K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 14:36   #61
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Befolkningstallet vil sikkert stige i Bulgarien de kommende år?....ha ha - min mand og jeg har fulgt denne tråd med stor interesse:-)

Hvor mange dage er du om at køre til DK Hexi ?.

V.h. Tullee
He he...hjælp Bulgarien bliver indvaderet af danskere

Der er 2900 km fra her og til Århus...langt det meste er motorvej/autobahn... nu kan jeg godt li at køre bil så er om ikke en fornøjelse så ikke noget der afskrækker mig... især efter jeg har fået bimmeren som er født til at komme hurtigt frem på motorveje...
Men jeg tar ca 2 døgn om det med en overnatning...men har overvejet på senere ture at slå nogen smut omkring interessante steder på vejen i europa og tage et par dage de forskellige steder...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 16:24   #62
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
hjemmeside om forhold i andre lande

www.udvandrerne.dk er et godt sted at spørge til forholdene i flere lande -også Bulgarien er på listen.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 18:20   #63
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.transmedia.dk/shop/bulgarsk-24c1.html

http://www.youtube.com/watch?v=qbWz31TqEgA

Sidst redigeret af Karo; 28-05-2011 kl. 18:35.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 12:17   #64
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Banklån/huskøb

Hej, ville høre om nogle der ved om man kan låne penge i udlandet, til huskøb ? Da jeg ik rigtig kender nogle danske banke/sparrekasser der vil låne penge ud til folk der flytter ud af landet ( da de ingen sikkerhed har ) ! Har du erfaring med det i bulgarien ?
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 12:36   #65
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej lund70

Kulturen er en lidt anden hernede...men er ved at ændre sig i de store byer...
I landområderne tror jeg ikke du kan få lån til huskøb nogen steder...
Men køber du en lejlighed i ferieområde eller store byer er det måske muligt at sælger kan formidle et lån...
Jeg har ingen erfaring angående lån da min plan er at have mit hus renoveret og gældfrit når jeg går på den lavere folkepension... så mine husudgifter kun er ca 1000 kr. årligt i kommuneafgift og papiromkostninger...

Men prøv at kontakte de ejendomsmæglere jeg har linket til... de besvarer yderst gerne spørgsmål i den retning... især hvis de øjner et salg... for markedet er ikke ligefrem i topgear i øjeblikket... og det er faktisk et rigtig godt tidspunkt at være køber på markedet

...

Udvandrene.dk kan man da kigge på... men synes ikke rigtigt jeg selv fandt helt til grunden vigtige oplysninger på siden... var mere da jeg begyndte at overveje at det gav et løst overblik over de forskellige lande...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 01:58   #66
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Skal du købe hus i bulgarien skal du oprette et firma da private udlændinge ikke må eje grund. Tror dog godt at du må eje en lejlighed efter hvad jeg har læst mig til. Mht dit spørgsmål om lån så tror jeg ikke det bliver nogen let opgave - da jeg i sin tid undersøgte det samme kom jeg frem til at man enten sku have penge på bogen eller ku stille sikkerhed med sin danske bolig
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 03:26   #67
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er rigtigt Nasath... man opretter et aktieselskab hvis man skal eje jord... selve huset kan du godt have i privat navn... og lejlighed uden jord i privat navn...
Det med aktieselskabet er der ingen problemer i ... men der er så vidt jeg ved annonceret at reglen om at udlændinge kun må eje jord igennem et selskab forsvinder fra nytår... men om det bliver gennemført fra nytår må vi lige se..

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 07:36   #68
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Bliver du ikke ensom , når du er ene dansker langt ude på landet i et fremmed land?
Jeg kan godt se at det pengemæssigt er skønt men er det prisen værd?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 08:42   #69
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg tror du har misforstået viggo hvis du tror jeg udelukkende er rejst fra danmark pga pengene...

Jeg ser min børn lidt mindre løbende... til gengæld ser jeg mere til dem de to gange årligt jeg kører til danmark... i den tid jeg er der...
Og det samme med de venner jeg har...
ellers har vi kontakt over internettet...
Så jeg føler ikke jeg har mistet kontakt eller egentligt savner noget...

Stemningen i Danmark og blandt danskere generelt og så det danske vejr savner jeg ikke...det var mere derfor jeg rejste end faktisk pengene...
Og så kan jeg godt li natur og være ude i den friske luft i min enorme have og al den uberørte natur der ikke er indhegnet og ejet af nogen hernede...
Det er så forskellig fra den gang jeg sad og kukkede i en lejlighed i danmark hvor jeg egentlig ikke kendte en sjæl i hele boligkomplekset og kun havde min altan... at jeg kan sige med bestemthed at jeg flytter under ingen omstændigheder tilbage... selv hvis priserne skulle stige hernede...

lige i starten kunne jeg godt føle jeg var lidt alene i verden... men efterhånden kender jeg så mange hernede at det egentligt er min egen psyke der sætter grænsen hvor mange jeg kan have kontakt med dagligt...

De snakker ikke dansk ... godt nok.... men ellers ligner de med to arme og to ben

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 08:52   #70
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Modig

Jeg syntes at du er modig, jeg ville ikke turde, selv om at man sidder alene i en blok uden rigtigt at kende naboerne er det dog danskere tænker jeg lidt
Men du har selvfølgelig ret de mennesker der hvor du bor har vel arme og ben
og opfører sig vel som alle andre
Er der nogen af dem der vil hjælpe dig hvis at du pludselig blev syg
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dansk bil i Bulgarien alvinoganna Alt det andet 3 18-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension