K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 15:32   #41
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er der da stor mulighed for de siger ja til... så held og lykke med det

Næ man kan da sikkert klare sig med visa... så længe du ikke skal have long stay card... men sørg lige for også at have kontanter i tasken
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:55   #42
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Vil jeg da håbe. Men jeg skal lige tænke over den smarteste måde at gøre det på. Her tænker jeg mht. opsigelse af lejlighed i DK og hvordan jeg kan få min nye lejekontrakt gennemlæst Man kan vel bruge google translater eller håbe på de laver en kopi på engelsk? Kan du huske hvordan du fik det gjort Hexi?
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 17:46   #43
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hvis du lejer igennem en mægler som dem du kigger på... får du den oversat til engelsk... det er ikke noget problem...det skal de sørge for...

Men mon ikke du lige skulle tage et par måneder hernede først før du siger lejligheden i danmark op... bare lige for at prøve om det nu er dig...

Nu har du valgt Sofia... måske du også lige skulle se Varna ude ved kysten
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 18:07   #44
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Jeg har skam været begge steder selvom det nok er ved at være 10år siden
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 18:21   #45
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
så er jeg mere rolig...ville jo nødig have skyld for at have lokket dig ud i noget

Håber du finder ud af det... ellers må jeg jo lige hjælpe hvis der er noget jeg kan hjælpe med
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 18:48   #46
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Ved du noget om det har betydning for folkepensionen?

og evt. hvor meget det koster at have en bil i BG?
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 19:23   #47
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er jo et problem med folkepensionen...
Jeg er så gammel at jeg har optjent fuld folkepension...

Er ikke helt 100 på reglerne så andre må lige rette hvis jeg skriver noget forkert...
efter det fyldt 15. år og til man bliver folkepensionist skal man have haft bopæl i danmark i de 40 af årene for fuld folkepension... ellers bliver den nedsat til brøkpension tilsvarende de år man mangler...
Dt jeg lige kan regne ud i hovedet er at man ved en pensionalder på 67 år.. kan bo 12 år i udlandet uden at det får betydning...

Når man kommer fra danmark er omkostninger ved at have bil mikroskobiske...
Der er ingen registreringsafgift... der er en lille økoafgift og lidt indregistreringsomkostninger... og så moms... men er det en brugt og momsen er betalt i andet land er der ikke yderligere moms...
Priserne på brugt svarer ca til de tyske priser...

Der er en årlig afgift til kommunen på ca 400 kr afhængig af bil og motorstørrelse... og så en vejafgift årlig Vignette på ca 250 kr.
Jeg har selv købt en BMW 330 XD Touring ... jeg har kun ansvarsforsikring på den og det betaler jeg 690 kr årligt for...
Timeprisen på værksteder tror man er løgn... men kan nok svinge lidt efter område...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 20:02   #48
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja det er jo et problem med folkepensionen...
Jeg er så gammel at jeg har optjent fuld folkepension...

Er ikke helt 100 på reglerne så andre må lige rette hvis jeg skriver noget forkert...
efter det fyldt 15. år og til man bliver folkepensionist skal man have haft bopæl i danmark i de 40 af årene for fuld folkepension... ellers bliver den nedsat til brøkpension tilsvarende de år man mangler...
Det er kun en delvis sandhed.

Ens pension bliver ikke sat ned, hvis man har boet i Danmark sammenlagt i mindst 4/5 af tiden, fra man fyldte 15 år, og indtil man får førtidspension eller pension

https://www.borger.dk/Emner/pension-...-pension.aspx?

Sidst redigeret af Karo; 27-05-2011 kl. 20:08.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 09:58   #49
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Priser?

Hej det her lyder altså vildt spænendene, jeg har altid vidst at jeg ikke skulle bo i DK altid, men har så tænkt Spanien. Det skal da vist lige tænkes om igen
Hvad koster dagligvarer? kan man feks få frisk mælk? hvad koster en internetopkobling? og findes der helårscampingpladser ligesom i DK? Kan man evt købe en lille grund og selv bygge hus? hvordan med kloaktilslutning og vand og strøm? eller kan man leje et lile hus med lidt have (til køkkenhave) ?
Hvordan bor du selv?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 11:00   #50
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Hej det her lyder altså vildt spænendene, jeg har altid vidst at jeg ikke skulle bo i DK altid, men har så tænkt Spanien. Det skal da vist lige tænkes om igen
Hvad koster dagligvarer? kan man feks få frisk mælk? hvad koster en internetopkobling? og findes der helårscampingpladser ligesom i DK? Kan man evt købe en lille grund og selv bygge hus? hvordan med kloaktilslutning og vand og strøm? eller kan man leje et lile hus med lidt have (til køkkenhave) ?
Hvordan bor du selv?
He he Maja var godt nok mange spørgsmål
Dagligvarer er billige... men igen afhængig af området... kysten og Sofia er dyrest... landområder billigst... er lidt din egen standard om du vil leve for næsten ingenting eller dyrere... jeg selv indkøber dagligvarer for ca halvdelen af hvad jeg gjorde i Danmark og lever bedre madmæssigt nu...
Ja hvis du bor i en landsby kan du få mælk direkte fra koen eller geden
internetopkobling ca 100 kr om måneden...
Jeg kender ikke lige nogen helårscampingpladser men findes nok vil jeg tro...

Ja du kan købe alt lige fra byggegrunde... skove... landbrugsområder... ruiner i massevis til renovering ...eller leje...
Du kan leje et ok hus med stor have i en landsby til omkring 800 kr om måneden og det er ikke det billigste...

I byer er der normal kloak... landområder er der septictank
Vand er tilsluttet de fleste steder hvis du ikke lige flytter ud på den fjerneste mark... bruger selv vand for ca 100 kr. om året...
Vandet er ok og kan drikkes men lugter lidt af klor... så det bruger jeg kun til brugsvand... drikkevand køber jeg som kildevand på dunk... Devin kildevand koster ca 10 kr fo 11 liter
Strøm er heller ikke et problem og koster ca 1/3 af danske priser...

Jeg selv bor i et hus jeg er ved at få renoveret efterhånden som der er penge til det... i en landsby tæt ved den tyrkiske og græske grænse... huset er 120m2 i to etager men indtil videre bruger jeg kun nederste etage... har en grund på 2000m2...

Tror jeg kom igennem det meste
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dansk bil i Bulgarien alvinoganna Alt det andet 3 18-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension