K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2011, 18:19   #11
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg vil også lige ønske jeg bække et stort tillykke.

Stonie... vil så lige spørge ind.. til din udredning.. havde du relt fået din pension da den røg til nævnet.??
for jeg har heler ikke nogen arbejds prøvning med. da jeg fik tilkendt min pension.
Hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, så Nej jeg havde ikke fået tilkendt FTP før den Tværfaglige Udredning

Nævnet afslog i første omgang (1 år siden !) med henvisning til at:
Arbejdsprøvning ikke var foretaget, alternativt at der ikke var nogen begrundelse for at Arbejdsprøvning ikke var foretaget...

Derefter (flere måneder senere !) skulle jeg til en "Tværfaglig Udredning" på Erhverscenter Espelunden. Samtale med 1 Socialrådgiver, 1 Overlæge og 1 Psykolog.
Denne Tværfaglige Udredning konkluderede at min arbejdsevne var nedsat til det ubetydelige.
(Præcis det samme som min Læge, min SB/Socialrådgiver og en Psykolog var nået frem til for lang tid siden !!!)
Denne udredning lagde nævnet meget vægt på og tilkendte mig FTP til næste 1. i måneden...
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 18:22   #12
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Kæmpe tillykke med pensionen.
Det er så fantastisk når det lykkedes.


Jeg gik også på Espelunden. Dejligt sted, syntes jeg.
Jeg var nu kun til 3 hurtige (1 time) møder/undersøgelser derude og kender derfor intet til stedet.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 21:16   #13
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Stonie

Stort tillykke med din nye titel som FP.er.

Du har ligesom jeg fået en tidlig julegave, det fik jeg d. 3/11 med virkning fra 1/12.

Stort jule

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 21:22   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
Jeg var nu kun til 3 hurtige (1 time) møder/undersøgelser derude og kender derfor intet til stedet.
Stort tillykke Stonie. Ved du hvilket forløb på Espelunden der evt. var tiltænkt dig eller ville man først se herpå efter den/de udslagsgivende samtaler ?

Ingen tvivl om at pensionsnævnet har stor respekt for Espelunden og lign. steder, men for mit vedkommende foreslog Espelunden et helt forkert forløb !? Så nu har min sbér fundet et andet og for mig mere passende sted. Tror dog heller ikke at jeg som dig ville have fået det "røde kort" på Espelunden fra start.

God jul til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:12   #15
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Kæmpe tillykke med sejren.

Herudover har du lige forstærket mit håb. Jeg er nemlig ikke blevet arbejdsprøvet, men har en tværfaglig udredning præcis som du beskriver fra Espelunden med samme konklusion.

Jeg får endelig afgørelse nu på torsdag fra pensionsnævnet og er noget så nervøs pga denne manglende arbejdsprøvning, men din historie giver mig fornyet håb.

Tak fordi du delte din glæde og historie med os - held og lykke med resten af din kamp.

God jul
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 00:54   #16
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Stort tillykke og nyd freden tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:17   #17
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Angry Update !

Hej. Her er så lidt nyt.
Det drejer sig om Gensidig Forsørgelsespligt...
Ved min første FTP udbetaling var beløbet noget anderledes end jeg havde forestille mig...
"Pension" i Furesø Kommune har ligesom dem fra "Kontanthjælp" på forhånd dømt mig til at blive forsørget af min sambo fordi vi har samme adresse !!!
Så får jeg besked på at jeg da bare kan klage ! Det gør jeg så og oplyser at vi altid har haft seperat økonomi (af nogle rigtig gode grunde). Jeg fremfører også at Kommunen ikke sådan bare lige kan tvangsgifte os og tvinge min Sambo til at forsørge mig.
Så skriver de tilbage. De vil vide om vi har fælles husholdning, om vi "laver fælles mad sammen", og om hvem der gør rent ??? Det brev bliver besvaret.
Samtidig henviser jeg til Handicapkonventionen.

I en tidligere startet klage vedr. § 34 (særlig støtte) da jeg var på KT Hjælp, klagede jeg og de svarede at de ikke ville ændre opfattelse !
Der blev IKKE, ligesom fra Pension, stillet flere spørgsmål ! Klagen blev sent videre med besked om at der ihvertfald vil gå 6 måneder før sagen kom for Beskæftigelsankenævnet. Altså uden at have undersøgt sagen nærmere.

Nu undre jeg mig over at der i samme kommune er 2 forskellige måder at behandle klager på !
Jeg venter lige nu på at Furesø Kommune vender tilbage....og hvad de mon så har fundet på.
Jeg har lagt mærke til at jeg føler uro over, ikke at føle mig sikker på at de ikke står og glor ind af vores vinduer !
Jeg forventer at de på et tidspunkt vil kræve adgang til lejemålet. For at checke...
Nu ligger det sådan at jeg ikke vil have folk, der vil mig det ondt, folk der automatisk regner mig for en løgner og folk der krænker mig, inden for mine døre.
Derfor er en hvilken som helst ansat ved Furesø Kommune UØNSKET PÅ ADRESSEN (som det så fint hedder på politisprog).
Jeg vil henvise til min tidligere SB som dog har været herhjemme.
Han må kunne give et fornuftigt billede at hvordan jeg bor...og lever !
Jeg forventer så at de påstår at de ikke kan vurdere sagen. Men der er jeg uenig. Jeg kan f.eks. vise dem en del-lejekontrakt (fra DAB) på min del af lejemålet.

Hvad stille man op ? Det er med overhængende risiko for mit helbred at skulle tvangsåbne min hoveddør og tvinges til at lade fremmede snuse rundt i mine private gemakker.
Et sådan overgreb vil med sikkerhed medføre store psykiske problemer for mig. Der vil også være en stor risiko for dem der tiltvinger sig adgang.
Jeg kan ikke garantere for min opførsel ved et sådant overgreb.

Er der nogen der ved/kender til sager hvor Borgeren har fået medhold i at Kommunen ikke kan tiltvinge sig adgang til ens lejemål ?
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 21:59   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Stonie, jeg aner intet om hvordan du og din sambo har indrettet jer, men pensionister er de eneste i DK, som har gensidig forsørgerpligt som samboende.

Se § 32a her:
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=132869
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 12:48   #19
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Update på §34 ...

Jeg ved ikke om jeg skal smile (endnu) !

Fik brev fra Statsforvaltningen Hovedstaden, Beskæftigelsesankenævnet idag...
Jeg har i Okt.-11 klaget over en afgørelse Furesø Kommune havde foretaget vedr. §34 Særlig Boligstøtte.
FK mente at "Skævvridning" for mig og min SAMBO (68/32 % af 8000,- boligudgifter) skulle være gældene for mig da jeg var på Kontanthjælp. Det var jeg i 5 år mens min FTP-sag sneglede sig afsted.


SH har enstemmigt hjemsendt sagen til FK til ny behandling/træfning af en ny afgørelse. (En ny behandling af sagen kan godt føre til samme afgørelse i sagen, skriver de !!!)

Der var flere grunde:
*Udgangspunktet er, at den samlede boligudgift for personer med fælles husførelse deles ligeligt, i forbindelse med opgørelse af beregningsgrundlaget for støtte efter §34
*Der er ikke tale om en uforholdsmæssig høj boligudgift, men en helt almindelig gennemsnitlig boligudgift.
*Indkomstforskellen er ubetydelig og det i sig selv giver ikke anledning til af fravige princippet om ligedeling.

"Skævvridning" = at fravige fra princippet om ligedeling. Altså GF...
(Eller måske nærmere at skævvride virkeligheden. For det er da helt 100% det de narrøve i FK gør !)

Problemet er bare at SH referere til "Fælles Husførelse" ! Jeg synes jeg genkender det ord netop fra FK som jo påstår at jeg og min SAMBO har fælles husførelse i min nuværende/tilbageværende sag ifm. FTP ydelse. (hvilket ikke er korrekt og hele problemet !). Men de mener indkøb og madlavning og rengøring og SH snakker om Boligudgifter (Husleje, El, Gas osv)...

Så nu venter jeg (læææænge) på at høre fra dem og på at finde ud af hvad tricks de så finder på.......
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurra for Rie LUM Politik og Samfund 3 15-02-2011 13:05
Hurra! Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-01-2011 13:40
Hurra sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 23-03-2010 16:27
Hurra... optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2007 13:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension