K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2012, 09:31   #61
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
aktindsigt

Joo søgte anktindsigt fra dag 1 og for løbende tilsendt akter med nye vuderinger fra lægekonsulenten,min sb sender mig hver gang hun for nye papirer og har lige sendt den sidste fra lægekonsulenten i går, som just har skrevet.Her følger lægekonsulentens konklusion fra spritny statusattest. Kronisk smertetilstand hvorfor der ingen kurativ behandling er, blot smertelindrende behandling, og at lindrende smertebehandling ikke vil ændre eller bedre mit funktionsniveau. Og at tilstanden er væsentligt varigt nedsat til det ubetydelige i et hvert ehverv.
Man har ved funktionsafprøvning fundet af min resterhvervsevne er ubetydeligt i et hvert ehverv.
På det foreliggende skønner jeg at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder for at bedre funktionsniveauet og at ss må kunne funktionsafprøves med de anbefalede skånerhensyn.

men det er i og for sig det sammen han har skrvet under hele forløbet, om jg fatter man skal i afklaring endnu engang når der skrives at ens tilstand er varigt reduceret til det ubetydelige. suk
Desværre kunne min læge ikke hjælpe mig, sagde han. så klamre mig til BAN ændre afgørelsen, desværre lader de heller ikke høre fra sig, rykkede dem på e mail i går.
nå der er vist kun at se tiden an. god vind
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 20:37   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af smedesvend Se meddelelser
Joo søgte anktindsigt fra dag 1 og for løbende tilsendt akter med nye vuderinger fra lægekonsulenten,min sb sender mig hver gang hun for nye papirer og
Helt fint, men har du også fået aktindsigt hos BAN efter, at de har modtaget din sag?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 07:12   #63
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
aktindsigt

jep jeg fik aktindsigt tilsendt fra BAN så den skulle være ok
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 07:16   #64
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af smedesvend Se meddelelser
jep jeg fik aktindsigt tilsendt fra BAN så den skulle være ok
Og kommunen havde sendt det hele med?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 07:20   #65
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
vovse

Nææ du har nok ret mht til en § 17, havde vist fået den opfattelse at ansøgningen via § 17 endte hos et andet nævn, siden nogen fik deres godkendt efter de just havde fået afslag via en § 18.
Altså sagt på anden måde at man kunne springe et led over og det var andre øjne der så på ansøgningen.
men jeg afventer blot svar fra BAN og så må jeg i afklaring igen.
go vind derude og tak.
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2012, 00:02   #66
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af smedesvend Se meddelelser
Nææ du har nok ret mht til en § 17, havde vist fået den opfattelse at ansøgningen via § 17 endte hos et andet nævn, siden nogen fik deres godkendt efter de just havde fået afslag via en § 18.
Altså sagt på anden måde at man kunne springe et led over og det var andre øjne der så på ansøgningen.
men jeg afventer blot svar fra BAN og så må jeg i afklaring igen.
go vind derude og tak.
Når der søges en §18, så starter det med, at sb gør rp'en færdig og sender sagen videre til et team (vist oftest sammensat og sb'er og evt. andre kommunalt ansatte), dette team beslutter, om der skal indstilles til pension.

Hvis teamet beslutter, at sagen skal indstilles til pension, så ryger sagen videre til en anden gruppe (nogle steder kaldes det "pensionsnævnet, her i byen hedder det " pensionsgruppen"), og denne beslutter så, om der skal tilkendes pension.

Din sag gik igennem det første team, som besluttede, at indstille dig til pension.
Men i den 2. gruppe gav de dig afslag på pension. Og derfor har du anket afslaget og din sag ligger nu hos BAN.

Andre oplever, at det første team beslutter, at sagen ikke skal indstilles til pension.
Og disse mennesker kan så tvinge kommunen til, at lade sagen komme til den 2. gruppe ved at søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Håber min forklaring er til at forstå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2012, 15:33   #67
smedesvend
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2011
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 20
Styrke: 13
smedesvend er ny på vejen
Forklaring

Aha
ja den er mere end dækkende, godt skrevet og til at forstå, og nu kan jeg sagtens se der absolut ingen grund skulle være til at jeg begynder på noget med en § 17 så mange tak.
smedesvend er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2012, 22:52   #68
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af smedesvend Se meddelelser
Aha
ja den er mere end dækkende, godt skrevet og til at forstå, og nu kan jeg sagtens se der absolut ingen grund skulle være til at jeg begynder på noget med en § 17 så mange tak.
Det var så lidt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension