K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 15:16   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Fleksjob kan man selv søge??

Hej,

Jeg har et spørgsmål, hvor jeg indtil videre ikke selv kan finde svaret på, men måske kan nogle herinde.

Jeg læste forleden dag her på K10 i en tråd, kan desværre ikke huske hvilken at man selv kan søge fleksjob på det foreliggende grundlag, ligesom man kan søge en § 17 til ftp på det foreliggende grundlag.

Er dette korrekt, kan der evt. henvises til lovgivning, bekendtgørelses ell. lign.

Jeg skal nemlig i arbejdsafprøvning, men det skal være hjemme, målet er vist nok en fleks på 20 timer. Afprøvning ude af huset kommer ikke i betragtning.

Hvis de nu ved at det skal være et fleksjob, så kan man jo lige så godt spare al de forsk. ressourcer og lige med det samme blive indstillet/visiteret til fleksjob eller??

Måske har nogle af jer herinde erfaringer med reglerne omkring fleksjob og vil komme med et bud/råd.

Tak.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 23:21   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det syntes jeg aldrig jeg har læst noget om ,måske har andre ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:07   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg må også melde pas har jeg ikke hørt om eller kan virkeligt ikke huske
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 12:12   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen selvfølgelig kan man søge om fleksjob! Ligesom man kan søge om revalidering, enkeltydelser mv.

Men problemet med at søge fleksjob selv er, at man jo højst sandsynligt vil få et afslag, fordi der formentlig er noget der mangler ift. dokumentation.
Men så får man jo selvfølgelig også et afslag man kan anke.

Jeg har haft et par borgere, der har søgt om fleksjob.
De fleste af dem er jeg gået i dialog med, fordi jeg ville blive nødt til at give dem et afslag, på baggrund af de oplysninger der forelå (hvis der forlå nogen).
En enkelt valgte at søge alligevel, fik så et afslag som blev anket. Og fik den tilbage med medhold til kommunen, da dokumenationen ikke var der (men der var så virkelig heller ikke noget, ingen arbejdsprøvning, kun en status fra egen læge, så det er nok heller ikke det bedste eksempel til efterfølgelse).

Men hvis man synes dokumentationen er der, så kan man altså godt søge, og så muligvis få medhold, når man anker det afslag, som der så nok vil komme.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 13:06   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej andersine.

I den forbindelse har jeg det problem, at der i min sag hos kommunen (har lige fået aktindsigt) mangler et hav af dokumentation på min nedsatte arbejdsevne.

Der er fx. oprettet og kort tid derefter opsagt et forløb hos en anden aktør. Men der er ikke en eneste begrundelse.
Årsagen var, at aktøren ikke kunne imødegå mine særlige behov i forbindelse med en praktikplads, og var yderst uforstående i forhold til mit behov for, at de arbejdsområder vi havde talt om som mulige, rent faktisk var de arbejdsområder de/hun præsenterede mig for, såvel som det behov, at jeg fik tid til at fordøje og overveje tilbud og muligheder og i det hele taget gå langsomt frem.

Vi besøgte et reklamebureau hvor jeg kunne arbejde med produktionen; trykke reklame på kasketter og lave laminerede reklameskilte, ud fra den begrundelse at "du er jo kreativ, så det passer jo godt til dig" (jeg havde i forbifarten nævnt, at jeg i min fritid hækler), men vi havde aftalt at jeg skulle have et blækspruttejob i en reception eller på et kontor.
På vej til besøget sagde jeg, at jeg ville være åben, og hverken sige ja eller nej til tilbuddet den dag. Så standsede hun brat op og sagde "Det må vi tale om inden vi går ind, for normalt starter man dagen efter hvis begge parter er indforstået."
Da jeg dagen efter besøget sagde nej tak til dette tilbud med begrundelsen at det selt ikke var den type arbejdsplads vi havde talt om, afbrød aktøren forløbet fordi jeg åbenbart ikke var til at have med at gøre.

Det at jeg har brug for, at disse hensyn overholdes syntes jeg har relevans i forhold til min arbejdsevne. Jeg har brug for, at når vi aftaler noget, så overholdes det til punkt og prikke, og jeg har brug for omstillingstid og at gå langsomt frem med ændringer.

At sådan et forløb ikke er nævnt med et ord, andet end at det blev opsagt af tilbudsgiver, er vel netop sådan noget der gør, at jeg ville blive afvist hvis jeg selv ansøgte om flexjob. Mine begrænsninger er jo ikke formulerede...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 13:47   #6
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Hej.

tak for jeres input.

Andersine85.

Det er ikke mig som søger det, det er mine sagsbehandlere som har det som mål, så derfor kam jeg i den tanke at hvis de nu ved at det skal være det så kan man jo lige så godt 'springe et led over' eller ser jeg det forkert?
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 16:26   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Ja det er rigtigt, at der har været noget om at man kan søge om fleksjob på foreliggende grundlag.... Det var hos DUKH.dk som har skrevet i et svar til en bruger. Det handlede om en sag, som var trukket i langdrag, og der svarede dukh på, at man så kan søge på det der var, dvs. på foreliggende grundlag.

Hvis sagsbehandler selv snakker om fleksjob osv.. synes jeg næsten, man skal lade dem køre sagen selv.. Det kan måske gå hurtigere end, man tror. Men det er svært at sige det 100 %. Jeg tror ikke, der findes en bekendtgørelse eller lov om det, men det var, hvad dukh har nævnt... Og jeg mener også, at nogen herinde har "søgt fleksjob" og så f.eks. har fået afslag på det.

Du kan evt. bruge søgefunktionen her på K10 og bruge ordene "fleksjob + foreliggende".. måske dukker der noget op. Ellers brug google...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:05   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
At sådan et forløb ikke er nævnt med et ord, andet end at det blev opsagt af tilbudsgiver, er vel netop sådan noget der gør, at jeg ville blive afvist hvis jeg selv ansøgte om flexjob. Mine begrænsninger er jo ikke formulerede...
Ja,du har ret, det ville kunne give nogle problemer. Det du jo formulerer her, er jo lige præcis det, som du har brug for bliver formuleret i din sag.
Synes godt nok, at de er lige hurtigt nok til at opgive dig, især når de jo bare kunne lytte forinden!

Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Det er ikke mig som søger det, det er mine sagsbehandlere som har det som mål, så derfor kam jeg i den tanke at hvis de nu ved at det skal være det så kan man jo lige så godt 'springe et led over' eller ser jeg det forkert?
Som curls også siger, hvis en sagsbehandler siger fleks, så ville jeg bare lade kommunen køre løbet! Det giver større sandsynlighed for et positivt udfald, og du slipper for en masse (unødvendigt formentligt) papirarbejde,hvis nu du skulle få et afslag.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 13:20   #9
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Curls tak for infoen,

Andersine85, du også tak. Ja jeg har også tænkt mig at lade kommunen gøre deres arbejde, jeg oprettede bare tråden for at få lidt extra info, da det jo synes lidt spildt af tid for SB'eren og teamet hvis de i forvejen ved at det skal blive flex, med så først at få fundet en afprøvningsarbejde som kan udføres hjemme.

"Problemet" er også at man læser herinde rigtig mange skrækhistorier om sagsbehandling, hvor man godt kan blive lidt (læs: mega) 'bange' om hvordan det kan gå, men indtil videre har jeg fået en super menneskelig behandling hvor jeg ikke en eneste gang - indtil videre - er trukket i tvivl.

Så jeg håber det fortsætter ad denne vej, men man ved det jo aldrig.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 13:36   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
foetsie tror engang imellem at det er godt at have i baghovdet hvor mange der hvert år bliver visiteret og at de får en ordentlig sagsbehandling og netop derfor ikke har det samme behov for at komme af med frustrationer

Det kan være med til at lette angsten lidt, det er mange gange kun problem sagerne vi høre om herinde for det er de mennesker der har allemest brug for hjælp, som hos dig hvor det indtil videre køre godt , kan det være en god ide at være her på siden for lige at få opklaret evt spørgsmål om lov og div som du også gør her i tråden og det er ganske tilladt ... og håber at det kan mane din frygt i jorden at tænke på , det er problem sagerne der har den største grund til at skrive ... og ellers kan man bare tage og spørge løs i håb om at nogen har svaret .. men langt fra sikkert at ens egen sag bliver til en problem sag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejer om vi selv kan søge fleksjob? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2011 00:25
Skal jeg selv søge ftp? Michael Nielse At søge førtidspension 6 24-05-2011 00:20
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01
Må man selv søge fleksjob Trylledyr Spørgsmål ang fleksjob 6 31-01-2007 11:02
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension