kopi til mig, men lad os nu se
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 01:03   #76
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jens Bang udtaler:
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
"På baggrund af sagens meget specielle karakter forslår jeg at der rekvireres en aktuel psykriatrisk speciallægeerklæring fra enten...
Ja sjovt nok var de sager der kom forbi Jens Bang, ofte af en meget speciel karakter i hans øjne... hvor andre ofte så sagerne, sygdom og symptomer som taget lige ud af lærebogen.

Jeg blev sendt til en ***** der sad bag sit skrivebord i en balsal på byens dyreste adresse, for på Jens Bangs bestilling at få lavet en speciallægeerklæring.... det tog så 3 måneder fra jeg var til undersøgelsen inden Jens Bang fik tilfredsstillende resultat tilbage om at jeg var bo bluffmager der aldrig havde fejlet noget psykiatrisk, men at jeg engang var blevet opereret i armen.

På det tidspunkt var jeg behandlet to gange om ugen i ambulat psykiatri !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykriater anbefaler ftp popcorn Midlertidig Førtidspension 14 29-03-2010 16:59
Aktør anbefaler fleks, hvad sker der så nu? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 4 25-08-2009 19:00
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Hvorfor skal min ressourceprofil til lægekonsulenten? Ninja At søge førtidspension 60 07-05-2009 10:07
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension